Ferdinand Porsche, który urodził się w Bohemii (obecne Czechy) i wychował w Wiedniu, założył biuro inżynierskie w Stuttgarcie w roku 1931. Na początku, zajmował się tylko rozwojem i konsultacjami dla firm samochodowych. Jego zięć, wiedeński adwokat Anton Piëch otrzymał 15% akcji spółki. Na początku, urząd wykonywał projekty dla firmy Zündapp w Norymberdze, jak również dla NSU. Biuro inżynierskie również pracowało dla firmy DAF i Volkswagena i przeniosło się do Stuttgart-Zuffenhausen w 1937 roku. Podczas drugiej wojny światowej, również produkowano samochody typu bucket i Schwimmwagen oraz czołgi dla Wojskowej Agencji Uzbrojenia. Fabryka badawcza została zbudowana w Zuffenhausen w 1944 roku, zatrudniała ona ponad 650 pracowników. Biuro posiadające wszystkie dokumenty zostało przeniesione do Austrii w 1944 roku, gdzie pierwszy własny pojazd, Porsche 356 Roadster, został opracowany przez inżynierów austriackich. Na początku lat 50-tych, opracowano model Käfer dla VW i wyprodukowano model 356 na małą skalę. Później wyprodukowano Porsche 914 i model 924. Najbardziej popularny model 911 dołączył w roku 1963. W rezultacie, spółka była w stanie osiąść na rynku ze względu na jej zaangażowanie w sporcie motorowym i licznych nagrodach w Mistrzostwach Świata w segmencie samochodów sportowych. W międzyczasie Porsche oferowało więcej niż dwa modele i produkowano modele z silnikiem zamontowanym z przodu, z tyłu i w połowie nadwozia.
Ponieważ Porsche wraz z Seatem, Skodą, Lamborghini i Audi, należy do Grupy VW, modele Porsche są budowane w różnych zakładach grupy. Na przykład, SUV Cayenne, który został wyprodukowany w 2002 roku, VW Touareg i Audi Q7, wszystkie są montowane na tej samej taśmie w Bratysławie na Słowacji.
Aktualne modele z silnikami z tyłu to 911 Camera i 911 Turbo, modele z silnikami montowanymi po środku to Boxter i Cayman. Poza tym, Porsche produkuje wyższą klasę pojazdów- model Panamera (970) i supersamochód Porsche 918, który jest dostępny w cenie zaczynającej się od 768.026 Euro - bez dodatkowych funkcji.