Wybierz samochód by wybrać Amortyzator
Amortyzator tył i przód w naszym sklepie online
Amortyzatory to specjalne urządzenia, które tłumią drgania i łagodzą wstrząsy pojawiające się podczas jazdy samochodem. Należą do elementów podwozia. Ich zadaniem jest nie tylko poprawa komfortu jazdy, ale również ochrona zawieszenia przed przedwczesnym zużyciem.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów amortyzatorów
Obecnie najczęściej spotykane są amortyzatory dwururowe. Ich cena jest niska, nadają się do bezstresowej jazdy i zapewniają łagodne tłumienie. Niemniej jednak są podatne na przegrzewanie się. Można je zamontować wyłącznie z tłoczyskiem ustawionym ku górze i pod odpowiednim kątem. Podczas jazdy z dużą prędkością powodują często pogorszenie prowadzenia.
Komponenty jednorurowe są skuteczne przy dużych obciążeniach, dobrze się schładzają, pomagają skrócić drogę hamowania i mogą zostać zamontowane w każdej pozycji (z tłoczyskiem ustawionym ku górze lub ku dołowi). Jednakże są bardzo podatne na odkształcenia. Tego rodzaju części są dość drogie.
Na rynku dostępne są również komponenty o zmiennej sile tłumienia. Ich poziom tłumienia może zostać zmieniony za pomocą zaworów elektromagnetycznych, które regulują przekrój kanałów, przez które przepływa olej. Czasami zamiast zaworów stosuje się specjalny płyn, który może zmieniać swoją lepkość pod wpływem pola magnetycznego. Tego typu części mogą doskonale dostosować się do warunków jezdnych, zapewniając płynną, łagodną i cichą jazdę oraz doskonałą stabilność przy dużych prędkościach. Wśród innych typów tych części samochodowych wyróżniają się wyższą ceną.
Zasada działania i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Unikaj uszkodzeń mechanicznych nadwozia wyposażonego w komponenty jednorurowe. Nawet małe wgniecenia mogą spowodować zablokowanie tłoczyska. Oznaką awarii jest zwiększony prześwit auta, a także intensywne drgania podczas jazdy.
- W trakcie zimniejszych miesięcy staraj się przejechać pierwsze 1-2 km z niską prędkością, aby olej rozgrzał się w tym czasie do temperatury roboczej. Wskutek mrozu znacznie zwiększa się lepkość oleju, co zwiększa ryzyko uszkodzenia uszczelnienia olejowego i układu zaworów. Tego typu usterki są dość trudne do wykrycia. Zazwyczaj objawiają się zmniejszoną skutecznością tłumienia, co pogarsza komfort jazdy.
- Nie przeciążaj swojego samochodu. Przekroczenie maksymalnej ładowności pojazdu, częsta i długa jazda po kiepskich nawierzchniach drogowych prowadzi do spienienia się oleju. W związku z tym kolumny amortyzatorów tracą swoje właściwości jezdne, co można zauważyć poprzez pogorszenie komfortu jazdy autem.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
W naszym sklepie online możesz zawsze kupić doskonałej jakości amortyzatory i kolumny amortyzatorów w przystępnej cenie. Regularnie oferujemy naszym klientom różne promocje. Nasza strona internetowa jest prosta w obsłudze. Większość produktów posiada szczegółowe opisy. Po dokonaniu rejestracji można zrobić zakupy za pomocą jednego kliknięcia myszką. Dokładamy wszelkich starań, aby szybko przetwarzać i wysyłać zamówienia. Dzięki nam łatwo zaoszczędzisz swój czas i pieniądze.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Amortyzatory / sprężyny / resory
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolne oko
- maks. długość [mm]: 593
- min. długość [mm]: 359
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
- maks. długość [mm]: 406
- min. długość [mm]: 267
- Ilość na oś: 2
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolny trzon
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolna płyta
- Długość [mm]: 530, 335
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolne oko
- maks. długość [mm]: 570
- min. długość [mm]: 382
- zalecana wymiana parami
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
- maks. długość [mm]: 537
- min. długość [mm]: 377
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko, górny trzon
- uwzględnić informację serwisową
- Średnica korbowodu [mm]: 12,4, 13
- Ciężar [kg]: 1,700
- Długość [mm]: 370, 593
- otwór Ø [mm]: 30
- Długość opakowania [cm]: 50,5
- Szerokość opakowania [cm]: 6,4
- Wysokość opakowania [cm]: 6,4
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko, górny trzon
- maks. długość [mm]: 709
- min. długość [mm]: 473
- Średnica korbowodu [mm]: 11
- Ciężar [kg]: 2,000
- Długość [mm]: 473, 708
- otwór Ø [mm]: 27
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: amortyzator podtrzymujący sprężynę, Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko, górny trzon
- Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
- maks. długość [mm]: 633
- min. długość [mm]: 379
- Średnica korbowodu [mm]: 15
- Średnica zewnętrzna kolumny amortyzatora [mm]: 51
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
- maks. długość [mm]: 369
- min. długość [mm]: 253
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolne oko
- maks. długość [mm]: 452
- min. długość [mm]: 295
- Linia produktów: TWIN
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolny trzon
- Średnica [mm]: 45
- Ilość na oś: 1
- Długość [mm]: 526, 369
- Wymiar gwintu: M10x1
- średnica obudowy amortyzatora [mm]: 15
- Przestrzegać danych technicznych
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolna opaska zaciskowa
- Średnica korbowodu [mm]: 22
- Ciężar [kg]: 4,000
- Długość [mm]: 391, 553
- otwór Ø [mm]: 32
- Przestrzegać danych technicznych
- Numer artykułu zalecanego dodatku: MK194, PK163
- Długość opakowania [cm]: 51,5
- Szerokość opakowania [cm]: 16,2
- Wysokość opakowania [cm]: 16,2
- Średnica obudowy w strefie zaciskania [mm]: 55
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolna opaska zaciskowa
- maks. długość [mm]: 488
- min. długość [mm]: 365
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolne oko
- maks. długość [mm]: 637
- min. długość [mm]: 409
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
- maks. długość [mm]: 388
- min. długość [mm]: 252
- Strona zabudowy: Oś tylna
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko, górny trzon
- maks. długość [mm]: 668
- min. długość [mm]: 429
- Strona zabudowy: Oś przednia
- System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
- Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
- Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
- Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolna płyta
- maks. długość [mm]: 512
- min. długość [mm]: 359