
Sukces poprzez prace rozwojowe
Producent samochodowy Hyundai został założony przez Chung Ju-Yung w Korei Południowej w 1967 roku. Firma zlokalizowana w Seulu rozpoczęła licencyjną produkcję Forda Corina, angielską wersję Forda Taunusa. Pierwszy model rozwojowy, mały samochód o nazwie Pony, został wypuszczony w 1975 roku. Od 1983 roku jest on eksportowany do Kanady i Meksyku, a od 1984 roku także do Stanów Zjednoczonych. Hyundai produkował również pojazdy transportowe oraz użytkowe. W połowie lat 1980-tych firma rozpoczęła produkcję samochodów ciężarowych i autobusów. Pomimo tego, że firma często używała technologie Mitsubishi, w latach 1990-tych Hyundai zaczął całkowicie polegać na własnych pracach rozwojowych. Obecnie posiadają oni szeroki asortyment pojazdów we wszystkich klasach, jak i również SUV-y, vany, pickupy, transportery, pojazdy użytkowe oraz autobusy. W związku z nabyciem przez firmę w 1998 roku swojego własnego konkurenta - Kia, Hyundai jest obecnie 5 co do wielkości producentem samochodów na świecie. Hyundai posiada wyjątkowo silny eksport do sąsiednich regionów Azji Wschodniej, jak i również do krajów Ameryki Północnej i Europy. Wraz z firmą Kia są właścicielami centrum badań i rozwoju w Rüsselsheim.
Wymagająca technologia pojazdów z Korei Południowej
Początkowo obecność marki na rynku charakteryzował się (bardzo) małymi samochodami. Model Pony był produkowany przez długi okres czasu, a następnie został zastąpiony przez model Accent, który obecnie jest modelem o nazwie I 20. W latach 1997-2002 na rynek był wypuszczany bardzo mały samochód Atos, a w latach 2002-2008 Hyundai wypuszczał mały samochód Getz, którego następcą został model I 10.
Od klasy kompaktowej do luksusowego sedana
Modele w wersji sedan i kombi z serii Lantra/Elantra, znajdujące się w klasie kompaktowej, zostały zastąpione nowoczesnymi pojazdami w Niemczech o nazwie I 30. Dawne nazwy modeli są używane do czasów dzisiejszych na wielu rynkach eksportowych. Duże sedany i kombi klasy średniej z serii I 40 to zamienniki dla modelu Sonata, który można znaleźć w klasie wyższej. Coupe Veloster jest częścią segmentu sportowego. W skład wyższej klasy średniej w Niemczech wchodzą serie XG 30, XG 350 i Grandeur. W tej kategorii obecnie jest również oferowany luksusowy sedan Genesis; model ten zajął miejsce modelu o nazwie Centennial, który nie został był dostępny na rynku niemieckim. Ponadto reprezentacyjny sedan Equus nie jest obecnie w oficjalnym programie eksportowym na terenach Europy. Innymi ważnymi modelami jest kompaktowy van IX 20 i łatwy w zakupie SUV Santa Fe i Grand Santa Fe. Bardzo popularne są również modele o nazwie IX 35 oraz IX 55, które wzmocniły obecność marki na rynku pojazdów z napędem na cztery koła. IX35 jest dostępny w wersji z technologią ogniw paliwowych. Hyundai H-1, który jest wyjątkowo ceniony w branży handlowej, jest dostępny w wersji transportera (Cargo), jak i również w wersji małego vana (Travel). Oferujemy wyjątkowo szeroki asortyment części zamiennych do pojazdów marki Hyundai i Kia.