Czujnik ciśnienia spalin (DPF) do samochodu
Czujnik różnicy ciśnień DPF w naszym sklepie online
Czujnik/sonda jest często wstawiana na ekstremalne obciążenia. Obejmuje to sondę lambda, która w nowoczesnych samochodach jest zlokalizowana przed i za katalizatorem. Starsze modele samochodów posiadają często tylko jedną sondę. Dzięki dokładnemu pomiarowi resztkowej zawartości tlenu w gazach spalinowych, który jest przesyłany do jednostki sterującej, czujnik wytwarza idealną proporcję mieszany paliwowej płynącej do komory spalania w silniku.
Przegląd sondy lambda - zalecane okresy wymianyEuropejski lider w produkcji sondy lambda, firma BOSCH, zaleca sprawdzanie sondy co 30 000 km. Nieogrzany czujnik/sonda powinien być wymieniany co 50 000 km na nowy. Wytrzymałość ogrzanych czujników wynosi około 100 000 km. Regularny przegląd jest szczególnie zalecane w przypadku, gdy kierowca często przejeżdża krótkie dystanse. Poza firmą Bosch wiodącymi producentami tych urządzeń są firmy NGK, DENSO oraz BERU dla takich marek samochodów jak FORD, JAGUAR, OPEL oraz PEUGEOT, dla których oferuje się szeroką gamę sond lambda z dwutlenkiem cyrkonu i dwutlenkiem tytanu oraz szerokopasmowych sond lambda dla samochodów z silnikiem diesla.
Uszkodzona sonda lambda - oznaki i przyczynyTypowe oznaki wadliwego sterowania lub sondy to nierówna praca silnika z nieprawidłowym zapłonem lub rozrządem, jak i również zwiększone zużycie paliwa. Przyczynami uszkodzeń utlenionych łączników są różnorakie, począwszy od nieczystego i słabego połączenia, a kończąc na wadliwych lutach na złączach.
Wymiana sondy lambdaCzujnik/sonda często jest zlokalizowany w trudnodostępnych miejscach układu wydechowego, dzięki czemu ich demontaż i montaż jest często skomplikowany. Pomimo tego właściciele samochodów mogą własnoręcznie dokonać ich naprawy przy posiadaniu minimalnych umiejętności technicznych. Aby starannie dokręcić i odkręcić sondę lambda należy użyć smaru, gdyż jej zerwany gwint może prowadzić do zakupu nowego czujnika, a tym samym narazi Ciebie na większe koszty. Ponadto, dane pomiarowe mogą zostać uszkodzone na skutek niewłaściwego dokręcania sondy. Należy także zwrócić uwagę na złącza i przewody, aby nie zostały one pomylone.
Niezawodny internetowy dostawca części zamiennychOd sond i czujników do wielu innych części samochodowych, możemy dostarczyć potrzebne Tobie części zamienne do aktualnych i starszych modeli samochodów. Oferujemy naszym klientom szybką dostawę z niskimi kosztami wysyłki. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o skontaktowanie się z jednym z naszych wykwalifikowanych pracowników.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Układ wydechowy
- Układ wydechowy: dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
- Średnica przyłącza (strona ssąca) [mm]: 8
- Średnica przyłącza (strona tłoczna) [mm]: 8
- Liczba zestyków: 3
- Tryb pracy: elektryczny
- Napięcie [V]: 12
- Układ wydechowy: dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze złączem kablowym, z przewodem ochronnym, z ochroną przed kunami, z opaskami zaciskowymi
- Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm]: 5, 6,5
- Długość [m]: 1
- Materiał: Silikon
- Cecha chemiczna: odporny na olej
- Zakres temperatury od [°C]: -40
- Zakres temperatury do [°C]: +350
- Zakres napięcia od [mm]: 10,0, 11,0, 11,5, 12,5
- Zakres napięcia do [mm]: 12,5, 13,5, 14,0, 15,0
- Układ wydechowy: dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez czujnika, z obejmą przewodu elastycznego, ze złączem kablowym, z ochroną przed kunami
- Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm]: 5, 6,5
- Długość [mm]: 1000
- Właściwości materiałowe: odporny na temperaturę
- Zakres temperatury do [°C]: 250
- Liczba zestyków: 3
- Liczba przewodów: 1
- Kształt obudowy wtyczki: owalny
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Ciśnienie od [kPa]0
- ciśnienie do [kPa]: 150
- Liczba zestyków: 3
- Liczba połączeń: 2
- Liczba otworów do mocowania: 1
- ciśnienie do [kPa]: 100
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Kolor: czarny
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Liczba przewodów: 2
- Średnica [mm]: 8
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 6
- Ciśnienie od [kPa]0
- ciśnienie do [kPa]: 100
- Układ wydechowy: dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
- Liczba zestyków: 3
- Układ wydechowy: dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
- do normy emisji spalin producenta: Euro 6
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez złącza kablowego
- Liczba przewodów: 2
- Liczba połączeń: 3
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Liczba przewodów: 2
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Liczba zestyków: 3
- Tryb pracy: elektryczny
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 6
- Średnica [mm]: 8
- Układ wydechowy: dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez złącza kablowego
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z łącznikiem
- Sposób montażu: spięty
- Liczba przewodów: 1
- Ciśnienie od [kPa]: -90
- ciśnienie do [kPa]: +100
- Napięcie znamionowe [V]: 12