
Pochodzenie Isuzu
Pochodzenie tego japońskiego producenta samochodowego sięga aż 1916 roku, gdy utworzyła się współpraca pomiędzy stocznią a przedsiębiorstwem energetycznym w Tokio, dzięki czemu rozpoczęła się produkcja samochodów dla brytyjskiej wytwórni Wolseley. W konsekwencji został opracowany i wypuszczony na rynek rozwojowy pojazd użytkowy. Podczas drugiej wojny światowej główna produkcja w tym zakładzie opierała się na pojazdach opancerzonych. W 1949 roku firma została nazwana Isuzu, co odnosi się do nazwy rzeki, która przebiegała przez to miasto.
Pierwszy sukces dzięki grupie General Motors
W 1956 roku na licencji grupy motoryzacyjnej British Rootes został wyprodukowany pierwszy pojazd o nazwie Minx. Po oddzieleniu się od brytyjskiego partnera, firma rozpoczęła rozwój swoich własnych pojazdów opartych o własne prace rozwojowe w 1960 roku; Jednak nie były one szeroko dystrybuowane poza granicę terenu Japonii. Zaangażowanie grupy General Motors z USA w 1971 roku doprowadziła w powstania firmy Isuzu Gemini, która została rozpowszechniona na całym świecie. W związku ze współpracą z GM, które także zawierała Opla, Gemini posiadał charakterystyczne podobieństwo do byłego modelu Opla Kadetta. Pojazd ten był produkowany w latach 1974-2000, jednakże nie był on eksportowany na tereny Niemiec. W 1980 roku zostały wypuszczone takie modele jak Aska i Piazza.
Modele Isuzu na terenie Niemiec
Od 1990 roku ten producent samochodowy produkuje SUV-y, pojazdy użytkowe oraz autobusy. SUV-y są także sprzedawane przez Hondę i GM pod nazwą Opel (rynek europejski), Vauxhaull (rynek amerykański) i Holden (rynek australijski). W Europie Isuzu posiada jeden zakład produkujący silniki w Niemczech i jeden w Polsce. SUV Trooper, który był sprzedawany w na terenie Europie, został zastąpiony w 2002 roku przez pickupa D-Max. Ponadto jest także produkowany van Panther oraz inny SUV - MU-7. Poza pickupem D-Max na terenie Niemiec nie są oferowane żadne inne pojazdy Isuzu, gdyż dział sprzedaży jest ciągle w fazie rozwoju. Trooper z silnikiem typu diesel jest bardziej wrażliwy niż silnik gazowy. Należy zwracać uwagę na korozję podwozia, szczególnie jeśli chodzi o nadkola oraz dolną część podwozia ze względu na użycie w tych miejscach słabszych części. W naszym sklepie internetowym możesz zamówić części zapasowe i używane, jak i również metalowe części do SUV-a Troopera. Oferujemy także szeroki asortyment niedrogich części do pickupa D-Max.