Olej silnikowy do samochodu benzyna i diesel
Oleje samochodowe benzyna i diesel w naszym sklepie online
Oleje silnikowe to płyny techniczne, które smarują elementy silnika narażone na tarcie. Zapewniają płynną pracę jednostki napędowej i chronią ją przed korozją i przedwczesnym zużyciem.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów olejów silnikowych
Oleje zimowe mają niski wskaźnik lepkości i ułatwiają rozruch silnika w niskich temperaturach otoczenia. Oleje letnie o wysokiej lepkości doskonale sprawują się w ciepłych porach roku. Lepkość olejów całorocznych zmienia się w zależności od temperatury.
Mineralne oleje silnikowe wytwarzane są w procesie rafinacji ropy naftowej. Tego typu oleje są rzadko stosowane w nowoczesnych samochodach - używa się ich tylko wtedy, gdy silnik nie jest poddawany znacznych obciążeniom. To tanie płyny, które cechują się wysoką lepkością. Ich wadami są wysoki stopień odparowania, zabrudzenie silnika w przypadku przegrzania i gęstnienie w niskich temperaturach.
Oleje syntetyczne nie posiadają bazy mineralnej. Syntetyzuje się je z węglowodorów w wyniku szeregu reakcji chemicznych. Tego rodzaju płyny techniczne są najczęściej spotykane, ponieważ mają wiele zalet: wysoką odporność na działanie wysokich temperatur, długie interwały wymiany i niski stopień odparowania. Zapewniają niezawodną ochronę silnika przed zużyciem i korozją. Wady tych olejów to: wysoka cena, niski współczynnik tarcia i przedwczesne zużywanie się gumowych uszczelek.
Oleje półsyntetyczne są produkowane na bazie mineralnej z dodatkiem około 30% dodatków syntetycznych. Są tanie i nie zmieniają swoich właściwości w niskich temperaturach otoczenia. Z zbiegiem czasu ich lepkość może się zmniejszyć, a produkty rozkładu mogą zabrudzić wnętrze silnika.
Oleje uzyskiwane przez hydrokraking powstają w wyniku modyfikacji molekularnej ropy naftowej. To tanie środki smarne, których właściwości eksploatacyjne są podobne do olejów syntetycznych. Dane oleje są wrażliwe na zmiany temperatur i mają krótką żywotność.
Zastosowanie i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Należy stosować wyłącznie oleje silnikowe zalecane przez producenta pojazdu. Pamiętaj o tym, że ich specyfikacje różnią się w zależności od typu silnika, do którego są przeznaczone. Używanie nieodpowiednich płynów eksploatacyjnych prowadzi do przedwczesnego zużycia elementów silnika i jego nieprawidłowego działania.
- Wymieniaj środek smarny w odstępach czasowych określonych w instrukcji obsługi Twojego samochodu. Z biegiem czasu olej traci swoje właściwości, co negatywnie wpływa na stan wielu części silnika i prowadzi do jego niestabilnej pracy.
- Poziom oleju należy sprawdzać za pomocą bagnetu co każde 1000 kilometrów przebiegu. Pomoże to w wykryciu jego niewystarczającej ilości lub zanieczyszczeń.
- Nie mieszaj olejów silnikowych różnych rodzajów i marek. Prowadzi to do tworzenia się nierozpuszczalnych osadów na ściankach silnika. W celu wykrycia zanieczyszczenia oleju w odpowiednim czasie należy użyć bagnetu olejowego.
- Jeśli używasz samochodu do jazdy w intensywnym ruchu miejskim lub jazdy w terenie, wymieniaj olej 1,5-2 razy częściej niż jest to zalecane. Regularnie sprawdzaj jego poziom. Odpowiednia kontrolka ostrzegawcza na desce rozdzielczej zaświeci się, gdy tylko olej osiągnie krytyczny poziom.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
Nasz sklep internetowy oferuje możliwość zakupu olejów silnikowych do samochodu dowolnej marki za pomocą kilku kliknięć myszką. Prowadzimy regularne promocje, dzięki którym możesz zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy. Zarejestruj się na topczescizamienne.pl i dokonaj najlepszych zakupów przez Internet.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: Energy
- Seria: Formula OP
- Pojemność [litr]: 1
- Specyfikacja: ACEA C2, ACEA C3, API SP
- Rekomendacje producenta: PSA B71 2297, VW 505 01, VW 505 00, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, DEXOS 2, Porsche C30, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, Renault RN17, PSA B71 2290, Toyota 08880-83388, Toyota 08880-83389, Iveco 18-1811 SC1
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Rodzaj pojazdu: Samochód, Ciężarówki
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: Evolution
- Seria: Full-Tech FE
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C4
- Rekomendacje producenta: Renault RN0720, MB 226.51
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: O.E.M.
- Seria: 7707
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, ACEA A5/B5
- Rekomendacje producenta: Ford WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-A, Volvo VCC 95200377, MB 229.6, Fiat 9.55535-G1, STJLR.03.5003
- Olej: Olej syntetyczny
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: Longlife III
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C3, API SN, API CF
- Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, VW 504 00, VW 507 00, MB 229.51, Porsche C30
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Olej: Olej syntetyczny
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Linia produktów: Defender
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SP, ACEA A3/B4, JASO MA2
- Rekomendacje producenta: MB 229.1, MB 229.3, VW 501 01, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710, PSA B71 2294, Fiat 9.55535-G2
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Klasa lepkości SAE: SAE 40
- Linia produktów: SAE
- Seria: 40
- Pojemność [litr]: 1
- Specyfikacja: API CH-4, API SJ
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: ENERGY
- Pojemność [litr]: 1
- Specyfikacja: API CH-4, ACEA A3/B4, API SN
- Rekomendacje producenta: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700, VW 503 01
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: Quartz
- Seria: INEO ECS
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C2
- Rekomendacje producenta: PSA B71 2290, Fiat 9.55535-S1, Iveco 18-1811 SC1
- Zalecenie producenta oleju: Toyota
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: Energy
- Seria: Formula OP
- Pojemność [litr]: 4
- Specyfikacja: ACEA C2, ACEA C3, API SP
- Rekomendacje producenta: PSA B71 2297, VW 505 01, VW 505 00, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, DEXOS 2, Porsche C30, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, Renault RN17, PSA B71 2290, Toyota 08880-83388, Toyota 08880-83389, Iveco 18-1811 SC1
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód, Ciężarówki
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: ENERGY PREMIUM
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
- Rekomendacje producenta: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
- Olej: Olej syntetyczny
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: ENERGY
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API CH-4, ACEA A3/B4, API SN
- Rekomendacje producenta: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: O.E.M.
- Seria: 7707
- Pojemność [litr]: 1
- Specyfikacja: API SN, ACEA A5/B5
- Rekomendacje producenta: Ford WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-A, Volvo VCC 95200377, MB 229.6, Fiat 9.55535-G1, STJLR.03.5003
- Olej: Olej syntetyczny
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: EDGE Professional
- Seria: LongLife III
- Pojemność [litr]: 1
- Specyfikacja: ACEA C3
- Rekomendacje producenta: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
- Olej: Olej syntetyczny
- Klasa lepkości SAE: 10W-40
- Linia produktów: Evolution
- Seria: 700 STI
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, ACEA A3/B3, API CF, ACEA A3/B4
- Rekomendacje producenta: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-G2, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Olej: Olej półsyntetyczny
- Klasa lepkości SAE: 5W-40
- Seria: Extreme
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA A3/B4, API SN, API CH-4, JASO MA2
- Rekomendacje producenta: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Seria: 345
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, API CH-4, ACEA C2, ACEA C3
- Rekomendacje producenta: VW 505 01, BMW Longlife-04, MB 226.5, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Renault RN0700, Renault RN0710, DEXOS 2
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Olej: Olej syntetyczny
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: DEXOS2™
- Seria: SUPER SYNTHETIC
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: API SN, API CF, ACEA C3
- Rekomendacje producenta: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Olej: Olej syntetyczny
- Rodzaj pojazdu: Samochód
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Linia produktów: Quartz
- Seria: INEO Long Life
- Pojemność [litr]: 5
- Specyfikacja: ACEA C3, API SN, API CF
- Rekomendacje producenta: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, VW 507 00, BMW Longlife-04
- Rodzaj połączenia: Kanister
- Rodzaj pojazdu: Samochód