Koło zębate, wał korbowy do samochodu
Koło zębate, wał korbowy w naszym sklepie online
Przekładnia zębata czołowa jest częścią znajdującą się w skrzyni biegów pojazdu mechanicznego, która skonstruowana jest jako przekładnia zębata. Cechą charakterystyczną budowy tej przekładni, która bardzo różni się od przekładni planetarnej, jest zastosowanie dwóch osi równoległych. Najprostszym pod względem budowy wariantem tej konstrukcji składa się dwóch wałków tworzących jednopoziomową przekładnię zębata czołowa. Na każdym wale znajduje się odnoga. Stosowane powszechnie są wieloetapowe przekładnie walcowe ze względu na dodanie dodatkowych przekładni i wałów pośrednich. W przypadku przekładni (przekładni zębatej czołowej) w podręczniku samochodu opisane są różne kształty zębów. W pierwszej kolejności rozróżnia się odnogi, walce i jodełki. Konstrukcja kół zębatych czołowych jest stosunkowo proste, niezawodna i wyposażone i posiada wysoką wydajność.
Przekładnia zębata czołowa pasująca do Twojego samochoduW zakresie transmisji wykorzystuje się głównie przekładnie śrubowe. Zęby nie są tu ułożone równoległe, a ukośnie do osi transmisji. Jeśli para zębów (koło zębate współpracujące i zębatka) dotyka się wzajemnie, nie odbywa się to na pełnej szerokości, jak odbywa się to w przypadku kół zębatych czołowych z zębami czołowymi. Zamiast tego, wypełniona szerokość zęba rośnie powoli a systematycznie przy dalszym obrocie, aż para zębów przejdzie całą jej szerokości, a następnie powoli opadnie wychodząc poza obszar styku.
Odpowiednie poszukiwaniaPoza tymi dwoma rodzajami przekładni, istnieje również przekładnie jodełkowe. W tym wypadku dwie przekładnie śrubowe zamontowane bok w bok przy sobie. W naszym sklepie online zawsze znajdziesz odnogę właściwą dla skrzyni biegów Twojego pojazdu. Ażeby znaleźć idealną część, przed zamówieniem powinieneś podać numer typu klucza swojego pojazdu, który możesz znaleźć w papierach rejestracyjnych pojazdu lub w 1. części dowodu rejestracyjnego. Poza pasującymi kołami zębatymi albo kołami zębatymi czołowymi, możesz u nas dostać elementy jego poszczególnych części. W ofercie posiadamy również doskonale dopasowane akcesoria. Większość zębatek tu zastosowanych wykonanych jest z różnego rodzaju stopów stali lub żeliwa.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Liczba zębów: 22
- Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
- Strona zabudowy: z przodu
- Ciężar [kg]: 0,47
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubą
- dla numeru OE: 028 105 263 D S1
- uwzględnić informację serwisową
- Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
- Długość opakowania [cm]: 5,6
- Szerokość opakowania [cm]: 5,6
- Wysokość opakowania [cm]: 2,3
- Sterowanie silnika: Łańcuch rozrządu
- Liczba zębów 1: 18
- Liczba zębów 2: 18
- Wysokość [mm]: 28,5
- Ciężar [kg]: 0,3
- Średnica [mm]: 59
- Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
- Masa [g]: 300
- Liczba zębów: 20
- Liczba zębów: 22
- Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
- Ciężar [kg]: 0,310
- dla numeru OE: 074 105 263 B
- Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
- Liczba zębów: 23
- Średnica [mm]: 62,4
- Szerokość [mm]: 23,6
- Średnica wewnętrzna [mm]: 36
- Liczba zębów: 20
- Sterowanie silnika: Łańcuch rozrządu
- Ciężar [kg]: 0,192
- Liczba zębów: 22
- Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
- Ciężar [kg]: 0,46
- dla numeru OE: 028 105 263 E
- Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
- Ciężar [kg]: 0,3
- Wysokość [mm]: 30
- Liczba zębów: 19
- Średnica wewnętrzna [mm]: 26
- Średnica [mm]: 56
- Liczba zębów: 22
- Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
- Ciężar [kg]: 0,3
- dla numeru OE: 069 105 263
- Wysokość [mm]: 28
- Ciężar [kg]: 0,4
- Sterowanie silnika: Koła zębate czołowe
- Masa [g]: 370
- Liczba zębów: 21
- Średnica wewnętrzna [mm]: 30
- Średnica [mm]: 62