Historia Subaru
Departament samochodowy japońskiej firmy Fuji Heavy Industries produkuje pojazdy pod marką SUBARU na rynku międzynarodowym. Produkcja pojazdów rozpoczęła się po zjednoczeniu się sześciu różnych spółek dawnej Grupy Fuji Sanyo. Po zakończeniu II wojny światowej, okupant nakazał Grupie Fuji Sanyo aby została ona rozwiązana. Sześć części grupy jest symbolizowanych w logo marki; stanowią one sześć najjaśniejszych gwiazd Plejades.
Pierwszy pojazd i tradycja napędu na cztery koła
Pierwszy SUBARU, mały samochód 360, który został zaprezentowany 1958 był również uprzywilejowany podatkowo. Tradycja napędu na cztery koła, która nadal utrzymuje się, rozpoczęła się od Subaru Leone w 1972 roku, który był oferowany jako kombi 2-WD. Ponieważ japońska firma elektryczna poprosiła o pojazd z napędem na cztery koła w licytacji, SUBARU skonstruowało kombi Leone z napędem na cztery koła. Napęd (później stały) na cztery koła i użycie silnika boxer stało się ważnym punktem w sprzedaży w tamtym czasie. Do ostatniej wersji Justy, jedynie pojazdy z napędem na cztery koła były dostępne na wielu rynkach eksportowych, w tym w Niemczech. Skuteczny eksport do USA rozpoczął się w 1973 roku i jest ciągle silny. Od 1979 roku, pojazdy Subaru mają również bardzo wysoki popyt w Szwajcarii. Pojazdy od Subaru są oficjalnie eksportowane do Niemiec od 1980 roku i są szczególnie popularne w górzystych częściach kraju.
Wytrzymałe pojazdy z napędem na cztery koła o wysokich standardach jakości
Samochody Subaru są postrzegane jako samochody szczególnie wysokiej jakości w USA, gdzie są również produkowane, a także w Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Reputacja marki została już zapoczątkowana przez Leone, który był dostępny przez długi czas jako sedan, kombi i coupé. Ponadto, jego następca, L 1800 został uznany za niezniszczalny. Obecna technologia napędu na cztery koła ( ""symetryczny AWD"") istnieje od 1987 roku. Wspólnie z bardzo gładkimi silnikami typu boxer, technologia ta odzwierciedla pierwotny charakter marki. Najpopularniejsze modele to Justy, samochód sportowy Impreza sedan, który jest znany z powodu swoich sukcesów rajdowych i przestronne sedany klasy średniej i kombi z serii Legacy. Dzisiejszy SUV Outback wywodzi się właśnie z tego. Szczególnie popularny wśród leśników, myśliwych i rolników jest SUV Forester. SVX Coupe i wielki SUV Tribeca nie są tu tak popularne. W naszym sklepie internetowym można znaleźć szeroką gamę części zamiennych do pojazdów tej marki.