Przewody hamulcowe elastyczne do samochodu tylne i przednie
Przewód elastyczny hamulcowy tylne i przednie w naszym sklepie online
Przewód hamulcowy jest to elastyczna część układu hamulcowego, która transportuje ciśnienie hydrauliczne do odpowiednich cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych i zaciski hamulcowe w hamulcach tarczowych.
W jaki sposób to działa?Podczas operowania pedałem hamulca, ciśnienie w głównym cylindrze hamulcowym jest tworzone przez układ wspomagania hamulców. Ciśnienie płynu hamulcowego jest kierowane poprzez przewód hamulcowy do wszystkich nieruchomych części pojazdu. Przewód hamulcowy jest zlokalizowany w wewnętrznej części komory silnika na spodzie pojazdu, a częściowo wzdłuż nadkoli. Przewody te przeprowadzają przepływ płynu do hamulców na ruchomych zwrotnicach. Podczas operowania pedałem hamulca i późniejszego wzrostu ciśnienia w przewodzie hamulcowym, przewód hamulcowy zbudowany z materiału ulega lekkiemu rozszerzeniu. Z tego powodu dawkowanie płynu podczas procesu hamowania nie może być przeprowadzane tak dokładna, jak to ma miejsce w układach hamulcowych z przewodami ze stali nierdzewnej. Ponadto w przewodach hamulcowych z metalowej siatki punkt pomiaru ciśnienia na pedale hamulca może być zmierzony znacznie dokładniej, co wynika z ich minimalnego rozszerzenia. W związku z tym stan przewodu hamulcowego przyczynia się do komfortu jazdy samochodem.
Elementy przewodu hamulcowegoTe przewody hydrauliczne są zbudowane z kwasoodpornej wewnętrznej wyściółki i zewnętrznej gumy. Pomiędzy tymi warstwami znajduje się wielowarstwowa wyściółka z materiału, która jest poddawana wysokim ciśnieniom. Te wyściółki z tkaniny mogą być także wyprodukowane z drutu stalowego, który posiada stalowy oplot. Tak pokryty przewód hamulcowy jest określany także jako stalowy przewód hamulcowy i posiada dłuższą trwałość.
Objawy i ewentualne przyczyny awarii przewodu hamulcowegoZ tego powodu, że zewnętrzna powierzchnia gumowej obudowy przewodu hamulcowego jest narażona na wpływ czynników atmosferycznych, takich jak sól drogowa podczas okresu zimowego, różnice temperatur pomiędzy miesiącami zimowymi i letnimi, a także stale zmieniające się ciśnienia w jego wnętrzu, stają się on porowaty. Dlatego przewody hamulcowe zamontowane przy konkretnych kołach muszą być odnawiane. Zazwyczaj informacje te są podawane na corocznym przeglądzie samochodu.
Wymiana przewodu hamulcowegoWymiana powinna odbyć się w warsztacie, gdyż układ hamulcowy musi zostać odpowietrzony. Ponadto efekt hamowania musi zostać sprawdzony w hamowni silników. Następnie należy uzupełnić płyn hamulcowy do poziomu oznaczonego na zbiorniku wyrównawczym.
W naszym sklepie internetowym możesz znaleźć przewód hamulcowy do Twojego modelu samochodu, jak i również wszystkie inne części zamienne oraz płyn hamulcowy.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Hamulce
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Długość [mm]: 164
- Rozmiar klucza: 14/14
- Gwint wewnętrzny 1 [mm]: M10x1
- Gwint wewnętrzny 2 [mm]: M10x1
- Strona zabudowy: Oś tylna, Tylna oś po obydwu stronach
- Długość [mm]: 233
- Rozmiar klucza: 17/17
- Rozmiar gwintu 1: INN. M10x1
- Rozmiar gwintu 2: INN. M10x1
- Ciężar [kg]: 0,1
- Długość całkowita [mm]: 257
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Długość [mm]: 308
- Rozmiar gwintu 1: OUT. M10x1
- Rozmiar gwintu 2: INN. M10x1
- Ciężar [kg]: 0,08
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Długość [mm]: 563
- Rozmiar klucza: 12
- Gwint wewnętrzny [mm]: M10x1
- Wymiar gwintu: M10
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubą ampułową
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Długość [mm]: 384
- Rozmiar klucza: 11/15
- Gwint wewnętrzny [mm]: M10x1
- Wymiar gwintu: M10x1,5
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubą ampułową
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Długość [mm]: 305
- Rozmiar klucza: 14
- Gwint wewnętrzny [mm]: M10x1
- Gwint zewn. [mm]: M10x1
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze sprężyną
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Długość [mm]: 140
- Gwint wewnętrzny [mm]: 2 x M10x1
- Długość całkowita [mm]: 170
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Długość [mm]: 440
- Gwint wewnętrzny [mm]: M10x1
- Gwint zewn. 2 [mm]: M10x1,5
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Długość [mm]: 548
- Rozmiar gwintu 1: M10x1
- Rozmiar gwintu 2: M10x1
- Rodzaj gwintu: Gwint zewn., Gwint wewnętrzny
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Długość [mm]: 185
- Rozmiar gwintu 1: F10X1
- Rozmiar gwintu 2: M10X1
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Długość [mm]: 215
- Rozmiar klucza: 14/14
- Gwint wewnętrzny [mm]: M 10x1
- Ciężar [kg]: 0,07
- Gwint zewn. [mm]: M 10x1
- Głębokość opakowania [cm]: 24
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Długość [mm]: 263
- Rozmiar klucza: 13
- Gwint wewnętrzny [mm]: M10x1
- Gwint zewn. [mm]: M12x1
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z podkładkami, ze śrubą ampułową