Przedsiębiorca Armand Peugeot założył najstarszy, ciągle panujący zakład samochodowy na całym świecie w mieście Sochaux, we Francji w 1896 roku. Pierwsze pojazdy zostały zbudowane i wyposażone w silniki benzynowe bądź parowe. Tylko typ 2 został wyposażony w silnik spalinowy (silnik Otto) kupiony od Daimler Motor Group. W 1900 roku, już wyprodukowano 500 pojazdów. Właściwa produkcja masowa rozpoczęła się w 1917 roku, ale została przerwana w tym samym roku, z powodu I wojny światowej. Podczas tego czasu, Peugeot został zmuszony do produkcji komponentów uzbrojenia. Pierwszy model 201 został zaprezentowany w 1929 roku. Do 1936 roku, model ten został wyprodukowany w 140.000 kopii.
Po zakończeniu przebudowania firmy z powodu II wojny światowej, produkcja modelu 203 rozpoczęła się w 1948 roku. Jego następcą został typ 403 w 1955 roku, który został opracowany przez włoską firmę Pininfarina i posiadał silnik Diesla. Peugeot 404 ukazał się w 1960 roku, co było wielkim sukcesem we wszystkich krajach europejskich, a także we francuskich częściach Afryki.
W 1974 roku firma przejęła większość udziałów swojego konkurenta Citroëna i połączyła obie firmy w nowy holding Grupy PSA w roku 1976. Ponadto, byłe fabryki Simca, Sunbeam i Talbot, zostały włączone.
Ze względu na pewne problemy z firmą Talbot, już w pełni opracowany typ Horizon został wydany pod nazwą Peugeot 309, a marka Talbot została rozwiązana w 1986 roku.
Jeśli chodzi o wyścigi samochodowe, silniki tradycyjnej marki Peugeot były bardzo udane. W Formule 1 francuska firma dostarczała silniki do McLarena, przez co osiągnęli oni świetne wyniki.
W ostatniej dekadzie, udziały Peugeota w Niemczech zmniejszyły się więcej niż jeden procent do obecnego udział 2,30% w roku 2012. W tej chwili, oferują oni 20 modeli, które wahają się od bardzo małego samochodu 108, do małego samochodu 208 i do klasy kompaktu – modele 301 i 308. Klasa średnia jest reprezentowana przez 408 i 508, a także Peugeot oferuje coupe, SUVy, vany, transportery i ciężarówki.
Popularny model 206 został sprzedany w ilości 6,5 miliona egzemplarzy i jest najlepiej sprzedającym się małym samochodem na całym świecie.
Aczkolwiek elektronika jest nieco słaba, co może prowadzić do zwiększonego zużycia żarówek. Wiele części zamiennych, takich jak alternator lub części hamulców do Peugeot są identycznie skonstruowane jak te z Citroëna, ponieważ obie marki należą do Grupy PSA.