Przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do samochodu
Przewód elastyczny chłodnicy w naszym sklepie online
W silniku spalinowym chłodzonym cieczą, takim jakie stosowane są w samochodzie, w gorące chłodziwo z bloku silnika, musi zostać poprowadzone przez przewody do chłodnicy i zawrócone. Jako, że silnik zamontowany jest ruchomo na łożyskach silnika, a z kolei chłodnica przymocowana jest do nadwozia pojazdu, kabel musi być elastyczny. Jako, że technicznie jest to mało możliwe przy użyciu sztywnej rury, stosuje się węże z chłodziwem.
Części samochodowe pod dużym obciążeniemPoza odpornością na temperatury osiągającą do 120 stopni Celsjusza, przewody chłodziwa muszą również znieść ciśnienie, które tworzy się w układzie. Ażeby to zapewnić, są one wzmocnione materiałową wkładką, która może być zrobiona z włókna naturalnego lub sztucznego. W wyjątkowych przypadkach, przy dużym ciśnieniu i wzmocnione mogą być one również metalowym drutem. Węże chłodzące zrobione są głównie z całkowicie syntetycznej gumy, lecz ostatnio dostępne są także silikonowe. Poza przewodami od bloku silnika, w samochodach montowane są również dodatkowe przewody chłodziwa, w celu zapewnienia wymiany ciepła dla grzejnika wewnętrznego, albo do chłodzenia innych urządzeń pomocniczych, takich jak alternator (generator) chłodnicy.
Gryzonie w komorze silnikaNa ogół przewody wody chłodzącej zabezpieczone są na ich skrzyżowaniach za pomocą metalowych klamer. Jeśli na tych zaciskach pojawi się uszkodzenie lub wada, istnieje możliwość, że przez ciśnienie dojdzie do wycieku chłodziwa w układzie. Jeżeli w samochodzie odnotujesz za wysoką temperaturę, zazwyczaj powinieneś sprawdzić wężyk ponieważ wężyki cudownie podobają się szkodnikom i należą do ich ulubionych potraw. Jeżeli staniesz się ofiarą tego typu ataku od kun, lub jeśli potrzebujesz wymiany z innego powodu, odpowiednie przewody chłodziwa, przewody olejowe, uszczelki oraz kołnierze do Twojego samochodu znajdziesz w naszym sklepie internetowym. Podczas wymiany zalecamy zamówić i wymienić chłodziwo pasujące do Twojego samochodu.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Układ chłodzenia
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Strona zabudowy: Chłodnica silnika, Główny zbiornik wyrównawczy
- Średnica wewnętrzna [mm]: 32
- Grubość [mm]: 4
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Długość przewodu elastycznego [mm]: 240
- Materiał: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Kolor: czarny
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 35, 32
- przestrzegać broszury
- Grubość [mm]: 2
- Średnica wewnętrzna [mm]: 22
- Materiał: FKM (kauczuk fluorokarbonowy)
- Ciężar [kg]: 0,001
- Wymiar gwintu: M10 x 1
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Grubość [mm]: 4
- Średnica wewnętrzna [mm]: 32
- Kolor: czarny
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Ciężar [kg]: 0,001
- Średnica wewnętrzna [mm]: 50
- Grubość [mm]: 4
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Kolor: czarny
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
- Ciężar [kg]: 0,030
- Materiał: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Średnica [mm]: 38
- Strona zabudowy: z prawej u dołu
- Przewód układu chłodzącego: od termostatu do chłodnicy silnika
- dla numeru OE: 11 53 1 436 408
- Ciężar [kg]: 0,321
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z szybkozłączami
- Długość przewodu elastycznego [mm]: 315
- Materiał: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Kolor: czarny
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 30
- przestrzegać broszury
- Długość przewodu elastycznego [mm]: 351
- Materiał: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Kolor: czarny
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 31, 40
- przestrzegać broszury
- Długość [mm]: 342
- Przewód układu chłodzącego: od termostatu do pompy wodnej
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z języczkiem podtrzymującym, z pierścieniem uszczelniającym, z klamrą
- Ciężar [kg]: 0,134