Pasek klinowy wielorowkowy do samochodu
Pas wielorowkowy w naszym sklepie online
Ewolucja klasycznej wersji paska klinowego, zdefiniowanego przez Niemiecki Standard Przemysłowy normą DIN 2215, nazywany jest paskiem wieloklinowym. Zazwyczaj paski stosowane są w silniku spalinowym w celu napędzania urządzeń pomocniczych, takich jak na przykład pompy wody (pompa chłodziwa), generator (alternator), jak również pompy wspomagania kierownicy, która wspomaga układ kierowniczy, a także sprężarkę klimatyzacji. Pasy nie transmitują żadnych momentów obrotowych, tym samym nie mogą być stosowane do zadań sterujących, jak na przykład sterowanie zaworu. Wadą klasycznych pasków klinowych, jest fakt, że ze względu na swoją stosunkowo sporą konstrukcję, posiada zastosowania jedynie pod ograniczonymi kątami. Tym samym, jeżeli koło pasowe ma stosunkowo niewielką średnicę, zwyczajny pasek klinowy nie może zostać użyty, gdyż wymaga zbyt dużego wycięcia. W tego typu przypadkach, bardziej odpowiedni byłby pasek taśmowy, jednak nie ma on tak samo dobrych właściwości przenoszących co pasek klinowy. Dlatego stosowany jest pasek wieloklinowy. Posiada on wspólne zalety paska taśmowego (mniejszy promień) i klasycznych pasków klinowych (lepsze tarcie).
Funkcje i użytkowanieTen szczególny pasek posiada po wewnętrznej stronie szereg żeber, rozciągających się we wzdłużnym kierunku. Są one równorzędne do rowków koła pasowego. Pasek wieloklinowy, który nazywany jest również paskiem wielorowkowym, stosowany jest w silniku spalinowy m do sterowania kilkoma lub wszystkimi podzespołami za pomocą jednego paska. Wersje tego paska, które są również wyposażone w rowki / żebra po zewnętrznej stronie nie zawsze poruszają się prosto, zawierają wiele skrętów, więc często stosowana jest nazwa napęd serpentynowy (skręt=serpentyna). W przeciwieństwie do klasycznych pasów klinowych muszą być one naprężane przy pomocy specjalnych przyrządów (napinaczy)
Żywotność paskaPaski wieloklinowe, które również należą do części eksploatacyjnych samochodu, zaprojektowane są na żywotność do 150 000 km i wymieniane są podczas interwałów roboczych. W celu uzyskania dodatkowych informacji, należy zapoznać się z instrukcją obsługi pojazdu. Pasek wieloklinowy do Twojego pojazdu możesz dostać w naszym sklepie internetowym, w kategorii Pasek napędowy / paski / paski ząbkowane i mogą zostać bezpośrednio zamówione. Przy wymianie zaleca się również wymianę rolki prowadzącej na nową, która również jest dostępna w naszym katalogu.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Długość [mm]: 1198
- Liczba żeber: 6
- Szerokość [mm]: 21
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Kolor: czarny
- Długość [mm]: 1070
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6PK1070
- Grubość [mm]: 4,45
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Kolor: czarny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Linia produktów: Micro-V®
- Długość [mm]: 975
- Liczba żeber: 6
- Szerokość [mm]: 21
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Materiał pasa: Guma
- Kolor: czarny
- Długość [mm]: 800
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6PK0800
- Grubość [mm]: 4,45
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Kolor: czarny
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Długość [mm]: 1045,0
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6PK1045
- Grubość [mm]: 4,45
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Kolor: czarny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Długość [mm]: 976
- Liczba żeber: 6
- Szerokość [mm]: 21,36
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Długość [mm]: 1200
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6PK1200
- Grubość [mm]: 4,45
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Kolor: czarny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Długość [mm]: 855
- Liczba żeber: 4
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 14, 14,24
- Parametr: 4PK855
- Grubość [mm]: 4,45
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Materiał pasa: Guma, EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Kolor: czarny
- Długość [mm]: 1740
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6PK1740
- Grubość [mm]: 4,3
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Kolor: czarny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Długość [mm]: 1873
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6PK1873
- Grubość [mm]: 4,3
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Kolor: czarny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Długość [mm]: 1050
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6PK1050
- Grubość [mm]: 4,45
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Kolor: czarny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Agregaty/rolki: zawiera rolkę napinającą
- Długość opakowania [cm]: 26,5
- Szerokość opakowania [cm]: 16,5
- Wysokość opakowania [cm]: 9,5
- Ciężar [kg]: 0,684
- Długość [mm]: 1195
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6DPK1195
- Grubość [mm]: 6,9
- jednostronny/dwustronny: dwustronny
- Kolor: czarny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Długość [mm]: 975
- Liczba żeber: 6
- Materiał: Guma
- Szerokość [mm]: 21,36
- Parametr: 6PK975
- Grubość [mm]: 4,45
- jednostronny/dwustronny: jednostronny
- Kolor: czarny
- Materiał pasa: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- informacja uzupełniająca: G-Force WorkHorse™
- Długość [mm]: 1070
- Liczba żeber: 6
- Szerokość [mm]: 21
- Przestrzegać danych technicznych
- Materiał cięgna naprężonego: Poliester
- Materiał pasa: Guma
- Kolor: czarny