Kolektor wydechowy do samochodu
Kolektor spalin w naszym sklepie online
Kolektor jest pierwszą częścią wydechu i jest połączony bezpośrednio z blokiem silnika. Niezwykle gorące gazy spalinowe opuszczają chłodzone części bloku silnika i wpadają do kolektora dolotowego. Jest to pierwsza część układu wydechowego i jest odpowiedzialna za przekierowanie spalin do wielu cylindrów i wprowadzenie ich do konwertera katalitycznego.
Materiał i jego funkcjonalnośćJako, że kolektor dolotowy jest przednią częścią układu wydechowego, jest on narażony na najwyższe obciążenie termiczne całego układu wydechowego. Ze względów konstrukcyjnych, na początku kolektory były zaprojektowane tak, żeby trasy każdego strumienia gazów wydechowych, każdego cylindra miały dokładnie taką samą długość, połączone i wprowadzone do katalizatora. Kolektor dolotowy jest bardzo ważną częścią samochodu, która ma wpływ na osiągi silnika, a firmy tuningowe lubią ją optymalizować. W zależności od typu pojazdu, możesz również znaleźć tę część w naszym sklepie internetowym.
Wymiana kolektora na własną rękęNie jest to rozważne spawać popsuty kolektor na własna rękę, ponieważ wysokie temperatury działające w pobliżu punktów spawanych mogą spowodować, że znowu się zepsuje w krótkim czasie. Kolektory są poddawane obróbce cieplnej w fabryce po ich budowie.
Żywotność i zużycieCzęści samochodowe takie jak kolektor dolotowy nie zużywają się. Nie powinny wymagać wymiany, jeżeli pojazd jest eksploatowany normalnie. Jeżeli kolektor jest poddawany wysokiemu mechanicznemu zużyciu, może jednak pękać. Taka sytuacja może nastąpić, jeśli system spalin jest poddany ciężkim uderzeniom i wstrząsom, gdy samochód jest prowadzony na drogach nieutwardzonych lub na lądzie. Może to prowadzić do uszkodzeń w kolektorze. Kolektor jest głównie wymieniany w pojazdach, które uległy wypadkowi. Są one zaprojektowane dla każdego pojazdu i każdego typu silnika. Można znaleźć bardziej szczegółowe informacje na temat kolektora dla swojego pojazdu w naszym sklepie internetowym.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z materiałem mocującym, ze śrubami
- Ciężar [kg]: 5,6
- Zawsze porównuj starą i nową część (w szczególności nr OE)
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z elementami do montażu
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z materiałem mocującym, ze śrubami
- Ciężar [kg]: 5,6
- Zawsze porównuj starą i nową część (w szczególności nr OE)
- Strona zabudowy: z lewej
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z elementami do montażu
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z elementami do montażu
- Strona zabudowy: z przodu
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami
- Numer seryjny: BKW-CT-000
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z materiałem mocującym, ze śrubami
- Ciężar [kg]: 6
- Zawsze porównuj starą i nową część (w szczególności nr OE)
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem, z materiałem montażowym/ mocującym
- Materiał: Odlew staliwny
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z materiałem mocującym, ze śrubami
- Ciężar [kg]: 5,2
- Zawsze porównuj starą i nową część (w szczególności nr OE)
- Materiał obudowy: Odlew staliwny
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z materiałem mocującym