Wyszukiwanie według samochodu

Wałka rozrządu w naszym sklepie online

Zadania wałka rozrządu

W każdym czterosuwowym silniku, czy to benzynowym czy diesla, zawory dolotowe i wylotowe sterowane są wałkami rozrządu. W starszych silnikach, każdy cylinder, w których posiada zawór wlotowy i wylotowy, wystarczy jeden wałek rozrządu. Około połowy lat 80. wprowadzono drugi zawór ssący i dodano dodatkowo drugi zawór wylotowy na cylinder. Tego typu agregaty wyposażone w technologię trzy lub czterozaworową potrzebują do sterowania drugiego wałku rozrządu.

Działanie i zastosowanie

Zależnie od konstrukcji, wałek rozrządu może być zamontowany w różnych obszarach silnika. W silnikach sterowanych oddolnie, wałek rozrządy napędzany jest bezpośrednio, poprzez przekładnię, przez wał korbowy. Przeważnie jest on umieszczony w środku, albo w pobliżu skrzyni korbowej w bloku cylindrów, włączając zawory przez popychacze. W silnikach znajdujących się nad głowicą, wał korbowy umieszczony może być niżej, obok wału korbowego i napędzany przy użyciu przekładni albo za pomocą łańcucha rozrządu. Sterowanie poszczególnymi dźwigienkami zaworowymi na cylindrach odbywa się za pomocą popychaczy. W silnikach OHC (wałek rozrządu ponad głowicą), wałek rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika, więc popychacze nie są stosowane.

Okres otwierania zaworu

Standardowo wałek rozrządu działa przy połowie prędkości obrotowej silnika, a jego cyklu pracy w czterosuwowym silniku wynosi cztery uderzenia.

Geometria krzywki odpowiada w dużym stopniu za okres trwania otwarcia zaworu, dlatego przy tuningu często wymienia się wałek rozrządu. Cieńsze krzywki oznaczają szybkie otwieranie i zamykanie zaworu, co stosowane jest najczęściej w silnikach z doładowaniem z turbosprężarką.

Jednak czas otwierania i zamykania może być regulowany i dostosowywany podczas działania. Przy zmiennej regulacji silnika wykonywane jest to przy użyciu hydraulicznej regulacji rozrządu za pomocą łańcuchą.

Wałki rozrządu skonstruowane są w ten sposób, aby działać przez cały okres żywotności silnika i jest zazwyczaj wymieniany z powodu wypadku lub przy tuningu silnika.

Odpowiadające Twojemu silnikowi wałek rozrządu, smary do wałka rozrządu lub zawory możesz znaleźć w naszym sklepie internetowym przy pomocy numeru klucza. Podczas wymiany wszystkich uszczelek i paska zębatego należy wymienić również napinacze.

Najlepsi producenci Zestaw wału rozrządu

RUVILLE Wał rozrządu autoFEBI BILSTEIN Wał rozrządu autoAJUSA Wał rozrządu autoAE Wał rozrządu autoJAPANPARTS Wał rozrządu autoBTS TURBO Wał rozrządu autoKOLBENSCHMIDT Wał rozrządu autoSWAG Wał rozrządu auto
Top Wałek rozrządu części zapasowe
ET ENGINETEAM LV0001 Łożysko wału rozrządu auto koszt
ET ENGINETEAM Łożysko wału rozrządu
Artykuł № LV0001
199,70 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
Na stanie
KOLBENSCHMIDT 77685600 Łożysko wału rozrządu auto koszt
KOLBENSCHMIDT Łożysko wału rozrządu
Artykuł № 77685600
249,84 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Numer komponentu: 72035600, 72036600, 72037600
  • Wymiar standardowy [STD]
  • Jednostka ilości: Zestaw
Na stanie
RIDEX 1276C0002 Łożysko wału rozrządu auto koszt
RIDEX Łożysko wału rozrządu
Artykuł № 1276C0002
47,15 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Pozycja / stopień: 1-5
  • Ilość: 10
  • dla średnicy obudowy od [mm]: 32,000
  • Jednostka ilości: Zestaw
  • Długość [mm]: 25,000
Na stanie
FEBI BILSTEIN 32255 Pokrywa, wałek rozrządu auto koszt
FEBI BILSTEIN Pokrywa, wałek rozrządu
Artykuł № 32255
42,19 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Grubość [mm]: 14,8
  • Ciężar [kg]: 0,02
Na stanie
motive CAMC11 Wspornik wałka rozrządu auto koszt
motive Wspornik wałka rozrządu
Artykuł № CAMC11
920,80 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Strona zabudowy: na cylindrze kierującym
Na stanie
ET ENGINETEAM HV0341 Zestaw wału rozrządu auto koszt
ET ENGINETEAM Zestaw wału rozrządu
Artykuł № HV0341
1044,34 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • dla numeru OE: 038109101R
Na stanie
MAHLE ORIGINAL 029 NB 21911 000 Łożysko wału rozrządu auto koszt
MAHLE ORIGINAL Łożysko wału rozrządu
Artykuł № 029 NB 21911 000
32,08 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Jednostka ilości: para
  • dla średnicy obudowy od [mm]: 32,000
  • przy średnicy obudowy [mm]: 32,025
  • Szerokość od [mm]: 24,80
  • Szerokość do [mm]: 25,00
  • dla grubości ścianki od [mm]: 1,502
  • do grubości ścianki [mm]: 1,512
  • dla średnicy wałka od [mm]: 28,947
  • do średnicy wałka [mm]: 28,960
  • Powierzchnia: pokrywany galwanicznie
  • dla luzu na łożysku od [mm]: 0,020
  • do luzu na łożysku [mm]: 0,068
  • Wysokość opakowania [cm]: 3,00
  • Ciężar netto [g]: 30
  • Długość opakowania [cm]: 6,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 6,50
Na stanie
TOPRAN 119 151 Zestaw żrub, mocowanie wałka rozrządu auto koszt
TOPRAN Zestaw żrub, mocowanie wałka rozrządu
Artykuł № 119 151
13,40 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Wersja śruby/nakrętki: Śruba pasowana
  • Kształt łba śruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny
  • Wymiar gwintu: M 6
  • Skok gwintu [mm]: 1
  • Długość całkowita [mm]: 60
  • Długość żruby pod główką [mm]: 54
  • Średnica [mm]: 10,4
  • Rozmiar klucza: 6
  • Klasa wytrzymałości: 8.8
Na stanie
AUTOMEGA 130034410 Pokrywa, wałek rozrządu auto koszt
AUTOMEGA Pokrywa, wałek rozrządu
Artykuł № 130034410
11,45 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał korpusu: Stal
  • Powierzchnia: gumowany
  • Średnica [mm]: 47
  • Kolor: czarny
  • dla numeru OE: 078103113E
Na stanie
ELRING 692.290 Pokrywa, wałek rozrządu auto koszt
ELRING Pokrywa, wałek rozrządu
Artykuł № 692.290
35,29 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Numer taryfy materiału: 8409919990
Na stanie
KOLBENSCHMIDT 77913600 Łożysko wału rozrządu auto koszt
KOLBENSCHMIDT Łożysko wału rozrządu
Artykuł № 77913600
134,26 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Numer komponentu: 60250600
  • Wymiar standardowy [STD]
  • Jednostka ilości: Zestaw
Na stanie
FAI AutoParts C420 Wałek rozrządu auto koszt
FAI AutoParts Wałek rozrządu
Artykuł № C420
645,05 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • dla numeru OE: 9804424180
  • Rodzaj zaworu: dla zaworów dolotowych
Na stanie
TOPRAN 503 630 Zestaw żrub, koła zębate (łańcuch rozrządu) auto koszt
TOPRAN Zestaw żrub, koła zębate (łańcuch rozrządu)
Artykuł № 503 630
19,29 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Długość [mm]: 86
  • Długość całkowita [mm]: 94,3
  • Wymiar gwintu: M 10
  • Skok gwintu [mm]: 1
  • Klasa wytrzymałości: 12.9
  • Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
Na stanie
RIDEX 566C0019 Wałek rozrządu auto koszt
RIDEX Wałek rozrządu
Artykuł № 566C0019
777,42 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Stal
  • Długość [mm]: 410
  • Średnica [mm]: 37
Na stanie
RIDEX 566C0002 Wałek rozrządu auto koszt
RIDEX Wałek rozrządu
Artykuł № 566C0002
539,16 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Stal
  • Rodzaj zaworu: dla zaworów wydechowych, dla zaworów dolotowych
  • Długość [mm]: 424
Na stanie
FEBI BILSTEIN 181670 Łożysko wału rozrządu auto koszt
FEBI BILSTEIN Łożysko wału rozrządu
Artykuł № 181670
21,25 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Szerokość [mm]: 24,85
  • Ciężar [kg]: 0,014
Na stanie
ELRING 429.550 Pokrywa, wałek rozrządu auto koszt
ELRING Pokrywa, wałek rozrządu
Artykuł № 429.550
13,06 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Średnica [mm]: 26
  • Numer taryfy materiału: 8409919990
Na stanie
NTY ECP-ME-005 Złącze kablowe, czujnik wałka rozrządu auto koszt
NTY Złącze kablowe, czujnik wałka rozrządu
Artykuł № ECP-ME-005
73,04 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: nieprzepuszczający oleju
  • Liczba zestyków: 2
  • Numer seryjny: ECP-ME-005
Na stanie