Przepływomierz masowy / ilożciowy powietrza do samochodu
Przepływomierz masowy w naszym sklepie online
Czujnik masy powietrza to element układu dolotowego. Dokonuje pomiaru ilości powietrza pobieranego przez silnik, utrzymując odpowiedni stosunek powietrza do paliwa. Wpływa to korzystnie na moc silnika, zużycie paliwa i sprawność oczyszczania spalin przez katalizator.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów czujników masy powietrza
W zależności od konstrukcji dostępne są anemometry termiczne i przepływomierze łopatkowe. Pierwsze z nich posiadają doskonałą precyzję: temperatura otoczenia nie wpływa na ich odczyty. Przepływomierze łopatkowe nie są zbyt skuteczne i nie są już więcej używane przez producentów samochodów. Były instalowane w samochodach wyposażonych w wielopunktowy wtrysk paliwa Jetronic, elektroniczny wtrysk paliwa Motronic oraz elektroniczne układy zapłonowe.
W zależności od elementu roboczego istnieją dwa rodzaje termoanemometrycznych czujników masy powietrza typu „Hot wire” oraz „Hot film”. Głównymi wadami przepływomierzy typu „Hot wire” jest szybkie zabrudzenie i zwężenie platynowego drucika. Niemniej jednak ich żywotność wynosi nawet do 150 000 kilometrów. Elementy roboczy przepływomierzy typu „Hot film” jest bardziej niezawodny i posiada jeszcze dłuższą żywotność. Tego typu mierniki nie są wrażliwe na wahania napięcia w instalacji elektrycznej, ale są droższe.
Zastosowanie i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Sprawdzaj stan zaworu regulacji ciśnienia paliwa i uszczelki. Przedostanie się gazów spalinowych do wnętrza czujnika powoduje jego awarię. Objawem usterki komponentu jest nieprawidłowa praca silnika na biegu jałowym, co jest szczególnie widoczne podczas jego nagrzewania. Silnik może także gasnąć po naciśnięciu pedału gazu. Po zwolnieniu pedału gazu obroty silnika pozostają na takim samym poziomie przez kilka sekund.
- Nie należy dopuścić do przegrzania się silnika. Prowadzi to do nieprawidłowego oszacowania ilości powietrza przepływającego przez przepływomierz masowy i powstania nadmiernie wzbogaconej lub rozcieńczonej mieszanki paliwowo-powietrznej. Tym samym moc silnika zmniejszy się, a zużycie paliwa wzrośnie o 20-30%.
- Wymieniaj zużyty filtr powietrza w odpowiednim czasie. Precyzyjność odczytów czujnika zależy od czystości powietrza dostającego się do silnika. Ciała obce lub wilgoć mogą spowodować jego przedwczesne uszkodzenie. Tym samym dojdzie do awarii silnika.
- Zachowaj ostrożność przy naprawie lub serwisowaniu swojego samochodu. Czujnik można łatwo uszkodzić ze względu na jego cechy montażowe. W wyniku tego przestanie on przesyłać dane do sterownika silnika ECU, co prowadzi do nieprawidłowej pracy silnika.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
W naszym sklepie internetowym możesz kupić czujniki masy powietrza i inne części na korzystnych warunkach. Regularnie uaktualniamy asortyment naszych produktów, dzięki czemu z pewnością znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do naprawy swojego samochodu. Podczas składania zamówienia przez Internet dowiedz się o naszych aktualnych promocjach. Pozwolą Ci zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy. Już dziś zostań klientem topczescizamienne.pl. Zakupy w naszym sklepie są zawsze wygodne i szybkie.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zestyków: 4
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Średnica [mm]: 75,0
- Napięcie [V]: 12
- Tryb pracy: elektryczny
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Kolor: czarny
- Długość [mm]: 110
- Ø wylotu [mm]: 80
- Dolot - Ø [mm]: 80
- Liczba podłączonych styków: 5
- Jednostka ilości: Sztuka
- Liczba połączeń: 6
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm]: 70
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Rodzaj oporu: czujnik cieplny masy powietrza
- Liczba połączeń: 5
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Sposób montażu: przykręcany
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Długość [mm]: 90
- Ø wylotu [mm]: 83
- Dolot - Ø [mm]: 83
- Napięcie [V]: 12
- Liczba połączeń: 4
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Długość [mm]: 85
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zestyków: 5
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Dolot - Ø [mm]: 70
- Napięcie [V]: 12
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Dolot - Ø [mm]: 70
- Liczba czopów: 4
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zestyków: 5
- Tryb pracy: elektryczny
- Rodzaj korpusu: bez obudowy
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez przewodu dolotowego
- Liczba podłączonych styków: 5
- Napięcie [V]: 12
- Liczba połączeń: 5
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Długość [mm]: 95
- Szerokość [mm]: 100
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zestyków: 4
- Tryb pracy: elektryczny
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Ø wylotu [mm]: 80
- Dolot - Ø [mm]: 80
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Ø wylotu [mm]: 70
- Dolot - Ø [mm]: 70
- Liczba podłączonych styków: 5
- Liczba zestyków: 5
- Rodzaj korpusu: z obudową
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Ø wylotu [mm]: 70
- Dolot - Ø [mm]: 70