Pierwszy pojazd marki Citroën
André Citroën urodził się we Francji w 1878 roku i pracował przez pewien okres w zakładzie samochodowym Mors. W 1905 roku, w wieku 27 lat, założył on fabrykę produkującą skrzynie biegów, a dodatkowo w 1913 roku otworzył kolejny zakład do produkcji gaźników.
Jego wielką pasją była produkcja seryjna; z tego powodu, po zakończeniu pierwszej wojny światowej, pierwszy samochód marki Citroën został natychmiastowo wyprodukowany seryjnie w 1919 roku.
Po produkcji pierwszego przenośnika taśmowego do samochodu osobowego przez Henry'ego Forda w USA, Citroën stał się pierwszym producentem samochodów w Europie, który tego dokonał. Dzięki temu model typu A stał się pierwszym europejskim pojazdem, który został wyprodukowany na przenośniku taśmowym.
Rekordy świata pomimo trudności finansowych
Silnik czterocylindrowy o mocy 10 KM została wbudowany do sześciu różnych nadwozi. Już w okresie pierwszego roku, od czerwca do grudnia 1919 roku, dostało wypuszczonych w sumie 2500 egzemplarzy samochodów. W kolejnym roku - 1920, zostało wyprodukowanych już 20 200 egzemplarzy! Kolejne lata były dla producenta bardzo udane pod względem komercyjnym, dzięki czemu był w stanie pobić w tym czasie 106 rekordów świata. Pojazdami były popularne samochody dla przeciętnych ludzi we Francji. W czasie światowego kryzysu ekonomicznego w 1929 roku, grupa posiadała trudności finansowe i była zmuszona do współpracy z firmą Michelin. Z nowymi siłami został opracowany Traction Avant 7, które zrewolucjonizował świat motoryzacyjny. Kompletnie się on różnił od pojazdów produkowanych w tym czasie, gdyż był pierwszym pojazdem, który posiadał samonośną konstrukcję nadwozia, pierwszy na całym świecie napęd na przednie koła i zawieszenie z drążkami skrętnymi.
Innowacja poprzez rozwój
Citroën zawsze wyprzedzał innych producentów odnośnie technologii. Na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 1934 roku zaprezentował on trzy różne silniki 8-cylindrowe. W czasie drugiej wojny światowej produkcja samochodów została całkowicie wstrzymana, jednak po jej zakończeniu została ponownie wznowiona. Na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 1948 roku został zaprezentowany 2CV. Pomimo tego, że samochód z silnikiem 375 cm3 został przez wszystkich przywitany z uśmiechem, rozpoczął on szeroki świat triumf firmy. W 1955 roku producent pojazdów z napędem na przednie koła rozpoczął także produkcję Citroëna DS z hydropneumatycznym zawieszeniem na wszystkie koła. Samochód ten był również pierwszym samochodem na świecie, który posiadał wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulców i adaptacyjne oświetlanie kierunku skrętu.
Zakup przez Peugeota
W 1975 roku firma została przejęta przez swojego konkurenta - Peugeota. Od tamtej pory funkcjonowała ona pod nazwą PSA. Typ CX, który został zbudowany w latach 1974-1991, był ostatnim sprzedanym modelem przez Citroëna. Wszystkie następne pojazdy, rozpoczynając od modeli Visa i LN, są produktem współpracy z Peugeotem. Wiele elementów i całe grupy podwozi były stosowane przez obydwu producentów. Z tego powodu wiele części, które zostały wbudowane w samochody Peugeot, może być także stosowana w pojazdach marki Citroën.