Piasta koła do samochodu tylnego i przedniego
Piasty kół tylnego i przedniego w naszym sklepie online
Piasta koła służy do mocowania koła na osi i połączenia wszystkich elementów w jeden podzespół. To część układu zawieszenia, która stosowana jest jako gniazdo montażowe tarcz hamulcowych. Ze względu na obecność łożyska w jej konstrukcji bierze udział w przenoszeniu momentu obrotowego z wału korbowego na koło.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów piast koła
Piasty kierowanych i zarazem napędzanych kół są stosowane na przednich osiach w samochodach z napędem na przednie koła. Pozwalają one na dowolne kierowanie kołami.
Części przeznaczone dla kół kierowanych i zarazem nienapędzanych są montowane na przedniej osi samochodów z napędem na tylne koła. Montuje się je na zwrotnicy, która jest przymocowana do zawieszenia za pomocą przegubów kulowych.
Komponenty do kół niekierowanych są montowane na tylnej osi samochodów z napędem na przednie koła. Mocuje się je do tylnej zwrotnicy, która jest sztywno połączona z belką osi lub wahaczem zawieszenia.
Pod względem konstrukcyjnym części różnią się między sobą rodzajem łożyska. W zależności od dopuszczalnego obciążenia łożyska mogą być promieniowe, oporowe i kombinowane - będące połączeniem elementu oporowego i promieniowego (tego rodzaju łożyska dzielą się na łożyska przeznaczone do przenoszenia obciążeń wzdłużnych i promieniowych oraz te służące do przenoszenia głównie obciążeń wzdłużnych).
Zastosowanie i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- W trakcie instalacji elementów zawieszenia przestrzegaj procedury montażowej. Błędy w montażu prowadzą do zerwania gwintu podczas wkręcania śrub, a także zniekształcenia gniazda montażowego piasty koła. Objawami tych usterek są znaczne przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów i zmiany pasa ruchu, a także ściąganie samochodu na jedną ze stron.
- Należy zachować ostrożność podczas jazdy po nierównościach na drogach, aby zapobiec uderzeniom w podwozie. Uderzenia mogą spowodować deformację zespołu piasty koła. Usterka jest sygnalizowana nierównomiernym zużyciem opon i nietypowymi dźwiękami podczas pokonywania zakrętów.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
W naszym sklepie internetowym można szybko kupić piasty koła i inne wysokiej jakości części. Nasza strona internetowa jest prosta i wygodna. Po dokonaniu szybkiej rejestracji online będziesz w stanie zrobić zakupy za pomocą kilku kliknięć myszką. Często prowadzimy promocje, które pomagają niedrogo kupić niezawodne części. W razie potrzeby specjaliści z naszego oddziału obsługi klienta topczescizamienne.pl pomogą Ci wybrać produkt kompatybilny z Twoim pojazdem i odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Już dziś zostań naszym klientem i złóż zamówienie - nie będziesz musiał długo czekać na dostawę.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Zawieszenie, wahacze
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
- Felga, liczba otworów: 5
- Średnica kołnierza [mm]: 137
- Średnica wewnętrzna [mm]: 32
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
- Szerokość [mm]: 69
- Felga, liczba otworów: 5
- Średnica kołnierza [mm]: 136,9
- Strona zabudowy: Oś tylna, Oś przednia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 39,9
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 17,5, 29,0
- Szerokość 2 [mm]: 14,2
- Szerokość 1 [mm]: 13,9
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 50,3
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 69,2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z nakładką ze smarem, ze śrubą
- Średnica [mm]: 137
- Ciężar [kg]: 2,04
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 32
- Ilość: 1
- Rodzaj połączenia: Pojemnik
- Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej, oś przednia po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 37
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z nakrętką, z pierścieniem osadczym sprężynującym, ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów, ze zintegrowanym czujnikiem ABS
- Średnica [mm]: 72
- Szerokość [mm]: 37
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Tylna oś po obydwu stronach, Oś przednia, Oś tylna
- Wysokość 1 [mm]: 40,5
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami
- Ciężar [kg]: 1,96
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 61
- Rodzaj połączenia: Pojemnik
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 66
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów, z łożyskiem koła, ze śrubą, z nakładką ze smarem
- Wymiar gwintu: M14x1,5
- Średnica [mm]: 136,5
- Ciężar [kg]: 2,27
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 30
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 112
- Rodzaj połączenia: Pojemnik
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 25
- Średnica [mm]: 52
- Szerokość [mm]: 37
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 25
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 52
- Szerokość [mm]: 37
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 37
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 72
- Ciężar [kg]: 0,7
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 37
- Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, Oś tylna strona prawa, Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 30
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem osadczym sprężynującym, z nakładką ze smarem
- Średnica [mm]: 62
- Szerokość [mm]: 48
- Ciężar [kg]: 0,66
- Rodzaj łożyska: Łożysko toczne kulkowe
- Ochrona przeciwpyłowa: z osłoną przeciwpyłową
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 35
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 65
- Szerokość [mm]: 35
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 37
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 52
- Ciężar [kg]: 0,32
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 25
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Wymiar gwintu: M12x1,5
- Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS
- średnica 2 [mm]: 74
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 108
- Szerokość 2 [mm]: 150, 63,20
- Szerokość 1 [mm]: 63
- Rodzaj połączenia: Pojemnik
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 28
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
- Średnica [mm]: 120
- Szerokość [mm]: 61,5
- Szerokość 2 [mm]: 63
- Średnica wewnętrzna [mm]: 30
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
- Szerokość [mm]: 68
- Felga, liczba otworów: 5
- Średnica kołnierza [mm]: 136,5
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Tylna oś po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 47,5
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów, ze śrubami
- Średnica [mm]: 136,5
- Ciężar [kg]: 3,66
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29
- Liczba zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 36
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 25