Szklanki zaworowe do samochodu
Hydropopychacz w naszym sklepie online
Sterowanie zaworami, w które, z wyjątkiem silników sterowanych oddolnie nad tłokiem, zawsze wyposażone są silniki spalinowe odbywa się przy użyciu wałka rozrządu.
Wałek rozrządu umieszczony może być wzdłuż zaworów, uruchamiając tym samym poszczególne wahacze odpowiadających im zaworów. Dźwigienki zaworowe, to tłoki umieszczone nad zaworem, których wciśnięcie powoduje otwarcie zaworu, gdyż sprężyna zaworu jest ściśnięta. Poprzez wałek rozrządu, który umieszczony jest centralnie na głowicy cylindra sterowane są zawory na wlocie, jak również od strony ujścia poprzez zastosowanie odpowiednich wahaczy i odpowiednich tłoków.
Zastosowanie popychaczaJednak istnieją również warianty silnika, w których na głowicy cylindra znajdują się dwa wałki rozrządu. Wykonuje się to głównie w technologii wielo-zaworowej, więc w silnikach 12V lub 16V.
Wałek rozrządu nie musi być rozmieszczony wzdłuż zaworów, jednak może również być zamontowany w bloku silnika. W tym wypadku, wahacze zaworów uruchamiane przy użyciu popychacza. Dzięki nim, ruch krzywki przesyłany jest do wahacza, a z niego do właściwego popychacza zaworu. W tym wypadku, popychacze umiejscowione są na odpowiadającym kanale, który często wyposażony jest w tuleję. Wałek rozrządu pracuje na ogół przy połowie prędkości wału korbowego i włączony i napędzany w bloku silnika, bezpośrednio przy użyciu przekładni lub poprzez łańcuch napędzany przez wał korbowy.
Możliwe uszkodzeniaMoże jednak dojść do przypadku wystąpienia uszkodzenia, takiego jak na przykład uszkodzenie paska zębatego, podczas którego uszkodzone zostają tłoki i popychacz. W tego typu okolicznościach powinno się go wymienić. Podczas naprawy łańcuch lub paska rozrządu, w każdym wypadku powinno się wymienić również uszczelkę głowicy cylindra. Możesz zakupić niedrogo odpowiednie dla Twojego pojazdu popychacze, drążki popychaczy, paski zębate, a nawet łańcuchy rozrządu, paski rozrządu oraz wszelkie uszczelki.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Ciężar [kg]: 0,06
- uwzględnić informację serwisową
- Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, Strona wylotowa
- Średnica [mm]: 35
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Grubość [mm]: 26
- Długość [mm]: 26
- Strona zabudowy: Strona wylotowa, Strona doprowadzająca
- Średnica [mm]: 35
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Wysokość [mm]: 26
- Średnica [mm]: 35
- alternatywny zestaw naprawczy: 420 0040 10
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Wysokość [mm]: 26
- Strona zabudowy: Strona wylotowa, Strona doprowadzająca
- dla numeru OE: 034 109 309
- Średnica [mm]: 35
- Ilość: 1
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Ciężar [kg]: 0,017
- uwzględnić informację serwisową
- Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, Strona wylotowa
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Grubość [mm]: 26
- Ciężar [kg]: 0,081
- uwzględnić informację serwisową
- Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, Strona wylotowa
- dla numeru OE: 034 109 309 AD
- Średnica [mm]: 35
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Ciężar [kg]: 0,040
- uwzględnić informację serwisową
- Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, Strona wylotowa
- dla numeru OE: 0942.48
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Grubość [mm]: 34,5
- Długość [mm]: 34,5
- Strona zabudowy: Strona wylotowa, Strona doprowadzająca
- Średnica [mm]: 12
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Wysokość [mm]: 26
- uwzględnić informację serwisową
- Średnica [mm]: 35
- Tryb pracy: hydrauliczny
- Ciężar [kg]: 0,041
- uwzględnić informację serwisową
- Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, Strona wylotowa