Siłownik, sprzęgło do samochodu
Cylinder roboczy sprzęgła w naszym sklepie online
Wysprzęglik jest częścią układu sprzęgła samochodowego, przymocowaną do obudowy sprzęgła w komorze silnika. Jeśli wciśniemy pedał sprzęgła, wysprzęglik przetwarza ruch mechaniczny w ciśnienie hydrauliczne, i przekazuje je do pompy hamulcowej za pośrednictwem przewodów, co z kolei przekształca energię ciśnienia na energię kinetyczną. Sprzęgło jest wtedy połączone pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, właśnie przez ten ruch.
Jak działa system uruchamiający sprzęgło?Hydrauliczny układ uruchamiania sprzęgła działa według zasady fizyki: obciążenie = siła x siła, co oznacza, że wysprzęglik przekształca ciśnienie utworzone przez pompę hamulcową w większą siłę działającą na sprzęgło. Siła ta jest niezbędna do obsługi popychacza dźwigni, aby rozłączyć docisk sprzęgła.
CzęściWysprzęglik składa się z obudowy, zaworu odpowietrzającego, tłoka z obudowy PCV i popychacza. Ten ostatni jest połączony z dźwignią zwalniającą sprzęgło. Gumowa obudowa na tłoku jest zaprojektowana tak, aby była ona pierścieniem uszczelniającym. Wstępnie napięta sprężyna jest zintegrowany w wysprzęgliku, który jest wstępnie załadowany napięciem do tłoka, kiedy jest w stanie spoczynku. Dzięki temu napięciu, łożysko leży na sprężynie membrany wewnątrz sprzęgła oraz jest między płytą tarcia i płytą dociskową sprzęgła.
Wysprzęglik może być dodany wraz z hydraulicznym kontrolerem sprzęgła w jednym urządzeniu, w wielu pojazdach. Wtedy jest zamocowany wewnątrz obudowy sprzęgła i nie jest dostępny z zewnątrz.
Zużycie i wymianaCiągła praca sprzęgła podczas jazdy i zmiana biegów oznacza, że wysprzęglik i pompa hamulcowa mogą przeciekać. Teoretycznie, pierścień uszczelniający tłoka może być zastąpiony i jest tańszy niż wymiana całego wysprzęglika. Wymiana powinna być przeprowadzona przez wykwalifikowanego pracownika, ponieważ układ hydrauliczny sprzęgła trzeba będzie potem odpowietrzyć.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Sprzęgło / części montażowe
- Średnica otworu [mm]: 20,64
- Wymiar gwintu: 13
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 42
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
- Średnica [mm]: 20,64
- Strona zabudowy: z przodu
- Średnica [mm]: 19,05
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Rozmiar gwintu 1: 1x M12x1.25
- Rozstaw trzpieni mocujących [mm]: 46,8
- Materiał: Aluminium
- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 10 x 1
- System hamulcowy: FTE
- Średnica otworu [mm]: 22,2
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 60
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Wymiar gwintu: 12 X 9
- System hamulcowy: SACHS
- Średnica otworu [mm]: 19,05
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 65
- Średnica otworu [mm]: 23,81
- Materiał: Żeliwo
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 65
- Rozmiar gwintu 1: 1x M12x1.0
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Średnica [mm]: 20,6
- Materiał: Aluminium
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Rozmiar gwintu 1: 1x M10x1.0
- Rozstaw trzpieni mocujących [mm]: 60
- Ciężar [kg]: 0,6
- Średnica otworu 1 [mm]: 19,05
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Ciężar [kg]: 0,217
- dla numeru producenta: KN19020B1
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Ciężar [kg]: 0,21
- dla numeru producenta: KN19020B1
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Wymiar gwintu: 12 X 9
- System hamulcowy: SACHS
- Średnica otworu [mm]: 19,05
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 65
- Materiał: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
- Rozstaw trzpieni mocujących [mm]: 65
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Wymiar gwintu: plug-in connect.sys., 12 x 9
- Średnica tłoka [mm]: 19,05
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 10 x 1
- Średnica otworu [mm]: 20,64
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 60
- dla numeru artykułu: 3600