Historia Jaguara
Rzeczywiste założenie firmy miało miejsce w Blackpool w Wielkiej Brytani w 1922 roku i zostało dokonane przez Williama Lyonsa i Williama Walmsleya. Na samym początku firma była nazwana Swallow Sidecars i była skierowana na produkcję przyczep motocyklowych bocznych. Rozpoczynając swoją działalność od 1927 roku, produkowali oni także sportowe i eleganckie nadwozia na bazie Austin Seven. Rok później produkowali także podwozia i nadwozia dla producenta o nazwie ""Standard"". W 1931 roku został zaprezentowany pierwszy pojazd z podwoziem od firmy Standard, a firma została wtedy nazwana ""SS"". Po drugiej wojnie światowej, firma zmieniła ponowie swoją nazwę na Jaguar, gdyż nazwa ""SS"" po wojnie była nie do przyjęcia.Sukces poprzez rozwójW następnych latach zostało przedstawionych wiele koncepcji silnika, takich jak na przykład silnik z dwoma górnymi wałami rozrządu (1948) lub silnik z ulepszoną geometrią komory spalania. Jaguar od zawsze był firmą, która lubi eksperymentować z wszelkiego rodzaju innowacjami; literka ""X"" w opisie modelu wywodzi się od nazwy ""eksperymentalny"", dzięki czemu następujące litery charakteryzowały każdą serię silnika. W latach 1950-tych firma pozostała przy swoich koncepcjach i poświęciła się produkcji pojazdów Noble. Jaguar coupe o nazwie Mark VII M wygrał nawet wyścig w Monte Carlo w 1956 roku.
Pojazdy noble z dużą ilością koni mechanicznych
W latach 1960-tych i 1970-tych, Jaguar produkował tylko pojazdy noble w bardzo małych ilościach, przez co firma nigdy nie była w stanie równowagi od momentu jej utworzenia. Dopiero od momentu, gdy amerykańska firma Ford zakupiła Jaguara w 1989 roku, było możliwe po raz pierwszy osiągnięcie zysku. Obecnie ich oferta modeli waha się od silnika typu diesel o pojemności 2,2 l o mocy 220 KM aż do samochodu pięcioosobowego - V8 o mocy 550 KM. W związku z kryzysem finansowym w USA grupa Ford sprzedała Jaguara i Land Rovera azjatyckiej firmie Tata Motors z Indii. Jaguar ma obecnie do zaoferowania cztery różne modele, które wahają się od dzikiego roadstera typu F, do XE, XF i XJ w wersji diesla. Jaguar posiadał olbrzymie problemy jakościowe zwłaszcza w latach 1970-tych. Z tego powodu możliwe jest, że części zamienne i używane są także potrzebne do samochodów zabytkowych. Możesz je zamówić, jak i również wiele innych części samochodowych, w naszym sklepie internetowym.