Czujnik ABS do samochodu
Czujnik prędkości obrotowej koła w naszym sklepie online
Czujniki ABS to bezkontaktowe urządzenia pomiarowe, które określają prędkość lub częstotliwość obrotów kół. Te informacje są wykorzystywane do zapobiegania ich blokowaniu podczas hamowania. Należą do elementów układu hamulcowego, a w większości nowoczesnych samochodów montowane są na każdej osi.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów czujników ABS
Urządzenia pasywne nie wymagają zasilania do prawidłowego funkcjonowania, mają prostą konstrukcję w postaci pierścienia zębatego, który znajduje się obok przegubu homokinetycznego. Są to niezawodne i niedrogie części. Jednocześnie cechują się niską dokładnością, dlatego też są obecnie rzadko używane.
Czujniki aktywne mają bardziej złożoną konstrukcję i potrzebują zasilania. Wyróżniają się wysoką dokładnością, ale jednocześnie są drogie.
Komponenty indukcyjne działają dzięki cewce indukcyjnej ze znajdującym się w niej silnym rdzeniem magnetycznym. Mają prostą konstrukcję, ale są w stanie pracować tylko przy wysokich prędkościach. Często prowadzi to do przesyłania błędnych danych i zakłóceń w działaniu układu przeciwblokującego.
Czujniki oparte na efekcie Halla są wyposażone w mikroukład i stały magnes. Spotykane są najczęściej dzięki ich wysokiej dokładności. Mogą pracować od momentu rozpoczęcia jazdy samochodem. Mają krótką żywotność.
Produkty magnetorezystancyjne posiadają dwie lub cztery płytki żelazowo-niklowe, jak i również pierścień enkodera z magnetycznymi, łukowatymi segmentami. Poza prędkością obrotową kół monitorują kierunek ich obrotu i moment zatrzymania. Charakteryzują się największą niezawodnością, ale są dość drogie.
Ze względu na kształt czujniki ABS mogą być kątowe lub proste. Różnią się między sobą lokalizacją i rodzajem złącza.
Zasada działania i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Nie demontuj samodzielnie tego urządzenia. Z biegiem czasu przywiera ono do gniazda montażowego. Nieostrożna próba wyciągnięcia części może spowodować jej uszkodzenie. Prowadzi to do awarii całego układu przeciwblokującego i negatywnie wpływa na prowadzenie samochodu podczas hamowania.
- Utrzymuj instalację elektryczną swojego auta w dobrym stanie - w szczególności jej przewody powinny być nienaruszone. Skoki napięcia mogą prowadzić do awarii czujników ABS. W takim przypadku układ przeciwblokujący działa nieprawidłowo. Problem będzie sygnalizowany zapaleniem się odpowiedniej lampki ostrzegawczej na desce rozdzielczej.
- Unikaj uderzania w te elementy. Jazda w terenie lub niewłaściwa naprawa często prowadzi do uszkodzenia czujników. W takim przypadku zmniejsza się skuteczność hamowania i istnieje ryzyko wpadnięcia w poślizg.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
Aby szybko kupić czujniki ABS, skontaktuj się z naszym sklepem internetowym. Z pewnością docenisz szybkość realizacji zamówień i dostawy produktów. Postępuj zgodnie z prostymi krokami rejestracji online, aby mieć możliwość zrobienia zakupów przy pomocy kilku kliknięć myszką. Często posiadamy atrakcyjne oferty. Już dziś zostań klientem topczescizamienne.pl i zacznij oszczędzać swoje pieniądze, kupując wysokiej jakości części.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Hamulce
- Strona zabudowy: os przednia, z prawej
- Rodzaj czujnika: czujnik indukcyjny
- Liczba zestyków: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Opór [kOhm]: 1,1
- Kształt obudowy wtyczki: owalny
- Głębokość zabudowy [mm]: 28
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Długość całkowita [mm]: 70
- Zakres temperatury od [°C]: -40
- Zakres temperatury do [°C]: 150
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Liczba zębów: 48
- Szerokość [mm]: 8,6
- Średnica wewnętrzna [mm]: 71,9
- Średnica [mm]: 81,3
- Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
- Długość [mm]: 62
- Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a
- Liczba zestyków: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Głębokość zabudowy [mm]: 21
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Szerokość [mm]: 13
- Liczba zębów, pierścień ABS: 48
- Średnica wewnętrzna [mm]: 79
- Ciężar [kg]: 0,026
- informacja uzupełniająca: Oryginalna jakożż VEMO
- Średnica [mm]: 83
- Szerokość opakowania [cm]: 8,3
- Wysokość opakowania [cm]: 1,3
- Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Długość całkowita [mm]: 70
- Zakres temperatury od [°C]: -40
- Zakres temperatury do [°C]: 150
- Strona zabudowy: Oś przednia, oś przednia po obydwu stronach
- Długość [mm]: 730
- Długość przewodu [mm]: 660
- wymagana liczba: 2
- Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, aktywny czujnik
- Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Liczba zestyków: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przewodem
- Kolor obudowy: szary
- Liczba styków diagnostycznych (pinów): 2
- Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
- Rodzaj czujnika: czujnik indukcyjny
- Opór [Ohm]: 1100
- Głębokość zabudowy [mm]: 27,7
- Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
- Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a
- Liczba zestyków: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Głębokość zabudowy [mm]: 39,8
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Średnica wewnętrzna [mm]: 58,7
- Szerokość [mm]: 6,5
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
- Liczba zestyków: 96
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica [mm]: 71,5
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Długość przewodu [mm]: 960
- Rodzaj czujnika: aktywny czujnik
- Liczba zestyków: 2
- Długość całkowita [mm]: 1030
- Głębokość zabudowy [mm]: 35
- Kolor wtyczki: Niebieski
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Strona zabudowy: z lewej
- Długość [mm]: 66
- Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a
- Liczba zestyków: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Głębokość zabudowy [mm]: 27,5
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Liczba zębów, pierścień ABS: 96
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 77,8
- Szerokość [mm]: 8,2
- Średnica [mm]: 81,6
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Długość czujnika pomiarowego [mm]: 14
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Długość [mm]: 1200
- Rodzaj czujnika: aktywny czujnik
- Liczba zestyków: 2
- Długość całkowita [mm]: 1300
- Głębokość zabudowy [mm]: 38
- Kolor wtyczki: czarny
- Rodzaj mocowania: przykręcany
- Strona zabudowy: z tyłu, Tylna oś po obydwu stronach
- wymagana liczba: 2
- Rodzaj czujnika: czujnik indukcyjny, pasywny czujnik
- Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Liczba zestyków: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Opór [Ohm]: 1100
- Kolor: czarny
- Głębokość zabudowy [mm]: 37,3
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Średnica wewnętrzna [mm]: 61
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla łożyska koła / piasty koła
- Liczba zębów, pierścień ABS: 43
- Średnica [mm]: 79,5