Króciec wody do samochodu
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego w naszym sklepie online
Kołnierz przewodu płynu chłodzącego jest częścią rury, w której krąży płyn chłodniczy. Zazwyczaj jest on montowany na wylocie z silnika.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów kołnierzy przewodu płynu chłodzącego
Elementy plastikowe są lekkie i odporne na korozję. Zazwyczaj spełniają swoje funkcje nawet w wysokiej temperaturze otoczenia. Wytrzymują przegrzanie wskutek kontaktu z pracującym silnikiem.
Kołnierze przewodu płynu chłodzącego wykonane ze stali nierdzewnej są odporne na gwałtowne zmiany temperatury. Co więcej, elementy te są przyjazne dla środowiska, ponieważ mogą zostać poddane recyklingowi.
Dostępne są także produkty wykonane z siluminu; jest to stop aluminium z krzemem. Części z siluminu są najlżejsze. Stosunkowo niedrogi stop pozwala na produkcję tanich części. Wiele z nich jest tak samo niezawodnych jak części wykonane z innych materiałów.
Zastosowanie i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Podczas montażu nowego elementu nie należy zbyt mocno dokręcać jego śrub. Nieostrożny montaż powoduje powstawanie pęknięć. W rezultacie płyn chłodzący zaczyna wyciekać - można zobaczyć jego ślady pod samochodem. Ponadto maleje poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Podczas oględzin można wykryć nieszczelności w pobliżu kołnierza.
- Regularnie dokonuj przeglądu poduszek silnika i wymieniaj je w razie potrzeby. Jeśli dane elementy ulegną zużyciu, silnik napotka zbyt duże wibracje podczas swojej pracy i przeniesie je na kołnierz przewodu płynu chłodzącego. Może to spowodować jego pęknięcie. W wyniku tego para wodna zacznie wydobywać się spod maski, dojdzie do wycieku płynu chłodzącego pod autem, a w kabinie pasażerskiej pojawi się zapach spalenizny. Kontrola wzrokowa może wykazać, że jedna część kołnierza jest nadal przymocowana do silnika, podczas gdy druga odczepiła się wraz z rurą.
- Sprawdź podzespół pod kątem wycieków, zwłaszcza w zimie. Część często pęka wskutek działania mrozu. Dlatego należy uzupełniać płyn chłodniczy częściej niż zwykle. Nie ignoruj tej usterki, gdyż może ona doprowadzić do przegrzania silnika: na desce rozdzielczej zapali się wtedy odpowiednia kontrolka. Możesz zauważyć również wydobywającą się spod maski auta parę wodną.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
Odwiedź nas, jeśli chcesz kupić kołnierz przewodu płynu chłodzącego lub inne części samochodowe, wydając przy tym minimalną ilość pieniędzy. Nasz sklep internetowy oferuje szybkie przetwarzanie zamówień i wysyłkę. Biorąc udział w naszych promocjach, można dodatkowo zaoszczędzić pieniądze. Robiąc zakupy przez Internet na topczescizamienne.pl, możesz być pewien jakości produktów, ponieważ współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi producentami.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Grubość [mm]: 3,5
- Średnica wewnętrzna [mm]: 19,5
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Ciężar [kg]: 0,003
- Liczba połączeń: 2
- Ciężar [kg]: 0,19
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z czujnikiem temperatury, z uszczelnieniem
- Strona zabudowy: Głowica silnika
- informacja uzupełniająca: Oryginalna jakożż VAICO
- Wysokość opakowania [cm]: 7,8
- Głębokość opakowania [cm]: 12,5
- Kształt: Element w kształcie T
- Liczba otworów wlotowych/wylotowych: 3
- Kąt [°]: 90
- Materiał: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
- dla średnicy przewodu [mm]: 9, 13
- dla numeru OE: 074 121 438C
- Ciężar [kg]: 0,092
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- dla numeru OE: 11 11 7 800 048
- Średnica wewnętrzna [mm]: 19,5
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Ciężar [kg]: 0,003
- Średnica wewnętrzna [mm]: 36
- Średnica [mm]: 42,3
- Grubość [mm]: 3,15
- Materiał: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Kształt: Oring
- Ciężar [kg]: 0,153
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- dla numeru OE: 038 121 132 D
- Ciężar [kg]: 0,48
- Zawsze porównuj starą i nową część (w szczególności nr OE)
- Średnica wewnętrzna [mm]: 50
- Średnica [mm]: 56,3
- Grubość [mm]: 3,15
- Materiał: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Kształt: Oring
- Numer taryfy materiału: 4016935050
- Ciężar [kg]: 0,076
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- dla numeru OE: 11 12 7 806 196
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez termostatu
- Kolor: czarny
- Ciężar [kg]: 0,08
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- dla numeru OE: 11 12 7 810 707
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Strona zabudowy: z lewej u góry, Głowica silnika
- Liczba otworów: 2