Koło pasowe do samochodu
Koło pasowe w naszym sklepie online
Z perspektywy technicznej koła pasowe zalicza się do napędów trakcyjnych. Wykorzystuje się je do konwersji prędkości i momentów obrotowych między dwoma lub większą ilością nie osiowych wałów, przy większych odległościach między wałami i niskich kosztach konstrukcji. Paski taśmowe, paski klinowych i łańcuchy stosowane są do napinania i są owijane wokół kół łańcuchowych lub kołami zębatymi wałów końcowych i wałów napędowych, a także przekazują siły i prędkości obwodowe.
Napęd trakcyjny trącyNapęd ten wymaga, aby tarcie utrzymane było zawsze przy minimalnej sile dociskającej. Konwersja prędkości odbywa się na odpowiedniej konstrukcji o niskim, zależnym od obciążenia poślizgu.
Przykłady w silnikach samochodowych: napęd pompy chłodziwa, generator (alternator), sprężarka powietrza klimatyzacji, pompy wspomagająca układ kierowniczy.
Kształtowy napęd trakcyjnyWymagają osiągnięcia optymalnego zachowanie w czasie jazdy o długiej trwałości, także zależnej od typu minimalnej siły napinającej. Przełożenie prędkości obwodowej i zakresu mocy wykonywana jest przy użyciu kształtowego paska.
W silniku samochodu: przekładniowy napęd pasowy sterowania zaworami.
FunkcjeZamontowane odpowiednio na wałkach kół pasowych mają za zadanie kształtowo lub frykcyjnie odbierać środki przyczepności, a także przekazywać moment obrotowy wytwarzany przez siłę obwodową na właściwy wał. Zależnie od typu mechanizmu trakcyjnego może to być od silnika samochodu do paska klinowego lub koła pasowego albo koła wielopasowe. Pasek taśmowy nie jest już stosowany w silniku samochodowym. Każde koło pasowe zamontowane jest na odpowiadającym wałku przez mocowanie wału i na ogół zabezpieczany wałem zabezpieczającym przed zwijaniem.
Długa żywotnośćNa ogół na kole pasowym nie pojawiają się żadne ślady zużycia i nie wymagają one żadnej konserwacji. Jedynie po wypadku może wydarzyć się, że koło pasowe mechanizmu trakcyjnego będzie trzeba wymienić. W naszym sklepie internetowym możesz znaleźć dpowiednie koło pasowe do konkretnego zastosowania, takie jak pasek klinowy lub koło pasowe, rolki i pasek napinający.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Średnica [mm]: 180,00
- Szerokość [mm]: 35,00
- Liczba żeber: 6
- Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych
- Liczba żeber: 6
- Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych
- Wysokość [mm]: 40,1
- Ø koła pasowego [mm]: 165
- Średnica [mm]: 169
- Liczba śrub: 4
- Szerokość [mm]: 30
- Średnica wewnętrzna [mm]: 30
- Średnica [mm]: 158
- Liczba żeber: 5
- Ciężar [kg]: 1,72
- Parametr: 6PK
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubą, dla wału korbowego
- informacja uzupełniająca: BMTS Turbo NEW
- Grubość [mm]: 27
- Średnica wewnętrzna [mm]: 30
- Średnica [mm]: 158
- Liczba żeber: 5
- Ciężar [kg]: 2,070
- Parametr: 6PK
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla wału korbowego
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez dodatków
- Liczba rowków: 6
- Średnica [mm]: 182, 10
- Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych
- Ø koła pasowego [mm]: 166,7
- Wysokość 2 [mm]: 76,3
- Liczba rowków: 7
- Średnica [mm]: 151,5
- Średnica wewnętrzna [mm]: 31,5
- Szerokość [mm]: 40
- Ø koła pasowego [mm]: 158,0
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
- Liczba rowków: 6
- Średnica [mm]: 192
- Średnica wewnętrzna [mm]: 10
- Szerokość [mm]: 75
- Liczba żeber 2: 4
- informacja uzupełniająca: Micro-V® UNIQUE FIT
- Szerokość [mm]: 62
- Średnica [mm]: 172
- Liczba żeber: 4
- Ciężar [kg]: 2,853
- Parametr: 5 PK
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami, dla wału korbowego
- Szerokość [mm]: 26
- Liczba rowków: 6
- Średnica wewnętrzna [mm]: 12
- Średnica [mm]: 136, 132
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych
- Materiał: Guma
- Liczba rowków: 6
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wysprzęglony
- Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków
- Średnica [mm]: 185
- Materiał: Guma
- Liczba żeber: 5
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 10, 45
- Parametr: 6PK
- Ciężar [kg]: 3,400
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami, dla wału korbowego
- Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych
- Koła pasowe: Koło pasowe podwójne
- Materiał: Guma
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wysprzęglony
- Liczba rowków 1: 4
- Liczba rowków 2: 6
- Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków
- Średnica [mm]: 170, 192
- Liczba otworów: 4
- Liczba żeber: 8
- Ciężar [kg]: 7,200
- Parametr: 4PK + 6PK
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami
- informacja uzupełniająca: BMTS Turbo NEW
- Liczba żeber: 6
- Liczba żeber 2: 4
- Ciężar [kg]: 6,87
- Średnica [mm]: 192
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 170
- Średnica wewnętrzna [mm]: 40
- Wysokość 2 [mm]: 70,0
- Linia / wariant wyposażenia pojazdu: For 1x 4PK, 1x 6PK
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z tłumieniem
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez dodatków
- Materiał: Metal
- Liczba rowków: 6
- Średnica [mm]: 190
- Średnica wewnętrzna [mm]: 24
- Szerokość [mm]: 28
- Liczba żeber 20
- informacja uzupełniająca: Micro-V® UNIQUE FIT
- Średnica [mm]: 180
- Liczba żeber: 5
- Parametr: 6PK
- Ciężar [kg]: 3,51
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami, dla wału korbowego
- informacja uzupełniająca: BMTS Turbo NEW
- Średnica [mm]: 143
- Grubość [mm]: 34,5
- Wysokość zabudowy [mm]: 41,5
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych
- Liczba rowków: 6
- Liczba otworów: 4
- Średnica wewnętrzna [mm]: 30