Rozdzielacz zapłonu / pojedyncze części do samochodu
Rozdzielacz zapłonu / pojedyncze części w naszym sklepie online
W czterosuwowym silniku benzynowym (zwanym Otto silnikiem), tłok w 1. Cyklu porusza się od góry w dół i zasysa przy otwartym wlocie mieszankę palną paliwa z powietrzem do cylindra. Kiedy tłok osiągnął dolny poziom, a komora cylindra wypełnia się, co powoduje zamknięcie zaworu dolotowego. Teraz, tłok porusza się do góry i spręża mieszankę przy zamkniętych zaworach. Dokładnie w momencie, gdy tłok znajduje się w górnym martwym punkcie, nazywanym w skrócie GMP, gdy układ zapłonowy otrzyma zagęszczone paliwo - mieszanina powietrza otrzyma iskrę wysokiego napięcia na świecy zapłonowej potrzebną do zapalenia. Rytm ten określa się jako cykl roboczy, gdyż tłok zostaje wciśnięty w dół, przy wystąpieniu siły wypadkowej na wale korbowym. Przy osiągnięciu dolnego punktu zwrotnego, spalone są gazy spalinowe, zawór wylotowy zostaje otwarty, a tłok zostaje przesunięty podczas ruchu w górę za pomocą zaworu wydechowego w systemie wydechowym. W efekcie, cała procedura suwu ssącego rozpoczyna się na nowo.
Sterowanie w układzie zapłonowymW silnikach z wieloma cylindrami, używanych również w samochodach osobowych, nie wszystkie cylindry wystrzelają na raz, a zależnie od sekwencji zapłonu - przykładowo 1-4-3-2 – pracują one inaczej. Jest to konieczne do osiągnięcia większej płynności silnika. Kontrola układu zapłonowego w każdym silniku odbywa się gdy użyty jest rozdzielacz. Rozdzielacz jest pozytywnie napędzany za pomocą wału silnika i przekazuje on wysokie napięcie wytworzone przez cewkę zapłonową do odpowiadającego cylindra, aby go odpalić.
Wymiana uszkodzonego rozdzielaczaRozdzielacz składa się z rozdzielacza z wirnikiem rozdzielacza oraz styków, kabli wysokiego napięcia od świec zapłonowych, jak również świec zapłonowych i nakrętek ochronnych, które zapobiegają wniknięciu wody. W przypadku uszkodzonych dystrybutorów zapłonu mogą często tylko wirnik jest uszkodzony. Sprawdzenie ich może zostać wykonane w warsztacie. Przy wymianie powinno się również wymienić świece zapłonowe, tak aby zagwarantować prawidłowe działanie.
W naszym sklepie internetowym oferujemy rozdzielacze i świece zapłonowe do większości marek i modeli aut. W tej kategorii znajdziesz również odpowiednią jednostkę sterującą, jak również kable zapłonowe pasujące do Twojego pojazdu.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Średnica wewnętrzna [mm]: 65
- Średnica [mm]: 70
- Grubość [mm]: 2,5
- Ciężar [kg]: 0,02
- Linia produktów: Original Quality
- Szerokość opakowania [cm]: 5,8
- Wysokość opakowania [cm]: 3,3
- Głębokość opakowania [cm]: 3
- Ograniczenia producenta: DUCELLIER
- Pojemność kondensatora: 0,27
- Długość [mm]: 37,4
- Ciężar [kg]: 0,026
- Ograniczenia producenta: BOSCH
- Opór [Ohm]: 1000
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kopułką rozdzielacza zapłonu
- Długość [mm]: 37
- Ciężar [kg]: 0,03
- informacja uzupełniająca: CI
- Szerokość [mm]: 56
- Wysokość [mm]: 22
- Ograniczenia producenta: DUCELLIER
- Pojemność kondensatora: 0,27
- Długość [mm]: 37,4
- Ciężar [kg]: 0,022