Linka hamulca ręcznego do samochodu
Cięgno hamulec postojowy w naszym sklepie online
Linka hamulca ręcznego jest odpowiedzialna za unieruchomienie samochodu, gdy jest on zaparkowany. Jest to element układu hamulcowego przeznaczony do przenoszenia siły nacisku z dźwigni na elementy robocze układu. Może być stosowany do hamowania awaryjnego, a także do wchodzenia w zakręty lub zawracania z dużą prędkością w samochodzie wyścigowym.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów linek hamulca ręcznego
Części te różnią się między sobą budową, w zależności od tego, ile z nich jest wykorzystanych w układzie. Tym samym jeśli hamulec posiada tylko jedną linkę, to działa ona dzięki połączeniu ze sztywnym łącznikiem centralnym. Ma prostą konstrukcję i bardzo łatwo można ją wyregulować. Niemniej jednak w przypadku uszkodzenia tego elementu, cały mechanizm przestanie działać. Jeśli konstrukcja obejmuje dwie lub więcej linek, to wtedy można zastosować prowadnicę lub dodatkowe cięgno. W przypadku uszkodzenia jednej z części, układ pozostaje nadal sprawny.
Elementy te różnią się między sobą kształtem końcówek. Mogą być one kuliste, cylindryczne lub wykonane w formie pętli. W zależności od typu tulei ochronnej części dzielą się na te z płaszczem polimerowym, ze sprężyną lub z gumową tuleją.
Zastosowanie i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Gdy samochód jest w ruchu, hamulec ręczny należy zaciągać wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, gdy główny układ hamulcowy jest niesprawny. Lekceważenie tej zasady może skutkować zerwaniem cięgna. Awaria będzie sygnalizowana zapaleniem się lampki ostrzegawczej na desce rozdzielczej i brakiem możliwości zablokowania tylnych kół.
- Regularnie używaj hamulca ręcznego, aby zapobiec korozji linek. Podczas zaciągania dźwigni zwróć uwagę na ilość kliknięć. Nie powinno być ich mniej niż 3. Jeśli kliknięcia nie są słyszalne, cięgno najprawdopodobniej zardzewiało lub uległo uszkodzeniu w inny sposób.
- Regularnie sprawdzaj ilość środka smarującego i stan gumowych osłon. Niewystarczająca ilość środka smarującego i wnikanie brudu do wnętrza podzespołu prowadzi do ścierania, korozji i zakleszczenia części. W tym przypadku mechanizm przestaje prawidłowo funkcjonować.
- Zachowaj ostrożność podczas regulacji elementów. Zbyt mocno naprężona linka hamulca ręcznego może się zablokować. W takim przypadku zaciągnięciu dźwigni hamulca towarzyszy odgłos grzechotania.
- Regularnie sprawdzaj stan szczęk lub klocków hamulcowych. Poziom ich zużycia zwiększa obciążenie linki. Hamowaniu towarzyszą wtedy piski. Zaparkowany samochód nie może zostać unieruchomiony w miejscu.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
Czy chcesz szybko i niedrogo kupić linkę hamulca ręcznego lub inne części? Złóż zamówienie przez Internet na topczescizamienne.pl. Prosty i przyjazny dla użytkownika katalog pomoże Ci zaoszczędzić czas, a częste promocje pomogą zaoszczędzić pieniądze. Nasz sklep internetowy współpracuje wyłącznie ze sprawdzonymi producentami, dzięki czemu masz pewność wysokiej jakości produktów.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Hamulce
- Strona zabudowy: z tyłu, z tyłu po prawej, z tyłu z lewej
- Długość [mm]: 949/715
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- Układ hamulcowy: dla hamulca pomocniczego
- Strona zabudowy: z tyłu po prawej, z tyłu z lewej
- Długość [mm]: 175
- Typ układu hamulcowego: Hamulec bębnowy
- wymagana liczba: 2
- Strona zabudowy: z tyłu, z tyłu z lewej
- Długość [mm]: 1503 / 1365
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- Układ hamulcowy: dla hamulca pomocniczego
- Strona zabudowy: z tyłu, z tyłu po prawej
- Długość [mm]: 1708 / 1140
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- Układ hamulcowy: dla hamulca pomocniczego
- Strona zabudowy: z tyłu po prawej, z tyłu z lewej
- Długość [mm]: 1645/1043
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- Układ hamulcowy: dla hamulca pomocniczego
- Strona zabudowy: z tyłu z lewej, z tyłu po prawej
- Długość [mm]: 1631/1062
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- wymagana liczba: 2
- Strona zabudowy: z tyłu z lewej, z tyłu po prawej
- Długość [mm]: 1707, 1425
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- wymagana liczba: 2
- Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
- Długość [mm]: 1840/475
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- wymagana liczba: 2
- Sekcja: część przednia
- Strona zabudowy: z tyłu po prawej
- Długość [mm]: 1603/1465
- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- wymagana liczba: 1
- Strona zabudowy: z tyłu
- Długość [mm]: 1737/1439
- Typ układu hamulcowego: tarcza / bęben
- wymagana liczba: 2