Wybierz samochód by wybrać Filtr paliwa
Filtr paliwa diesel i benzyna w naszym sklepie online
Paliwa mogą zawierać różnorodne rodzaje zanieczyszczeń, takie jak brud, który przedostaje się do zbiornika podczas jego napełniania, ale i także resztki farby i rdzy, które tworzą się w stalowym zbiorniku poprzez panującą tam wilgoć. Jeśli te stałe cząstki nie zostaną przefiltrowane przed przedostaniem się paliwa do silnika, może to doprowadzić do nadmiernego zużycia pompy paliwowej, pompy wtryskowej i dysz wtryskowych. W przypadku, gdy te zanieczyszczenia dalej przedostają się do silnika wraz z paliwem, może to spowodować całkowite zatkanie dysz.
W celu tego uniknięcia, każdy silnik spalinowy jest wyposażony w filtr paliwa znajdujący się w przewodach paliwowych. W silniku benzynowym (silniku z zapłonem iskrowym), filtr paliwowy jest zamontowany jako filtr perfuzyjny w przewodzie ssącym pomiędzy zbiornikiem paliwa a pompą paliwową. W większości przypadków filtr posiada wewnątrz bibułę filtracyjną, a jego obudowa jest wykonana z tworzywa sztucznego.
FunkcjonalnośćDla nowoczesnych i wysokowydajnych układów wtryskowych silników typu diesel należy nie tylko pamiętać o zapobieganiu przedostania się do paliwa zanieczyszczeń, ale i także wody, która jest zawarta w paliwie. Z tego powodu filtry paliwa w silnikach typu diesel wyposażone są także w częściowo automatyczne lub w pełni automatyczne separatory wody. Filtry w silnikach typu diesel są zbudowane w kształcie kasety i są najczęściej instalowane wewnątrz rury ciśnieniowej pomiędzy pompą paliwa a układem wtryskowym. Ich wewnętrzna przestrzeń w formie puszki może pomieścić około pół litra paliwa. W wersjach częściowo automatycznych, dno separatora jest wyposażone w metalowe lub plastykowe śruby przeznaczone do ręcznego drenażu. Podczas jego dokonywania należy zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu.
Jak często należy wymieniać filtr paliwa?W każdym przypadku filtry paliwowe są elementami zużywalnymi, które należy wymienić w określonych odstępach czasu. Ich okres wymiany wynosi około 90 000 km. W przypadku silniku typu diesel można samodzielnie wymienić filtr, gdyż jest on umieszczony w komorze silnika. Podczas jego wymiany wystarczy rozłączyć i zabezpieczyć dwa przewody paliwowe, które są podłączone do dysz filtra. W przypadku silników benzynowych, do wymiany filtru będzie niezbędny podnośnik samochodowy.
W naszym sklepie internetowym możesz znaleźć odpowiedni do swojego samochodu filtr paliwa, jak i również zasięgnąć dalszych informacji na temat jego wymiany.
Ponadto, w sklepie topczescizamienne.pl możesz znaleźć wszystkie inne produkty, które zapewnią Tobie bezpieczną jazdę.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 143
- Średnica [mm]: 55,4, 61
- Dolot - Ø [mm]: 8
- Wylot - Ø [mm]: 8
- System tworzenia mieszanki paliwowej: Wtrysk benzyny
- Pojemność [l]: 0,2
- Wysokość [mm]: 250
- Średnica [mm]: 55
- Wylot - Ø [mm]: 9
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 120
- Średnica [mm]: 70,5
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 19,5
- Ciężar [kg]: 0,17
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 65,5
- Średnica [mm]: 77,5
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 14,5
- Ciężar [kg]: 0,088
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 116
- Średnica [mm]: 84
- Średnica wewnętrzna [mm]: 19
- Rodzaj paliwa: olej napędowy
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 143
- Średnica [mm]: 62
- średnica 2 [mm]: 8
- średnica 1 [mm]: 56
- Wysokość 1 [mm]: 82
- Dolot - Ø [mm]: 8
- Wylot - Ø [mm]: 8
- System tworzenia mieszanki paliwowej: Wtrysk benzyny
- Pojemność [l]: 0,2
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 205
- Średnica [mm]: 90
- Wymiar gwintu: M12x1,5
- Rodzaj paliwa: olej napędowy
- rura Ø [mm]: 8, 10
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 138,5
- Średnica [mm]: 79, 77
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 11
- Ciężar [kg]: 0,159
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 77
- Średnica [mm]: 65,4
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 30, 16
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 75
- Średnica [mm]: 92
- Wysokość 1 [mm]: 64
- Średnica wewnętrzna [mm]: 15
- Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 101
- Rodzaj paliwa: olej napędowy
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami, z dodatkami
- Kształt: cylindryczny
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 250,5
- Średnica [mm]: 54,6
- Wylot - Ø [mm]: 8,0
- Ciężar netto [g]: 229,0
- Wysokość opakowania [cm]: 25,50
- Długość opakowania [cm]: 6,0
- Szerokość opakowania [cm]: 6,00
- Długość [cal]: 2,36
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 100,5
- Średnica obudowy [mm]: 68
- Średnica wewnętrzna [mm]: 24,5
- Rodzaj paliwa: olej napędowy
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 125
- Średnica [mm]: 92
- Dolot - Ø [mm]: 10
- Wylot - Ø [mm]: 8
- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany, filtr podgrzewany, z korkiem spustowym wody
- Wysokość [mm]: 158
- Średnica [mm]: 81
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 70
- Wymiar gwintu wyjście: M 16 X 1.5
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 61
- Rodzaj paliwa: olej napędowy
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 126
- Średnica [mm]: 123
- Rozmiar gwintu wejście: 10
- Ciężar [kg]: 0,36
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 92
- Średnica [mm]: 70
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 19,5
- Ciężar [kg]: 0,141