Rozrusznik do samochodu
Rozrusznik w naszym sklepie online
W przeciwieństwie do silników elektrycznych i turbin parowych, silniki spalinowe nie posiadają możliwości samoczynnego rozruchu. Musi to być zapewnione przez dodatkowe urządzenia. W samochodach pasażerskich odbywa się to za pomocą silnika elektrycznego, zwanego rozrusznikiem. Jest to mały silnik elektryczny, który zapewnia silnikowi spalinowemu początkową prędkość obrotową na poziomie co najmniej 300 Ob/min. Aby silnik samochodu pasażerskiego uległ uruchomieniu, musi zostać wprawiony w ruch co najmniej jeden suw indukcji i sprężania. W niekorzystnych warunkach, takich jak długi postój, występowanie bardzo niskich temperatur lub niskiej jakości paliwa (niska liczba oktanowa dla silników benzynowych lub niska liczba cetanowa dla silników typu diesel) lub po remoncie silnika możliwe jest, że silnik tłokowy może ulec rozruchu już po kilku ruchach tłokami.
Zaraz po rozpoczęciu tej operacji, rozrusznik musi zostać połączony z silnikiem spalinowym, gdyż w przeciwnym razie uszkodzeniu ulegnie koła zębate rozrusznika.
Zakres zastosowania i funkcjonalnościMałe koło zębate, zwane kołem zębatym rozrusznika, jest montowane na wale silnika rozrusznika i musi być osiowo ruchome. Ta konstrukcja jest także nazywana bezwładnym napędem rozrusznika. Inne konstrukcje nie występują w silnikach samochodów osobowych. Podczas procesu rozruchu, koło zębate rozrusznika jest przemieszczane osiowo z rozrusznika na wał wirnika za pomocą elektromagnesu. Jest ono sprężane z systemem zębatego koła zamachowego, która jest zamontowana na wale korbowym samochodu. W momencie, gdy rozpoczyna się proces spalania, a kierowca pojazdu przekręca stacyjkę w pozycję zapłonu, obwód od akumulatora do rozrusznika zostaje zakłócony i elektromagnes przestaje być aktywny. W ten sposób koło zębate rozrusznika powraca do swojej pozycji wyjściowej.
Możliwe przyczyny awariiRozrusznik nie powinien być obsługiwany przez kierowcę, gdy silnik jest uruchomiony, gdyż może to doprowadzić do uszkodzeń w jego przekładni. Nowsze pojazdy, które są wyposażone w elektronikę pokładową, są w stanie zapobiec tego typu sytuacji. Gdy rozrusznik jest uszkodzony, awarii ulegają zazwyczaj uzwojenia silnika. Oferowane są wtedy rozruszniki zamienne, które są wyposażone wyłącznie w nowych uzwojenia silnika.
Wymiana rozrusznikaW naszym sklepie internetowym możesz znaleźć odpowiedni dla Twojego samochodu rozrusznik, jak i również wszystkie inne pasujące części zamienne - elektromagnes, koło zębate rozrusznika i wiele innych elementów. W zależności od układu Twojego rozrusznika, jego wymiana może się odbyć poprzez komorę silnika, jednak czasami używanie podnośnika jest konieczne. Do tego wymiany nie są potrzebne żadne specjalne narzędzia. Możesz niedrogo zakupić rozrusznik na topczescizamienne.pl i zamontować go w warsztacie.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Elektryka
- Moc znamionowa [kW]: 1,8
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 10
- Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Średnica kołnierza [mm]: 76,2
- Liczba otworów gwintowanych0
- Zacisk: 50, 30
- Szczelina-ustawienie podstawowe [mm]: 52,5
- Rodzaj rozrusznika: samowysprzęglający
- Długość [mm]: 235
- Średnica otworu [mm]: 11
- Średnica otworu 2 [mm]: 11
- Kąt mocowania [stopień]: 42
- Moc znamionowa [kW]: 1,30
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 9
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Liczba otworów gwintowanych: 1
- Długość [mm]: 64,00, 24,00
- Moc znamionowa [kW]: 2,4
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 10
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów: 3
- Liczba otworów gwintowanych: 3
- Pozycja / stopień: R 30
- Ciężar [kg]: 3,86
- Moc znamionowa [kW]: 2,5
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 9
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania0
- Średnica kołnierza [mm]: 82
- Liczba otworów gwintowanych: 3
- Zacisk: 30,50
- Szczelina-ustawienie podstawowe [mm]: 22,9
- Rodzaj rozrusznika: samoułożyskowany
- Długość [mm]: 245
- Rozmiar gwintu 1: M8x1.25
- Rozmiar gwintu 2: M8x1.25
- Miara kątowa otworu mocującego [stopnie]: 37
- Moc znamionowa [kW]: 1
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 10
- Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Średnica kołnierza [mm]: 76
- Szczelina-ustawienie podstawowe [mm]: 53
- Moc znamionowa [kW]: 1,2
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 9
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów: 3
- Liczba otworów gwintowanych: 1
- Zacisk: NO
- Pozycja / stopień: L 35
- Ciężar [kg]: 2,98
- Moc znamionowa [kW]: 2,50
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 9
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 3
- Liczba otworów gwintowanych: 3
- Długość [mm]: 246
- Moc znamionowa [kW]: 2
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 10
- Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 3
- Złącze / klema: z klemą 50(Jet)
- Rodzaj rozrusznika: samowysprzęglający
- Długość [mm]: 76,5, 52,5
- Moc znamionowa [kW]: 0,9
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 10, 9
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Średnica kołnierza [mm]: 68
- Liczba otworów gwintowanych0
- ID wykonania wtyczki: Sol66
- Zacisk: 50, 30
- Złącze / klema: z klemą 50(Jet)
- Szczelina-ustawienie podstawowe [mm]: 18,5
- Rodzaj rozrusznika: samoułożyskowany
- Długość [mm]: 207
- Średnica otworu [mm]: 8,5
- Średnica otworu 2 [mm]: 8,5
- Kąt mocowania [stopień]: 75
- Moc znamionowa [kW]: 1,1
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 9
- Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 3
- ID wykonania wtyczki: 30, 50, 15a (Jet)
- Moc znamionowa [kW]: 1.1
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 10
- Średnica kołnierza [mm]: 68
- Moc znamionowa [kW]: 1,7
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 11\\13
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 3
- Średnica kołnierza [mm]: 66
- Liczba otworów gwintowanych: 3
- Moc znamionowa [kW]: 2
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 10
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Moc znamionowa [kW]: 1
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 9
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 3
- Jakość: PREMIUM LINE
- Część wymienna bez kaucji
- Moc znamionowa [kW]: 0,85
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 9
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Liczba otworów gwintowanych: 1
- Długość [mm]: 63,50
- Moc znamionowa [kW]: 1,7
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zębów: 10-11, 12-13
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 3
- Średnica kołnierza [mm]: 65, 66,00
- Liczba otworów gwintowanych: 3
- ID wykonania wtyczki: M5
- Zacisk: M8
- Długość całkowita [mm]: 239
- Długość [mm]: 190, -6
- Ciężar netto [kg]: 3,7