Łożysko oporowe do samochodu
Łożysko wyciskowe sprzęgła w naszym sklepie online
Łożysko jest ważnym elementem sprzęgła, który działa przez połączenie między dwoma wałami mechanicznych. Łożysko wyciskowe jest odpowiedzialne za przekazywanie siły poprzez widelec lub bezpośrednio poprzez wyłączenie automatycznego sprzęgła. Takie łożysko wyciskowe jest niezbędnym przekaźnikiem dla ręcznego transmisji, który jest stosowany w przemyśle motoryzacyjnym oraz mechanicznym. W przekładni stosowanej w przemyśle motoryzacyjnym, łożysko wyciskowe rozłącza sprzęgło podczas jazdy i przy użyciu biegów. W szczególności w starszych transmisjach łożysko łączy się z dźwignią zwalniającą, która jest poruszana mechanicznie lub hydraulicznie za pomocą cylindra.
Funkcje i części zamienneŁożysko wyciskowe jest konieczne, aby umożliwić sprzężenie sprzęgła. Ponieważ łożysko zwalniające również musi być w stanie przyjmować duże siły osiowe, zużycie odgrywa ważną rolę. O ile wcześniej w przekładniach manualnych łożysko mogłoby obracać tylko wtedy, gdy sprzęgło było wciśnięte, o tyle w nowoczesnych wersjach posiada zoptymalizowaną ochronę przed zużyciem, które pozwala łożysku oporowemu stale obracać się. Nowsze transmisje są zaprojektowane tak, aby sterowanie hydrauliczne sprzęgła odbywało się i podległy cylinder był zintegrowany z łożyskiem. W tych konstrukcjach centralny wysprzęglik łożyska i cylinder tworzą formę, co oznacza, że osobne zwolnienie sprzęgła nie jest konieczne.
Żywotność, zużycie i wymianaPonieważ łożysko wyciskowe jest zużywającą się częścią, jego żywotność jest oparta na sprzęgle, co oznacza, że zaleca się zmienić łożysko po wymianie sprzęgła. Starsze przekładnie, takie jak przekładnie 02B, łożysko i dźwignia są przesuwane wzdłuż prowadnicy. Ta część powinna być również wymieniona w razie potrzeby.
Niezbędne części zamienne obejmują śruby, aby utrzymać łożysko i dźwignię we właściwym położeniu. Element mocujący sprzęgła jest często przytwierdzony za pomocą sworzni kulistych, które są mocowane do obudowy skrzyni biegów. W nowoczesnych skrzyniach biegów, takich jak transmisje 02G, w których cylinder i łożysko tworzą jednostkę, pierścień uszczelniający, a jeśli to konieczne rura od cylindra i śruby będą musiały być wymienione.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Sprzęgło / części montażowe
- Parametr: MKB-00
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z tuleją prowadzącą, z dźwignią wysprzęglika, z łożyskiem oporowym
- Ciężar [kg]: 0,072
- Średnica wewnętrzna [mm]: 24
- Średnica [mm]: 53,5
- Wysokość [mm]: 23,5
- Wysokość 1 [mm]: 18
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 35, 29
- Wysokość [mm]: 10,6
- Strona zabudowy: na obudowie skrzyni biegów
- Średnica [mm]: 89,7
- Średnica zabudowy [mm]: 80
- Materiał: blacha stalowa
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez dźwigienki wysprzęglika
- Tryb pracy: mechaniczne