Pompa oleju do samochodu
Pompa oleju silnika w naszym sklepie online
Pompa oleju zasysa olej z rezerwuaru silnika i dostarcza go poprzez filtr oleju i czasem również chłodnicę oleju do miejsc smarowania. W następnej kolejność olej spływa z powrotem do miski olejowej i stamtąd jest ponownie zasysany, lub pompowany do miski suchej w rezerwuarze. Stosowane są następujące wersje pomp olejowych:
Pompa zębataJest to najpowszechniej używana forma. Olej odprowadzany jest na zewnątrz poprzez przestrzenie między ząbkami i transportowany wzdłuż wewnętrznej ściany pompy na drugą stronę. Zastosowanie dwóch ząbków przeciwdziała przepływowi powrotnemu oleju. W przypadku pomp zębatych możliwe są bardzo wysokie ciśnienia, jednak są zarazem bardzo wrażliwe.
Pompa o zazębieniu wewnętrznymJest to specjalnie skonstruowana pompa zębata. Wewnętrzna zębatka umieszczona jest zazwyczaj bezpośrednio na wale korbowym silnika. Do tego w obudowie przekładni zamontowane jest dodatkowe koło zębate, przez które wytwarzane jest ciśnienie i ssanie. Te dwie komory oddzielone są od siebie formą w kształcie sierpa. Olej przesyłany jest poprzez luki w ząbkach wzdłuż górnej części tego sierpa. Pompa zazębieniu wewnętrznym posiada zaletę wyższej wydajności przy prędkości niższej niż w wypadku standardowej pompy zębatej.
Pompa wirowa regulowanaPompa wirowa regulowana wyposażona jest w dodatkowy pierścień sterujący, znajdujący się pomiędzy pierścieniem wirowym a obudową pompy, który obracana się zależnie od sprężyny regulującej i ciśnienia oleju. Dzięki tej pompie, możliwe jest utrzymanie ciśnienia oleju, niezależnie od stałych warunków działania silnika, co prowadzi do stałego smarowania we wszystkich miejscach smarowania.
Żywotność pompy olejuZazwyczaj, pompy oleju nie wymagają konserwacji i skonstruowana jest tak aby działać przez całą żywotność silnika i w normalnych wypadkach nie wymaga wymiany. Jednak, jeżeli potrzebujesz pompy dla swojego samochodu, możesz zakupić ją niedrogo w naszym sklepie. W naszym katalogu oferujemy odpowiednie oleje i filtry oleju prawego, które należy również wymienić przy wymianie pompy.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z uszczelniaczem wału
- Liczba zębów: 31
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
- szerokość koła zębatego [mm]: 96
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
- Rodzaj korpusu: Obudowa aluminiowa
- Liczba zębów: 32
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kołem zębatym
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez uszczelnienia
- Rodzaj korpusu: Obudowa aluminiowa
- Typ pompy: pompa zębata
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z uszczelniaczem wału
- Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez przewodu dolotowego
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z kołem zębatym
- Liczba zębów: 31
- Tryb pracy: mechaniczne
- Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!
- Średnica wewnętrzna [mm]: 55
- Średnica [mm]: 68
- Wysokość [mm]: 8
- Ochrona przeciwpyłowa: z uszczelką wargową przeciwpyłową
- Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
- Materiał: FKM (kauczuk fluorokarbonowy)
- Strona zabudowy: z przodu
- Ciężar [kg]: 2,37
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem