Powstanie firmy Volvo
Szwedzki producent samochodów początkowo założył oddział testowy firmy produkującej łożyska -SKF w 1915 roku. Pojazdy, które zostały zbudowane zostały wyłącznie wykorzystywane do testowania nowo opracowanych łożysk.
W latach 1926/27, sektor został zlecony niezależnej spółce z dwoma pracodawcami firmy SKF - szefem sprzedaży i technikiem. Volvo opracowało trzypunktowy pas bezpieczeństwa w 1959 roku, kiedy to został on wbudowany w pojazdach osobowych jako standard po raz pierwszy.
Rozwój i produkcja
W związku z przejściem z ruchu lewostronnego na prawostronny w 1967 roku, szwedzki producent, który również produkował pojazdy użytkowe był w stanie drastycznie zwiększyć swoją sprzedaż, ponieważ zastosowano trzypunktowy pas bezpieczeństwa do prezentacji swoich nowo opracowanych modeli.
W latach 60-tych, sektor autobusowy i ciężarówek został zlecony innej firmie, tak że oddział osobowy Volvo był autonomiczny. Drugie podejście do produkcji samochodu sportowego na rynku nie udało się w 1973 roku, co było częściowo winą nowych przepisów bezpieczeństwa, ustanowionych w Stanach Zjednoczonych. Volvo oddalił ten sektor z P1800 ES i skoncentrował się na pojazdach kompaktowych i średniej klasy.
Firma The American Ford Group kupiła szwedzkiego producenta samochodów w 1999 roku, ale została zmuszona sprzedać go z powodu kryzysu finansowego w 2010 roku, teraz Volvo należy do chińskiego producenta samochodów Geely.
Pojazdy klasy średniej
Volvo słynie z wytrzymałych pojazdów o wysokiej jakości. Nie oferują małego samochodu w swojej gamie produktów; ich model V40 należy do klasy kompaktowej, który zastępuje modele S40 i V50 od 2012 roku ( ""S"" oznacza wariant sedan, a ""V"" to kombi lub hatchback). V40 jest również ostatnim modelem, który został zbudowany na płycie podłogowej C1 przez Forda i jest dostępny w benzynie lub ropie jednostki lub w wersji cross country. V60 i S60, który był produkowany do 2009 roku, to pojazdy klasy średniej, które są wyposażone w silnik pięciocylindrowy.
Renomowane pojazdy klasy średniej
Volvo V70 oferuje górną klasę średnią, która pierwotnie powstała z bardzo udanego modelu 850. V70 jest dostępny z napędem na cztery koła - V70 XC i jako samochód sportowy, V70 R. Ponadto, oferowane są silniki Volvo z napędem na gaz, ale ze względu na niskie zapotrzebowanie zostały one usunięte z gamy aut. Obecnie Volvo oferuje silniki benzynowe z systemem Flexifuel. Technologia ta umożliwia dowolny dodatek bioetanolu (E85) do paliwa.
Charakterystyka przy zużyciu
Dla starszych pojazdów z silnikami Diesla, niezwykle ważna jest wymiana paska rozrządu, zgodnie ze specyfikacją, ze względu na wysokie obciążenie i ich możliwość rozdarcia się. Modele S40 / V40 mogą mieć nadmierne zużycie hamulców. Ponadto, sprawdzanie oleju silnikowego ma zasadnicze znaczenie, gdyż silniki Volvo mają większe zużycie oleju silnikowego niż reszta.