
Pochodzenie Daihatsu
Początkowo firma została założona w 1907 roku przez japońskich profesorów uniwersytetu w Osace i skupiała się na budowie silników gazowych. Z tego powodu, że silniki typu diesel były lepiej przystosowane, firma Daihatsu wstrzymała produkcję silników gazowych i rozpoczęła konstrukcję pojazdów. Pierwszym pojazdem użytkowym był zmotoryzowany trycykl dostawczy, który został wypuszczony w 1930 roku. Pojazd w postaci trycyklu pasażerskiego został wypuszczony w 1933 roku. Pierwszy czterokołowy pojazd użytkowy został zaprezentowany w 1937 roku. Po drugiej wojnie światowej, podczas której zakład został poważnie zniszczony, wyprodukował on 7000 egzemplarzy trycyklu pasażerskiego w 1949 roku. Dzięki temu grupa pojawiła się na giełdzie w Tokio. W 1958 roku wypuściła kolejny mały pojazd czterokołowy pod nazwą Vesta. Od 1965 roku firma Daihatsu opracowała także pojazdy elektryczne i zdobyła wiele nagród.
Modele pojazdów Daihatsu
Głównym obszarem działalności firmy Daihatsu to małe samochody, które w Europie są reprezentowane przez modele Charade, Sirion i YRT. Trevis był także małym samochodem, który posiadał podobny wygląd jak legendarnego, brytyjskiego Mini Coopera; Move był niewielkim minivanem, a Applause jedyną z limuzyn. Od około 2006 Daihatsu wypuszcza kabriolet Copen, który jest bardzo podobny do VW Beetle. Jednym z najlepiej sprzedających się modeli był Cuore, który nadawał się szczególnie jako pojazd miejski. Poza głównym obszarem działaności małych samochodów, firma Daihatsu produkuje także pojazdy terenowe. Oprócz modeli takich jak Feroza i Freeclimber, model Rocky był kolejnym SUV-em podobnym do Mitsubishi Pajero. Opierając się na tych modelach, model SUV-a Terios był głównie rozprowadzany w Stanach Zjednoczonych, a w okresie późniejszym także w Europie.
Konstrukcja pojazdów przerwana w Europie
Firma specjalizuje się ostatnio produkcją tak zwanych samochodów Kei (samochody Midget) na rynek japoński, oferując w ten sposób alternatywę na przeciążony ruch miejski w Tokio. W 1967 roku Daihatsu podpisali umowę współpracy z Toyotą, a w 1998 roku większość udziałów firmy została przejęta przez Toyotę, dzięki czemu firma Daihatsu należy dziś do grupy Toyota. W dniu 31 stycznia 2013 roku Daihatsu całkowicie wstrzymała sprzedaż nowych samochodów w Europie, jednak kontynuowała nadal oferowanie swoich usług dla istniejących już pojazdów. Jeżeli w najbliższej przyszłości na rynek zostaną wprowadzone pojazdy elektryczne, to można się spodziewać, że to właśnie ten producent z nimi powróci. Pomimo tego, że Daihatsu całkowicie schował się na rynek europejski, w naszym sklepie internetowym możesz nadal dostać wszystkie części zamienne i używane do każdego modelu samochodu Daihatsu!