Zacisk hamulcowy do samochodu tył i przód
Zacisk hamulca tył i przód w naszym sklepie online
W dziedzinie motoryzacji zacisk hamulcowy jest częścią hamulca tarczowego, który mieści tłoki hamulcowe. Istnieją ich dwa typy.
Zacisk stałyZacisk stały jest wsparciem dla cylindrów hamulcowych i jest bezpośrednio przykręcony do zawieszenia koła (amortyzatora). Przytrzymuje on tarczę hamulcową i posiada kształt szczypiec. Jego obudowa została wykonana w dwóch częściach, przy czym każda cześć zawiera jeden lub dwa cylindry hamulcowe, które są przeciwnie połączone. Każda z części obudowy zawiera tłok hamulcowy z pierścieniem uszczelniającym, osłonkę oraz pierścień zaciskowy. Komory ciśnieniowe cylindra hamulcowego są połączone poprzez kanały. Zawór odpowietrzający jest ulokowany w górnej części obudowy.
Podczas hamowania tłoki cylindrów sprawiają, że okładziny cierne trą o tarczę hamulcową. Cylinder posiada rowek na prostokątny pierścień uszczelniający, który uszczelnia tłok. Ze względu na ciśnienie panujące w układzie hamulcowym, pierścień uszczelniający jest sprężyście odkształcony i ściśle otacza tłok, tworząc napięcie wstępne. W razie spadku ciśnienia lub naciśnięcia pedału hamulca uszczelka powraca do swojego pierwotnego kształtu. Tłok powraca do swojej pozycji i oddala się od okładzin hamulcowych do odległości około 0,15 mm w celu uwolnienia tarczy hamulcowej. Jest to możliwe tylko w przypadku w pełni swobodnego przemieszczania się tłoka i pierścienia uszczelniającego, dlatego nieuchronnie należy wymienić uszkodzone pierścienie oraz skorodowane tłoki.
Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pieśćZacisk hamulcowy z osadzeniem typu pieść, który jest zamontowany na wsporniku, posiada następujące zalety lub właściwości:
- Niska waga
- Mniejszy rozmiar, stąd kompaktowy rozmiar ramy
- Lepsze odprowadzanie ciepła
- Bezobsługowe prowadnice stad bardziej odporne na zabrudzenia oraz korozję
Zaciski hamulcowe z osadzeniem typu pieść są oferowane do specjalnych wykończeń, przez co oświetlenie jest wzmocnione przy użyciu aluminiowych felg.
Podpowiedź:W większości pojazdów zacisk hamulca musi zostać odkręcony w przypadku wymiany klocków hamulcowych (okładzin hamulcowych) w hamulcach tarczowych.
W naszym sklepie internetowym możesz znaleźć odpowiednie dla Twojego modelu samochodu zaciski hamulcowe, jak i również części zamiennych takie jak tłoki, pierścienie uszczelniające, sprężyny rozprężne itp.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Hamulce
- Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Średnica [mm]: 38
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 9
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łącznika
- dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 230
- do przewodu Ø [mm]: 6,0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 118
- Średnica tłoka [mm]: 38
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Aluminium
- Ograniczenia producenta: TRW
- sparowany numer artykułu: BHN318
- Średnica tłoka [mm]: 38
- Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Materiał: Żeliwo szare
- dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 10
- Ciężar [kg]: 3,2
- Wyposażenie pojazdu: do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym
- Liczba połączeń: 1
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 144
- Średnica tłoka [mm]: 38
- Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść
- Materiał: Żeliwo
- dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 25
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łącznika
- dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 312,0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 94
- Średnica tłoka [mm]: 54
- Przestrzegać wymiarów
- Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Żeliwo
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 12
- Szerokość wewnętrzna [mm]: 57,5
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 134
- Średnica tłoka [mm]: 41
- Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Aluminium
- dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 282,0, 256,0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 134
- Średnica tłoka [mm]: 41
- Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Żeliwo
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 144
- Średnica tłoka [mm]: 41
- Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Żeliwo
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łącznika
- Szerokość wewnętrzna [mm]: 50
- Średnica tłoka [mm]: 38
- Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 9
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 118
- Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy), Zacisk pływający
- Materiał: Żeliwo szare, Żeliwo
- dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 20
- Ciężar [kg]: 2,63
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łącznika
- Rozmiar gwintu 1: M8X1,25
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 82
- Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm]: 42,0
- Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Aluminium
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 144
- Średnica tłoka [mm]: 38
- Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Żeliwo
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łącznika
- Szerokość wewnętrzna [mm]: 50
- Rozmiar gwintu 1: M10X1
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 134
- Średnica tłoka [mm]: 38
- Strona zabudowy: os przednia, z prawej
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść
- Materiał: Żeliwo szare
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 25
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łącznika
- Średnica otworu [mm]: 57
- Rozmiar gwintu 1: M8X1,25
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 104
- Strona zabudowy: os przednia, z prawej
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Materiał: Żeliwo
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22
- dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 22
- dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 256, 280
- Wymiar gwintu: FM10x1.5
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 91
- Średnica tłoka [mm]: 54
- Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść
- Średnica [mm]: 42
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łącznika
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 145
- Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Aluminium
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 11
- średnica 1 [mm]: 38
- Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść, Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Aluminium
- Średnica [mm]: 41,0
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 28
- dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 260, 282,0, 256,0
- Średnica tłoka [mm]: 41
- Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść
- Materiał: Żeliwo
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łącznika
- dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 280,0, 256
- Średnica tłoka [mm]: 54
- Przestrzegać wymiarów