Historia Forda
Ford jest marką bazową firmy Ford Motor Company, która jest ulokowana w Dearborn w Michigan w Stanach Zjednoczonych. Henry Ford, który był zaangażowany w branżę motoryzacyjną od 1899 roku, stał się piątym co do wielkości producentem samochodów w 1903 roku. Produkcja rozpoczęła się wypuszczeniem modelu Forda A zwanym także ""Fordmobile"". Decydujący przełom dostał dokonany przez model ""Tin Lizzy"", który został wyprodukowany w nowej fabryce w Detroit w 1908 roku. Dzięki produkcji opartej na przenośniku taśmowym w 1913 roku, koszty produkcji, jak i również ceny sprzedaży mogły zostać znacznie pomniejszone, dzięki czemu marka ta przyczyniła się do dystrybucji samochodów na terenie Stanów Zjednoczonych.
Marketing w Niemczech
Od 1925 roku firma Ford jest reprezentowana w na terenie Niemiec. Dobrze znany zakład, który został otwarty w Kolonii w 1930 roku, jest prowadzony przez niemiecką spółkę zależną grupy Forda. Oprócz modelu T, Ford opracował obszerny program dla pojazdów kompaktowych i klasy średniej. Obecnie marka skupia się na produkcji i sprzedaży samochodów osobowych, vanów i SUV-ów w klasie kompaktowej i średniej. W Stanach Zjednoczonych SUV-y ( ""Explorer""), Pickup-y (serii F), jak i również luksusowe pojazdy o nazwie ""Lincoln"" odgrywają wybitnie decydującą rolę.
Technologicznie wymagające pojazdy na rynku światowym
Światowa sława Forda rozpoczęła się wraz z wyprodukowaniem legendarnego modelu T w latach 1908 i 1927. Sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy tego modelu, przez co był on jednym z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie do 1972 roku. Następnie Ford produkował niedrogie modele klasy średniej na rynek amerykański. Do czasu wstrzymania produkcji w 1940 roku, modele ""Cologne"", ""Eifel"" oraz ""Taunus"" były szeroko rozprowadzane na terenie Niemiec. Po drugiej wojnie światowej, w fabryce w Kolonii był ponownie produkowany legendarny ""Buckel-Taunus"". W latach 1950-tych model ""Globe-Taunus"" był najbardziej udany model w całej Europie. W następnej dekadzie zostały wypuszczone bardzo nowoczesne modele 12 M i 15 M z napędem na przednie koła, a także większy model 17 M, który pochodził z serii samochodów zwanej ""Tub"". W latach 1970-tych, atrakcyjnymi ofertami był nowy Taunus ( ""Knudsen-Taunus""), rodzina limuzyna Consul , jak i również rodzinna wersja kombi Granada, która występowała w wyższej klasy średniej. Model coupe Capri z układem siedzeń 2 + 2 oraz samochód kompaktowy Escort, który został wzięty z angielskiego programu produkcyjnego, były również wyjątkowo udane. Zaraz po produkcji limuzyn i wersji kombi serii Sierra i Scorpio, rozpoczął się okres samochodów światowych Fiesta, Focus i Mondeo, który trwa do czasów dzisiejszych. Popularne pojazdy rodzinne i użytkowe to vany C-Max i S-Max, jak i również samochody służące do transportu oraz mikrobusy Tourneo Connect i Transit Courier. Wysokiej wydajności samochody sportowe GT, a także Mustang iw wersji coupe oraz kabriolet są najbardziej popularnymi produktami wywodzącymi się ze Stanów Zjednoczonych. Nasz sklep internetowy oferuje szeroki asortyment części zamiennych do modeli Forda.