Czujnik przepustnicy do samochodu
Czujnik przepustnicy w naszym sklepie online
W silnikach benzynowych wytwarzanie mieszanki palnej następuje zazwyczaj już na zewnątrz komory spalania. W tym celu paliwo wtryskiwane jest pod wysokim ciśnieniem (aż do 120 barów) przed, lub za zaworem przepustnicy wtrysku paliwa. Zależnie od ustawienia klapy, uwalniana jest ilość powietrza z kanału wlotowego, a przepływ świeżego powietrza do zaworów wlotowych może być większy lub mniejszy. Dla odpowiedniego stanu operacyjnego podczas przyspieszania, w celu ustalenia właściwej ilości paliwa, zawór przepustnicy jest dostosowany przez czujnik przepustnicy zaworu, a następnie przesyłany do jednostki sterującej silnika. Jest to obliczane przy każdym przepływie powietrza, wraz z innymi czynnikami, takimi jak prędkość silnika, ciśnienie powietrza i temperatura silnika oraz związane z nią zużycie paliwa i tym samym steruje układem wtrysku paliwa. Te czujniki przepustnicy stosowane są w dwóch różniących się konstrukcjach.
O konstrukcji przełącznika przepustnicyWykonany w ten sposób, czujnik ten wykrywa jedynie dwa stany robocze – stan bezczynność i stan całkowitego obciążenia. Te dwa miejsca przełączenia wysyłane są do jednostki sterującej silnika, co albo zmniejsza ilość dopływu paliwa (w stanie spoczynku) albo dodatkowo je zwiększa ( przy pełnym obciążeniu).
Skonstruowany jako czujnik położenia przepustnicyW tym wypadku czujnik przepustnicy zamocowany jest na osi obrotowej przepustnicy i funkcjonuje w sposób podobny do przepustnicy. Zależnie od kąta otwierania siłownika przepustnicy, zmianie ulega również sygnał wyjściowy. Wykonywane jest to przy zastosowaniu regulowanej oporności elektronicznej. Przy uszkodzeniu czujnika położenia przepustnicy silnik osiąga prędkości niezgodne z pozycją pedału gazu. Przy uszkodzonym czujniku, wykorzystanie silnika nie odbywa się w sposób satysfakcjonujący, właśnie dlatego wymiana powinna zostać wykonana natychmiastowo.
Przy wymianie, nieprawidłowe wartości jednostki sterującej silnika muszą zostać skasowane przy użyciu elektroniki odpowiedniej dla danego pojazdu, a nowy czujnik musi zostać dostosowany do jednostki sterującej silnika. W naszym sklepie internetowym znajdziesz tani i pasujący czujnik położenia przepustnicy, zawór motylkowy i inne elementy silnika, taki jak moduł EGR lub wał korbowy.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Tryb pracy: elektryczny
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Napięcie [V]: 12
- Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez elektronicznego pedału gazu (e-gaz)
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Liczba zestyków: 4
- Długość [mm]: 75
- Szerokość [mm]: 50
- Wysokość [mm]: 75
- Ciężar [kg]: 0,04
- Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Napięcie [V]: 12
- Ciężar [kg]: 0,05
- Tryb pracy: elektryczny
- Liczba zestyków: 4
- Zawsze porównuj starą i nową część (w szczególności nr OE)
- Liczba zestyków: 3
- Tryb pracy: mechaniczne
- Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Długość [mm]: 75
- Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Kierunek obrotów: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: owalny
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Napięcie [V]: 12
- Liczba zestyków: 3
- Kształt obudowy wtyczki: okrągły
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu