Zawieszenie do samochodu tył i przód
Sprężyny tył i przód w naszym sklepie online
Sprężyny zawieszenia to sprężyste elementy, które utrzymują wysokość nadwozia na odpowiednim poziomie i zapobiegają jego opadaniu w przypadku większego obciążenia. Amortyzują wibracje powstające podczas jazdy, zwłaszcza po kiepskich drogach. Sprzyjają równomiernemu rozłożeniu masy pojazdu i zapewniają niezawodną przyczepność opon do nawierzchni drogi.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów sprężyn zawieszenia
Elementy te różnią się między sobą poziomem sztywności. Miękkie sprężyny zapewniają płynną jazdę autem, a sztywniejsze - poprawiają sterowność przy dużych prędkościach i stabilność samochodu. Ponadto elementy te mogą mieć stałą lub zmienną sztywność. Pierwsze z nich charakteryzują się przystępną ceną, ale zapewniają maksymalną wydajność tylko w określonym trybie jazdy. Komponenty o zmiennej sztywności zwiększają się wraz z kompresją, co zapewnia doskonałe połączenie sterowności, stabilności i komfortu, niezależnie od prędkości samochodu, jego obciążenia i jakości drogi.
Części różnią się między sobą także kształtem. Najbardziej powszechne są sprężyny cylindryczne. Charakteryzują się trwałością, niezawodnością i przystępną ceną. Elementy stożkowe i baryłkowe mają większy skok i zajmują mniej miejsca.
Zastosowanie i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Sprężyny zawieszenia należy wymieniać z zachowaniem odpowiednich odstępów czasowych. Zwoje zużytych części są podatne na pękanie nawet przy niewielkim uderzeniu. Istnieje wtedy ryzyko pogorszenia sterowności, zniekształcenia nadwozia, zmiany prześwitu lub szybkiego uszkodzenia innych elementów zawieszenia. Uszkodzenie tych części jest często sygnalizowane przez odgłosy stukania i wibracje, które regularnie pojawiają się podczas jazdy po nierównej drodze, uderzenia słyszalne podczas pokonywania ostrych zakrętów lub w trakcie gwałtownego hamowania, a także ostre przechyły nadwozia podczas jazdy.
- Staraj się nie przeciążać swojego samochodu. Przed wchodzeniem w zakręt zmniejsz prędkość. Nadmierne obciążenie tych części powoduje ich przedwczesne zużycie, w tym niszczenie zwojów sprężyn. Oznaką nadchodzącej usterki są ślady otarć na zwojach sprężyn, które można z łatwością dostrzec podczas przeglądu wizualnego.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
W naszym sklepie internetowym możesz zawsze kupić sprężyny zawieszenia pochodzące od światowej sławy producentów w bardzo niskich cenach. Na stronie topczescizamienne.pl można znaleźć najnowsze informacje na temat obowiązujących promocji. Do każdej części oferowanej w naszym katalogu dołączony jest szczegółowy opis - na pewno wybierzesz odpowiedni produkt. Nasza strona internetowa jest wygodna: różne filtry pozwalają na wyświetlenie tylko tych produktów, których potrzebujesz, co skraca czas wyszukiwania. Nasi specjaliści skontaktują się z Tobą w celu potwierdzenia szczegółów zaraz po złożeniu zamówienia. Części zostaną dostarczone do Ciebie w możliwie najkrótszym czasie.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Amortyzacja
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Długość [mm]: 428
- Średnica [mm]: 173
- Grubość 1 [mm]: 13
- Ciężar [kg]: 2,31
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Długość [mm]: 442, 445
- Średnica [mm]: 169, 172
- Grubość 1 [mm]: 12,8, 13
- Ciężar [kg]: 2,46
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Średnica [mm]: 116,5
- Grubość 1 [mm]: 12,5
- Ciężar [kg]: 2,26
- Długość całkowita [mm]: 370
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Długość [mm]: 350
- Średnica [mm]: 135,0
- Grubość 1 [mm]: 11,25
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Długość [mm]: 380
- Średnica [mm]: 126
- Średnica drutu [mm]: 11
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 58
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Długość [mm]: 354
- Średnica [mm]: 133,0
- Liczba zwojów: 5,2
- Średnica drutu [mm]: 11,5
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Długość [mm]: 355
- Średnica [mm]: 114
- Grubość 1 [mm]: 11,4
- Ciężar [kg]: 1,98
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Długość [mm]: 345
- Średnica [mm]: 100
- Średnica drutu [mm]: 10,0
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Długość [mm]: 340
- Średnica [mm]: 111,8
- Grubość 1 [mm]: 11,25
- Ciężar [kg]: 1,7
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Długość [mm]: 350
- Średnica [mm]: 111
- Grubość 1 [mm]: 11,3
- Ciężar [kg]: 1,74
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Grubość [mm]: 312
- Średnica [mm]: 147
- Ciężar [kg]: 2,1
- wymagana liczba: 2
- Średnica wewnętrzna [mm]: 13
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Długość [mm]: 348
- Średnica [mm]: 142
- Grubość 1 [mm]: 12,8
- Parametr: E
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Długość [mm]: 335
- Średnica [mm]: 146
- Liczba zwojów: 5,8
- Średnica drutu [mm]: 13,5
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 81, 64
- Strona zabudowy: Oś przednia
- Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa
- Długość [mm]: 351
- Średnica [mm]: 152
- Grubość 1 [mm]: 11,75
- Ciężar [kg]: 1,55