Od dostawcy do własnej produkcji pojazdów
Zaczynając od 1901 roku, bracia John Francis i Horace Dodge Elgin wyprodukowali we własnej fabryce rowerów w Detroit w Michigan łożyska kulkowe oraz inne części do Modelu T. Produkowali oni także części dla firmy Oldsmobile. Kiedy stali się oni zaangażowani finansowo w działalność Henry'ego Forda, aby umożliwić rozpoczęcia działalności firmy Ford Motor Company, bracia funkcjonowali jako jego stali dostawcy. Zaczynając od 1914 roku opracowali oni swój własny rozwój, który był bardzo podobny do Modelu T od Forda, jednak posiadał kilka istotnych ulepszeń. W porównaniu do Modelem T od Forda, korba służąca uruchomieniu silnika została zastąpiona przez elektryczny rozrusznik, który przyniósł braciom Dodge komercyjny sukces.
Bez sukcesu w Europie
Podczas pierwszej wojny światowej firma Dodge zbudowała ciężarówki o średniej masie dla amerykańskiej armii, dzięki czemu znacząco wzrosła. W 1925 roku firma została zakupiona przez bank inwestycyjny, a w 1928 roku, czyli zaledwie 3 lata później, sprzedana Chryslerowi. Produkowała ona pojazdy osobowe o dużych rozmiarach, legendarne pickupy, autobusy i ciężarówki. Od momentu wystąpienia kryzysu naftowego w 1973 roku, bardziej oszczędne modele Chryslera produkowane pod marką Dodge były rozprowadzane po terenie Stanów Zjednoczonych. Po fuzji Daimlera z Chryslerem w 1995 roku zamierzali oni wejść na rynek europejski, a w 2003 roku rozpoczęli na nim swoją sprzedaż. W 2006 roku na rynek niemiecki i austriacki został wypuszczony Dodge Caliber, jednak nie mógł się on przebić ze względu na fakt, że był zbyt zaznajomiony. Firma została na nowo nakierowana w 2010 roku; pickup Ram była już produkowana pod własną marką Dodge RAM, tak samo jak model sportowy Viper.
Import pojazdów ze Stanów Zjednoczonych
Po tym, jak Daimler odłączył się od Chryslera w 2007 roku, a jego spółka dominująca Dodge zbankrutowała, Chrysler został podjęty przez firmę Fiat. Dystrybucja pojazdów w Europie została całkowicie wstrzymana, jednak pojazdów od europejskich dealerów są oddzielnie importowane i sprzedawane w USA. Oprócz pickupów, średniej klasy limuzyn, w Europie był także oferowany model Avenger. Dodge Challenger SRT8 392 z silnikiem V8 i 477 KM był także ważny dla USA, gdyż, tak samo jak SUV Nitro lub sportowe kombi Viper, nie był bezpośrednio dystrybuowany w Europie. Istnieją modele na rynku USA, które były produkowane dzięki współpracy z Alfą Romeo, która także należy do grupy Fiata. Jeśli potrzebujesz części zamiennych lub używanych do każdego modelu Dodge, możesz je dostać w naszym sklepie internetowym.