Osprzet elektryczny silnika do samochodu
Osprzet elektryczny silnika w naszym sklepie online
Części elektroniczne silnika obejmują różne czujniki elektroniczne, które zbierają dane o jego działaniu. Te informacje są przetwarzane na sygnały elektryczne i wykorzystywane przez elektroniczny sterownik. Ilość czujników i ich rodzaje zależą od marki, modelu i wersji samochodu.
Główne części elektroniczne silnika
Czujniki wałka rozrządu odczytują jego położenie względem wału korbowego. Są niezbędne do prawidłowego dostarczenia iskry do komory spalania. Elementy te mogą występować w postaci magnetycznej, wytwarzając tym samym własny prąd przemienny lub jako czujniki hallotronowe, które potrzebują zewnętrznego źródła zasilania.
Czujniki ciśnienia oleju znajdują się w przewodzie olejowym. Ze względu na ich przeznaczenie dzielą się na urządzenia alarmowe i urządzenia mierzące ciśnienie bezwzględne. Pierwsze z nich uruchamiają się tylko w przypadku krytycznych spadków ciśnienia środka smarnego w układzie. Komponenty mierzące ciśnienie stale monitorują wartość ciśnienia podczas pracy silnika. Ze względu na zasadę działania te części elektroniczne silnika mogą być typu stykowego, o zmiennej rezystancji, pulsacyjnego lub piezoelektrycznego.
Przepływomierze masowe powietrza znajdują się pomiędzy filtrem powietrza a korpusem przepustnicy. Określają ilość powietrza w mieszance paliwowo-powietrznej. Ze względu na materiał elementu roboczego można je sklasyfikować na wtykowe typu „hot wire” („gorący drut”) oraz „hot film” („gorący film”). Pierwsze z nich są bardzo wydajne, ale drogie. Produkty drugiego rodzaju są bardziej nowoczesne i posiadają dłuższą żywotność.
Czujniki temperatury płynu chłodzącego znajdują się zazwyczaj na obudowie termostatu lub na rurze wylotowej płynu chłodniczego z silnika. Mają istotne znaczenie dla prawidłowej pracy układu chłodzenia silnika.
Zasada działania i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Zaleca się montaż wyłącznie części elektronicznych silnika, które są zalecane przez producenta samochodu. W przeciwnym razie możliwa jest nieprawidłowa transmisja danych, co prowadzi do niewłaściwego działania układów samochodu. W przypadku takich awarii na desce rozdzielczej zapali się odpowiednia lampka ostrzegawcza, na przykład „Check Engine”.
- Należy terminowo zlecać serwisowanie pojazdu. Stan techniczny niektórych czujników wpływa w szczególności na jakość płynu eksploatacyjnego, z którym mają stały kontakt. Po zabrudzeniu urządzenie przestaje spełniać swoją funkcję, a układy w samochodzie, z którymi są one bezpośrednio związane, zaczynają nieprawidłowo funkcjonować.
- Unikaj długiej jazdy samochodem w terenie, w warunkach wysokiej wilgotności lub w ekstremalnych temperaturach. Elementy elektroniczne są podatne na działanie czynników zewnętrznych: możliwe jest wystąpienie korozji, pęknięć i przepaleń styków. Do objawów awarii należą: utrata mocy silnika, jego przegrzewanie się, zwiększone zużycie płynów eksploatacyjnych i szarpanie podczas przyspieszania.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
W naszym sklepie internetowym możesz zawsze kupić części elektroniczne silnika i wiele innych komponentów na najkorzystniejszych warunkach. Często prowadzimy promocje, które pomagają zaoszczędzić pieniądze. Już dziś zostań klientem topczescizamienne.pl, a będziesz zachwycony szybkością realizacji zamówień i wysyłki produktów.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Napięcie [V]: 12
- Liczba połączeń: 4
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Długość [mm]: 85
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zestyków: 5
- Tryb pracy: elektryczny
- Rodzaj korpusu: bez obudowy
- Liczba zestyków: 2
- Rodzaj czujnika: czujnik NTC
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Głębokość zabudowy [mm]: 20
- Średnica obudowy [mm]: 20
- Średnica [mm]: 20, 26
- Wysokość [mm]: 57
- Średnica mocowania [mm]: 25
- Liczba połączeń: 2
- Kolor: czarny
- Wysokość [mm]: 24
- Ciężar [kg]: 0,042
- Opór [Ohm]: 230
- Liczba połączeń: 5
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Sposób montażu: przykręcany
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Długość [mm]: 90
- Ø wylotu [mm]: 83
- Dolot - Ø [mm]: 83
- Gwint zewn. [mm]: M 12x1,5
- Liczba zestyków: 2
- Rozmiar klucza: 19 mm
- Rodzaj czujnika: czujnik NTC
- Kolor wtyczki: zielony
- Liczba połączeń: 4
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze sprężyną trzymającą, z uszczelnieniem
- Ciężar [kg]: 0,038
- dla numeru OE: 059 919 501 A S1
- Liczba połączeń: 3
- Długość [mm]: 53
- Szerokość [mm]: 48,0
- Głębokość zabudowy [mm]: 8,9
- Napięcie [V]: 12
- Liczba połączeń: 5
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Długość [mm]: 95
- Szerokość [mm]: 100
- Kolor: czarny
- Liczba zestyków: 2
- Rodzaj czujnika: czujnik NTC
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem osadczym sprężynującym
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Sposób montażu: wciśnięty
- Odpowiada części oryginalnej w kolorze: czarny, szary
- Głębokość zabudowy [mm]: 20
- Napięcie [V]: 12
- Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
- Liczba połączeń: 2
- Kolor: zielony
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Ciężar [kg]: 0,02
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Liczba podłączonych styków: 2
- Ciśnienie [bar] od: 0,15
- Ciśnienie [bar] do: 0,35
- Masa [g]: 24
- Wymiar gwintu: M10 x 1
- Punkty zmienne [bar]: 0,25
- Liczba zestyków: 1
- Strona zabudowy: od strony koła zamachowego
- Długość czujnika pomiarowego [mm]: 40
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Liczba zestyków: 2
- Tryb pracy: elektryczny
- Liczba połączeń: 6
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm]: 70
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Rodzaj oporu: czujnik cieplny masy powietrza