Sophie Opel, wdowa po zmarłym w 1895 roku Adamie Opel, zaczął budować pojazdy w swojej fabryce maszyn do szycia w 1895 roku. Przejęła fabrykę Anhaltische Motor Factory od ślusarza Friedricha Lutzmanna z Dessau, który zaprezentował pierwszy pojazd silnikowy z Rüsselsheim na targach motoryzacyjnych IAA w Berlinie w roku 1897. Na początku, oferowali inne nadwozia i wersje silnikowe. W 1902 roku, zaprezentowano nowość- silnik dwucylindrowy, a w 1904 roku- silnik czterocylindrowy. Po wygraniu wyścigu samochodowego w 1907 roku, Opel stał się dostawcą cesarza niemieckiego. W 1912 roku fabryka wyprodukowała 3000 samochodów i stale produkowała pojazdy osobowe podczas pierwszej wojny światowej. Później, Opel stał się pierwszą, niemiecką fabryką wyposażoną w taśmę montażową.
W 1928 roku Adam Opel KG (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) już wyprodukował około 43.000 pojazdów i był największym producentem samochodów w Niemczech. W 1928 roku zmienił swoją strukturę prawną ze spółki komandytowej w spółkę akcyjną (AG). Synowie Sophi Opel sprzedali swoje części kapitału amerykańskiemu producentowi samochodów General Motors. W 1931 roku cała grupa należała do Amerykanów!
W 1937 roku firma była największym producentem samochodów w Europie z ponad 137,000 zbudowanych pojazdów. W 1938 roku było to największe źródło pieniędzy dla nazistowskiej Socjalistycznej Rzeszy Niemieckiej. Choć fabryka należała do Amerykanów, produkcja pojazdów osobowych została przerwana w czasie II wojny światowej i zaczęto produkować dla sił zbrojnych i zamiast tego zbrojono pojazdy transportowe. W 1944 roku obie fabryki w Rüsselsheim i Brandenburgii masowo uszkodzono przez ataki z powietrza. Ani jeden pojazd nie został zbudowany przez Opla w 1945 roku. W celu realizacji odszkodowania, zwycięskie mocarstwa postanowiły przenieść produkcję Kadetta do Związku Radzieckiego w roku 1946. Tam Kadett został wyprodukowany pod nazwą Moskwitsch 400.
General Motors przejął grupę w listopadzie 1948 roku oraz w 1950 roku modele Rekord, Olympia i Olympia Rekord były najpopularniejszymi samochodami w Niemczech oprócz VW Käfer. Dzięki nowej fabryce w Bochum, uruchomiono także nową wersję Kadetta, który był dostępny w nadwoziu sedana, kombi i przyczepy kempingowej.
W latach 60-tych, nadmierna oszczędność menedżera Lopeza doprowadziła do utraty jakości oraz wizerunku marki, który był korzystny dla jego głównego konkurenta VW. Obecna gama modeli obejmuje 13 modeli; począwszy od bardzo małego samochodu Adam, Corsa, Astra, Ampera, Cascada aż do średniej klasy samochodu Insigna. Minivan Meriva, van Zafira, SUV Mokka, jak również małe transportery Vivaro i Movano obecnie są również dostępne.
Możliwe jest, że nastąpią problemy związane z podwoziem po przekroczeniu przebiegu ponad 150.000 km. Ponadto wnętrze i silnik może napotkać problemy, co wynika z polityki oszczędności. W związku z tym, że materiały, które były stosowane nie mogą zapewnić dłuższej żywotności. Wszystkie niezbędne części zamienne można znaleźć w naszym sklepie internetowym.