Termostat do samochodu
Termostat środka chłodzącego w naszym sklepie online
Płyn chłodzący jest transportowany poprzez przeniesienie ciepła za pomocą czynnika chłodzącego. Ciecz przejmuje na siebie ciepło składników, transportuje je dalej i dostarcza je do chłodnicy wraz z powietrzem z zewnątrz. Zalety cieczy chłodzącej to ciągły efekt chłodzenia, pochłanianie dźwięków spalania poprzez płaszcz chłodzący, a także proste ogrzewanie komory wewnętrznej poprzez wymiennik ciepła. Wady cieczy chłodzącej to stosunkowo duża masa, wyższe koszty eksploatacji i długa faza nagrzewania, aż do osiągnięcia odpowiedniej temperatury.
Funkcjonalność technicznaObieg cieczy chłodzącej rozdziela się mały i duży obwód, tak, aby zmniejszyć ostatnią wadę, czyli późne osiągnięcie temperatury roboczej. Separacja odbywa się za pomocą automatycznego zaworu termostatu. Kiedy silnik spalinowy pracuje na zimno, termostat jest zamknięty i ciecz chłodząca jest pompowana jedynie do wnętrza płaszcza chłodzącego silnika i do wymiennika ciepła do ogrzewania wewnętrznego. Element termiczny w termostacie stopniowo ustępuje dużemu obwodowi chłodzącemu przed naciskiem sprężyny i ginie wraz z wzrostem temperatury (ok. 80 stopni Celsjusza). W tym momencie, również przepływa czynnik chłodzący w chłodnicy. Przy ok. 95 stopni Celsjusza, termostat jest całkowicie otwarty i ustępuje dużemu obwodowi. Po wyłączeniu silnika, temperatura wewnątrz czynnika chłodzącego zmniejsza się i element termiczny w termostacie rozdziela oba obwody.
Objawy zużycia i wadyTermostat nie jest tak naprawdę częścią zużywającą się, też nie jest długowieczny. Być może trzeba wymienić go po 200.000 km. Jeżeli silnik jest ciągle w warunkach wysokiej temperatury, ale wentylator chłodzący nie pracuje lub chłodnica nie jest ciepła / gorąca, prowadzi to do wniosku, że termostat jest wadliwy.
Możliwe jest także, że silnik potrzebuje dużo czasu, aby osiągnąć temperaturę roboczą. W tym przypadku, termostat może być wadliwy, ponieważ nie zamyka się prawidłowo. Oznacza to, że kiedy jest zimno, duży obwód jest zawsze ogrzewany na początku.
Wymiana termostatuW zależności od typu pojazdu, albo termostat może być zainstalowany na szczycie chłodnicy cieczy lub na jej dole. W celu wymiany, cały płyn chłodzący musi być usunięty z maszyny. W przeciwnym razie, nie istnieją żadne specjalne narzędzia potrzebne do wymiany.
W naszym sklepie internetowym możesz znaleźć odpowiedni termostat zapasowy dla Twojego pojazdu. Dodatkowo można zakupić wszystkie inne części do podwozia, eksploatacyjne i części zamienne z naszego sklepu internetowego i zainstalować elementy samodzielnie lub zlecić to warsztatowi.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Temperatura otwarcia [°c]: 102, 87
- średnica 1 [mm]: 54
- średnica 2 [mm]: 35
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Wysokość [mm]: 32
- Wysokość 1 [mm]: 32
- Temperatura otwarcia [°c]: 105
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Rodzaj korpusu: obudowa zintegrowana, obudowa z tworzywa sztucznego
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z czujnikiem
- Wariant wyposażenia: Kennfeldttyp
- Tryb pracy: elektroniczny
- Temperatura otwarcia [°c]: 89
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Temperatura otwarcia [°c]: 87
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
- Wysokość opakowania [cm]: 19,20
- Ciężar netto [g]: 277
- Temperatura otwarcia [°c]: 83
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Rodzaj korpusu: obudowa z tworzywa sztucznego
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z czujnikiem
- Temperatura otwarcia [°c]: 89
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Temperatura otwarcia [°c]: 83
- Rodzaj korpusu: obudowa z tworzywa sztucznego
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z czujnikiem
- Temperatura otwarcia [°c]: 105
- Średnica [mm]: 34
- średnica 1 [mm]: 25
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Wysokość [mm]: 117
- Głębokość zabudowy [mm]: 41
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z czujnikiem
- Materiał: Aluminium
- Liczba zestyków: 2
- Liczba czujników: 1
- Temperatura otwarcia [°c]: 87
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Temperatura otwarcia [°c]: 87
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z czujnikiem temperatury, z uszczelnieniem
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Materiał: Aluminium
- Temperatura otwarcia [°c]: 87
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez uszczelnienia
- Ciężar [kg]: 0,06
- uwzględnić informację serwisową
- nowa wersja wykonania
- Temperatura otwarcia [°c]: 89
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Wysokość [mm]: 23
- Temperatura otwarcia [°c]: 87
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
- Temperatura otwarcia [°c]: 88
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Szerokość opakowania [cm]: 11,2, 11,20
- Długość opakowania [cm]: 12,0
- Wysokość opakowania [cm]: 15,7, 15,70
- Ciężar netto [g]: 225, 227
- Temperatura otwarcia [°c]: 87
- średnica 1 [mm]: 54
- średnica 2 [mm]: 35
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Wysokość 1 [mm]: 21
- Wysokość 2 [mm]: 31
- Szerokość opakowania [cm]: 6,70, 6,71
- Wysokość opakowania [cm]: 9,19, 9,20
- Ciężar netto [g]: 86, 88
- Temperatura otwarcia [°c]: 91
- Punkt włączania [°C]: 91
- Ciężar [kg]: 0,27
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przełącznikiem temperatury
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Liczba połączeń: 2
- Temperatura otwarcia [°c]: 103
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Rodzaj korpusu: obudowa zintegrowana, obudowa z tworzywa sztucznego
- Tryb pracy: sterowany elektrycznie