Łożysko koła do samochodu tył i przód
Łożysko zestaw naprawczy piasty tył i przód w naszym sklepie online
Łożyska kół skonstruowane są w pojazdach silnikowych jako łożyska toczne i są zintegrowane z nośnikami kół i osiami przednich i tylnych kół.
Generalnie, wszystkie łożysk toczne składają się z pierścienia wewnętrznego i zewnętrznego oraz elementu tocznego, wykonanych w formie rolek lub kulek. Wewnętrzny pierścień łożyska umiejscowiony na osiach napędzanych znajduje się na złączu przegubowym, a zewnętrzny pierścień zainstalowany jest w części stałej. W osiach przednich znajdują się zarówno dwurzędowe głęboko rowkowe łożyska kulkowe, jak również stosuje się łożyska stożkowe.
Droższe łożyska stożkowe są w porównaniu do łożysk kulkowych bardziej sprężyste. Na tylnych osiach stosuje się głównie łożyska kulkowe lub głęboko rowkowane łożyska kulkowe. Po części stosować można nawet łożyska kulkowe skośne.
ŻywotnośćŻywotność poszczególnych elementów łożyska tocznego może być stosunkowo dobrze dostosowana, jako, że zmęczenie materiału stosowanych stopów metalowych jest bardzo dokładnie znana. W standardowych samochodach segmentu średnich i niższych cen, żywotność łożysk kół szacowana jest przez biuro konstrukcyjne na 200 000 kilometrów.
Ta szacowana żywotność łożysk może również zostać znacznie skrócona przez wystąpienie różnych czynników. Szczególnie w przypadku pojazdów bardzo przystępnych cenowo, w których zamontowano ""jedynie"" tanie łożyska kulkowe, z powodu występowania dużych sił promieniowych, które mogą wstąpić na przykład podczas szybkiego pokonywania zakrętów, żywotność łożyska koła może zostać istotnie skrócona.
Ponadto uderzenia i wstrząsy działające na koła lub częste użytkowanie pojazdu przy jego maksymalnym obciążeniu wagowym może skrócić jego żywotność. Ciągnięcie ciężkiej naczepy lub przyczepy kempingowej, jak również dodatkowe obciążenia, mocno wpływają na łożyska. Łożysk nie serwisuje się i są nasmarowane przez cały okres ich żywotności.
Objawy defektuUszkodzone łożysko Koła rozpoznaje się po wyraźnym hałasem, który staje się ciągle coraz większy, i który słychać jedynie podczas jazdy. Może się zdarzyć tak, że łożysko będzie trzeba zastąpić, a drugie łożysko na tej samej osi, przetrwa cały pozostały czas życia pojazdu. Nie ma potrzeby wymieniać ich na całej osi. Odpowiednie łożysko koła samochodu możesz kupić w naszym sklepie internetowym.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Zawieszenie, wahacze
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 25
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 52
- Szerokość [mm]: 37
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 38
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
- Średnica [mm]: 69
- Szerokość [mm]: 34
- Szerokość 2 [mm]: 39
- Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
- Wysokość 1 [mm]: 48,44
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów, ze śrubami
- Średnica [mm]: 80, 136,3
- Ciężar [kg]: 3,25
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29
- dla średnicy tarczy hamulcowej [mm]: 280
- dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 22
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 112
- Liczba otworów 2: 5
- Długość trzpienia [mm]: 87
- Liczba zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 36
- Rodzaj połączenia: Pojemnik
- Liczba połączeń kołnierzowych: 3
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 29
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem osadczym sprężynującym, z nakrętką
- Średnica [mm]: 53
- Szerokość [mm]: 37
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Tylna oś po obydwu stronach, Oś przednia, Oś tylna
- Średnica wewnętrzna [mm]: 61
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS, ze śrubami
- Szerokość [mm]: 40,5
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Wymiar gwintu: M12x1,5
- Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS
- średnica 2 [mm]: 74
- Rozstaw śrub mocujących [mm]: 108
- Szerokość 2 [mm]: 150, 63,20
- Szerokość 1 [mm]: 63
- Rodzaj połączenia: Pojemnik
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS, z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 72
- Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 100
- Felga, liczba otworów: 5
- Średnica kołnierza [mm]: 126,5
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
- Średnica [mm]: 80
- Felga, liczba otworów: 5
- Średnica kołnierza [mm]: 136
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Tylna oś po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 47,5
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów, ze śrubami
- Średnica [mm]: 136,5
- Ciężar [kg]: 3,66
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29
- Liczba zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej: 36
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 25
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 63,6
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 120
- Ciężar [kg]: 1,6
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 30
- Rodzaj połączenia: Pojemnik
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 37
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 72
- Ciężar [kg]: 0,7
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 37
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 69,2
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z nakładką ze smarem, ze śrubą
- Średnica [mm]: 137
- Ciężar [kg]: 2,04
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 32
- Ilość: 1
- Rodzaj połączenia: Pojemnik
- Strona zabudowy: Oś tylna, Oś przednia
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 39,9
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 17,5, 29,0
- Szerokość 2 [mm]: 14,2
- Szerokość 1 [mm]: 13,9
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 50,3
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 28
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
- Średnica [mm]: 120
- Szerokość [mm]: 61,5
- Szerokość 2 [mm]: 63
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 25
- Średnica [mm]: 52
- Szerokość [mm]: 37
- Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
- Wysokość 1 [mm]: 37
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Średnica [mm]: 52
- Ciężar [kg]: 0,32
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 25
- Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 37
- Średnica [mm]: 72
- Szerokość [mm]: 33
- Strona zabudowy: Oś przednia, oś przednia po obydwu stronach, Tylna oś po obydwu stronach
- Średnica wewnętrzna [mm]: 40
- Wysokość [mm]: 39,9
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z materiałem montażowym/ mocującym
- Średnica [mm]: 74
- Rodzaj łożyska: Łożysko kulkowe