Powstanie Grupy Volkswagena
Ustanowienie dzisiejszej firmy VW Group sięga 1934 roku, kiedy to narodowi socjaliści domagali się produkcji niedrogich (poniżej 1.000 marek) czteromiejscowych pojazdów pasażerskich dla społeczeństwa. Zażądali również samochodów osobowych, które mogą osiągnąć prędkość 100 km / h, zużywając mało paliwa. W tym celu biuro projektowe w Stuttgarcie, prowadzone przez Ferdinanda Porsche zostało przydzielone do tego zadania. Doprowadziło to do rozwoju legendy - VW Käfer który został wyprodukowany przez lata w różnych wersjach.
Prywatyzacja
Fabryka założona przez narodowych socjalistów i nadal będąca własnością rządu, została sprywatyzowana w 1960 roku. Federalna Republika Niemiec, jak i federalna Dolna Saksonia nadal były właścicielem 20% akcji, tak, aby można było zapobiec wrogiemu przejęciu. Sześćdziesiąt procent wydano do prywatnych akcjonariuszy, którym udało się zdobyć 360 mln niemieckich marek. W 1964 roku przejęli oni Auto Union GmbH z firmą Daimler oraz wdrożyli chłodzenia wody i napęd na przednie koła w VW. Dzisiejsze Dzisiejsza fabryka Audi składa się z tej drugiej marki wraz z zakupem fabryki NSU w Ingolstadt.
Znane modele Volkswagena
Obecnie VW oferuje szeroką gamę samochodów osobowych, które obejmują niemal wszystkie segmenty z wyjątkiem samochodów sportowych. Mały samochód Up! jest dostępny w całej Europie i zastępuje model Fox. Mały samochód Polo jest ciągle na rynku od 1975 roku, jest prawie na nim tak długo, jak legendarny VW Golf, który został zaprezentowany w 1974 roku.
Bardzo popularny, rodzinny Passat, który był następcą VW 1500 został zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1973. Pojazd zalicza się do segmentu klasy średniej i był również dostępny w wersji Passat CC górnej klasy, poza Phaetonem do roku 2012. Oprócz samochodu terenowego / SUV Touareg II i Tiguan, coupé Scirocco III i Eos cabrio rozszerzają asortyment. Niemal ikoniczny van VW jest obecnie produkowany w piątej generacji pod nazwą Caravelle / Multivan.
Współpraca Grupy Volkswagen
Generalnie, pojazdy wykonane przez Volkswagena wykorzystują wiele elementów różnych marek. Grupa Volkswagen posiada marki VW, Audi, Seat, Skoda, jak również marki premium Bentley, Bugatti, Lamborghini i Porsche. Wraz z innymi producentami, takimi jak Ford, opracowali Volkswagen Sharan, czyli Ford Galaxy. Sharan V6 jest wyposażony w pasek rozrządu, ale napinacze łańcucha są podatne na pękanie i w związku z tym należy wymienić je w zależności od określonych odstępów czasu.