Czujniki parkowania do samochodu przód i tył
Czujnik cofania przód i tył w naszym sklepie online
W dzisiejszych czasach nie tylko luksusowe sedany, ale i także pojazdy będące w klasie średniej są wyposażone w asystenta parkowania (system ostrzegania przy cofaniu). Systemy te mają za zadanie uproszczenie parkowanie pojazdu, zwłaszcza w wąskich przestrzeniach. Niemal każdy producent pojazdów opracował swój własny system i nazwał go w inny sposób.
Czujniki parkowaniaCzujniki parkowania, lub krócej PDC (system Parktronic), jest systemem parkowania wykonanym przez firmę Mercedes-Benz. Jego początki sięgają 1991 roku, gdy został on wbudowany w model samochodu Klasy S. Ze względu na ponadgabarytowe podwozie, Mercedes zaczął używał listew pomiarowych, które przedłużyły jego nawozie o 8 cm z przodu i z tyłu i obliczyły dystans do przeszkody. Na podstawie dalszych zmian w konstrukcji istnieje różnica pomiędzy aktywnym i pasywnym systemem parkowania (systemem ostrzegania przy cofaniu).
Pasywne systemy parkowaniaZasadniczo pasywne systemy parkowania obejmują proste wskazówki dla kierowcy pojazdu. Na przykład, są one znane jako duże tylne stateczniki na tylnych błotnikach z amerykańskich Road Cruiserach w latach 1960-tych. Listwy pomiarowe znajdujące się na przednich błotnikach samochodów ciężarowych i autobusów pomiędzy latami 1950-tych a 1970-tych należały do systemów pasywnych.
Aktywne systemy parkowaniaAktywne systemy parkowania używają dwóch różnych metod pomiarowych. Z jednej strony istnieją czujniki dźwiękowe, które są używane do pomiaru odległości za pomocą ultradźwięku, a z drugiej strony istnieją czujniki optyczne i kamery, które są używane przez różnych producentów. Kierowca pojazdu jest informowany o odległości albo w sposób optyczny, albo dźwiękowy.
System PDC (system Parktronic) Mercedesa może być także modernizowany, tak samo jak inne systemy innych producentów.
W naszym sklepie internetowym możesz znaleźć system PDC (system Parktronic) lub dowolny system parkowania innej firmy do Twojego modelu samochodu, jak i również odpowiednich części zamienne, takie jak czujniki lub wyświetlacze. Ogólnie rzecz biorąc systemy te możesz zamontować samodzielnie w swoim samochodzie, gdyż nie potrzebne do tego są żadne specjalne narzędzia.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Karoseria
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Kolor: czarny
- Strona zabudowy: z przodu i z tyłu
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Kolor wtyczki: kość słoniowa
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Kolor: czarny
- Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Kolor: czarny
- Strona zabudowy: z przodu
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Liczba zestyków: 3
- Strona zabudowy: z tyłu, z przodu
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Długość [mm]: 40
- Szerokość [mm]: 70
- Wysokość [mm]: 70
- Kształt: ustawiony pod kątem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Liczba połączeń: 3
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Kolor obudowy: czarny
- Strona zabudowy: z tyłu, z przodu
- Kolor: czarny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Liczba połączeń: 3
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Kolor: czarny
- Strona zabudowy: z przodu, z tyłu
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: owalny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Strona zabudowy: z tyłu
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Liczba zestyków: 3
- Kolor: czarny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Strona zabudowy: z przodu i z tyłu
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: owalny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Strona zabudowy: z przodu i z tyłu
- Cecha chemiczna: przemalowywalny
- Liczba połączeń: 3
- Kształt rękojeści: okrągły
- Kolor wtyczki: beżowy
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez uszczelnień
- Średnica [mm]: 22,98
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Liczba połączeń: 3
- Strona zabudowy: z tyłu, z przodu
- Kolor: czarny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Kształt: ustawiony pod kątem
- Liczba zestyków: 3
- Cecha chemiczna: przemalowywalny
- Kolor obudowy: czarny
- Ciężar [kg]: 0,031
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Strona zabudowy: z przodu i z tyłu
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Długość [mm]: 40,85
- Szerokość [mm]: 22
- Wysokość [mm]: 26,3
- Liczba połączeń: 3
- Średnica [mm]: 15,48
- Strona zabudowy: Oś tylna, Oś przednia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
- Średnica [mm]: 15,40
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Kolor: czarny, matowy
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Średnica [mm]: 23, 18,4
- Długość [mm]: 14
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Ilość: 1
- Długość przewodu sieciowego [m]: 0,11
- Sposób montażu: Oprawa
- Ciężar [kg]: 0,03
- Strona zabudowy: z przodu, z tyłu
- Kolor: czarny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Długość [mm]: 50
- Szerokość [mm]: 29
- Wysokość [mm]: 27
- Kształt: ustawiony pod kątem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Liczba połączeń: 3
- Cecha chemiczna: przemalowywalny
- Kolor obudowy: czarny
- Ciężar [kg]: 0,016
- Strona zabudowy: z tyłu, z przodu
- Kolor: czarny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Długość [mm]: 33,5
- Szerokość [mm]: 45
- Wysokość [mm]: 47
- Kształt: ustawiony pod kątem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Liczba połączeń: 3
- Cecha chemiczna: przemalowywalny
- Kolor obudowy: czarny
- Strona zabudowy: z tyłu, z przodu
- Kolor: czarny
- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
- Kształt: ustawiony pod kątem
- Liczba połączeń: 3
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Kolor obudowy: czarny
- Strona zabudowy: z tyłu, z przodu
- Liczba zestyków: 3
- Cecha chemiczna: lakierowalny
- Sposób montażu: wciśnięty
- Kolor wtyczki: czarny
- Kształt: ustawiony pod kątem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z pierścieniem mocującym