Cylinderek hamulcowy do samochodu tylne i przednie
Cylinderek hamulcowy tylne i przednie w naszym sklepie online
Cylinderek hamulcowy to mechanizm uruchamiający hydrauliczny układ hamulcowy. Przekształca on ciśnienie płynu hamulcowego w siłę mechaniczną wymaganą do dociśnięcia klocków lub szczęk hamulcowych do tarczy lub bębna hamulcowego w celu zatrzymania samochodu.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów cylinderków hamulcowych
Według liczby elementów roboczych części podzielone są na jednotłokowe i dwutłokowe. Pierwsze z nich posiadają niską cenę, a kolejne - są bardziej wydajne.
Elementy te różnią się konstrukcją w zależności od typu układu hamulcowego. Cylinderek hamulca bębnowego jest oddzielnym urządzeniem zamontowanym pomiędzy szczękami. Z kolei komponent w hamulcu tarczowym jest wbudowany w zacisk hamulcowy.
Zastosowanie i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Podczas każdej wymiany klocków/szczęków hamulcowych należy sprawdzić stan wyżej wspomnianych części. Zużyte cylinderki hamulcowe powodują nieprawidłowe działanie układu. Stabilność pojazdu podczas hamowania jest pogorszona, a zatrzymanie samochodu zajmuje więcej czasu.
- Zapobiegaj utracie szczelności tego podzespołu. Prowadzi to do zmniejszenia ciśnienia w jego wnętrzu. W rezultacie zmniejsza się skuteczność hamowania. Pierwszą oznaką utraty szczelności są wycieki na zaciskach lub bębnach.
- Regularnie sprawdzaj poziom płynu roboczego w zbiorniku. Jego wyciek może być spowodowany uszkodzeniem uszczelek cylinderka.
- Stosuj płyn hamulcowy zalecany przez producenta samochodu i wymieniaj go w odpowiednim czasie. W przeciwnym razie wzrasta ryzyko uszkodzenia uszczelek i zakleszczenia się tłoków. Usterkę można rozpoznać po nierównomiernym docisku klocków lub szczęk hamulcowych, co skutkuje wpadnięciem auta w poślizg.
- Zapobiegaj przedostawaniu się wody do wnętrza układu. Powoduje to korozję i szybkie uszkodzenie tłoków. Cylinderki przestają wtedy prawidłowo funkcjonować, co zmniejsza skuteczność hamowania.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
W naszym sklepie internetowym można kupić cylinderki hamulcowe i inne wysokiej jakości części i trafić na świetną okazję. Dzięki przystępnym cenom i częstym promocjom będziesz w stanie zaoszczędzić swoje pieniądze. Prosty i przyjazny dla użytkownika katalog, możliwość dokonania zakupu za pomocą kilku kliknięć myszką, doświadczeni pracownicy działu obsługi klienta online, szybka dostawa - to tylko jedne z wielu zalet sklepu topczescizamienne.pl. Już dziś zostań naszym klientem i ciesz się najlepszymi zakupami.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Hamulce
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica tłoka cylindra [mm]: 19,05
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 21
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica [mm]: 19,05
- Materiał: Żeliwo szare
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 25
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
- Wymiar gwintu: 10 X 1,25
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 35
- Średnica tłoka [mm]: 22,2
- Materiał: Żeliwo
- Średnica otworu [mm]: 17,46
- System hamulcowy: ATE
- Wymiar gwintu: 10 x 1
- dla numeru artykułu: 4912
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 21
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Średnica tłoka cylindra [mm]: 17,46
- Materiał: Aluminium
- Średnica otworu [mm]: 17,46
- Wymiar gwintu: 10 x 1
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 10,5
- Strona zabudowy: Oś tylna
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 10 X 1
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 31,7
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
- Średnica tłoka [mm]: 20,64
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 21
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
- Ilość: 1
- Wymiary radiatora: 17.46
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica [mm]: 19,05
- Materiał: Żeliwo szare
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 25
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 15,9
- Średnica tłoka [mm]: 20,64
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Materiał: Aluminium
- Średnica otworu [mm]: 19,05
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 12
- Liczba otworów do mocowania: 1
- Materiał: Żeliwo
- Średnica otworu [mm]: 19,05
- System hamulcowy: APL/Bendix
- Wymiar gwintu: 10 x 1
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 35
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 25
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
- Średnica tłoka [mm]: 19
- Materiał: Żeliwo
- Średnica otworu [mm]: 19,05
- System hamulcowy: ATE/FTE
- Wymiar gwintu: 10 x 1
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 21
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica tłoka cylindra [mm]: 17,8
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 31,7
- Średnica otworu centrującego [mm]: 32,5
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Materiał: Żeliwo
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem odpowietrzającym
- Średnica tłoka [mm]: 22,2