Koło zamachowe do samochodu
Dwumasa w naszym sklepie online
Koło zamachowe przechowuje część energii kinetycznej cyklu spalania i przekazuje go ponownie do maszyny w innych cyklach. Ta zwrócona energia będzie podzielona na bezczynne uderzenia w cyklu pracy i zmianach prędkości, szczególnie na biegu jałowym.
FunkcjonalnośćMniej nieregularne obroty występują z powodu bezwładności koła zamachowego a uruchomienie silnika jest spokojniejsze i dobrze działa na poszczególne komponenty. Poza obwodem koła zamachowego, koło zębate jest zazwyczaj przymocowane za pomocą wkrętów lub zmniejsza się bezpośrednio na nim, przy czym starter koła zębatego sprzęga się podczas rozruchu silnika. Moment obrotowy silnika jest przekazywany za pośrednictwem koła zamachowego, które jest zamontowane bezpośrednio na wale korbowym za pośrednictwem sprzęgła do skrzyni biegów.
Materiał i możliwe przyczyny usterekKoło zamachowe jest wykonane ze specjalnego żeliwa i jest często dynamicznie zrównoważone z wałem korbowym, aby nie występował brak równowagi przy wysokich prędkościach. Znaczenie koła zamachowego zmniejsza się wraz ze wzrostem ilości cylindrów. W silnikach jedno cylindrowych koło zamachowe jest bardzo ważne. Generalnie, wał korbowy nie będzie działać sprawnie bez koła zamachowego, a to byłoby zbyt duże obciążenie dla łożysk.
Zwykle nie będzie trzeba wymienić koła zamachowego, ale jeśli coś jest uszkodzone lub sprzęgło przerywa, to często staje się uszkodzone. Można to rozpoznać po nierównej pracy silnika, gdy nie jest ono używane.
Wymiana koła zamachowegoWymiana koła zamachowego jest bardzo trudna, ponieważ napęd musi być usunięty na podnośniku i potrzebne są do tego specjalne narzędzia. Wymiana powinna być wykonana przez wykwalifikowanego specjalistę.
Możesz znaleźć części zamienne do koła zamachowego lub cały komplet ze sprzęgłem w naszym sklepie internetowym, a także uzyskać dodatkowe informacje.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów manualna
- Liczba otworów mocujących piastę: 8
- Wersja silnika: dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
- Średnica [mm]: 306
- Liczba otworów do mocowania: 8
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zestawem śrubowym
- Moment dokręcenia [Nm]: 118
- dla głębokości koła zamachowego [mm]: 67
- Ciężar [kg]: 14,91
- Średnica [mm]: 240
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu śrubowego
- Linia produktów: Dual-mass flywheel
- Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów manualna
- Liczba otworów do mocowania: 8
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z łożyskiem prowadzącym
- Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 20
- Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 7
- maks. luz pochylenia [mm]: 2,9
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Koło zamachowe dwumasowe z tarczką regulująca tarcie
- Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów manualna
- Liczba otworów do mocowania: 8
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z łożyskiem prowadzącym
- Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 19
- Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 6
- maks. luz pochylenia [mm]: 2,9
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Koło zamachowe dwumasowe z tarczką regulująca tarcie
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zestawu śrubowego
- Liczba otworów do mocowania: 8
- Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów manualna
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z łożyskiem prowadzącym
- Średnica wewnętrzna piasty [mm]: 37,00
- Średnica otworu mocującego piastę [mm]: 12,50
- Średnica zewnętrzna piasty [mm]: 90,0
- Średnica podziałowa otworów piasty [mm]: 134
- Liczba otworów mocujących piastę: 8
- Średnica podziałowa otworów płyty dociskowej sprzęgła [mm]: 260
- Średnica wewnętrzna bieżnika [mm]: 152,7
- Średnica zewnętrzna płyty dociskowej sprzęgła [mm]: 244
- Liczba otworów mocujących płyty dociskowej sprzęgła: 6
- Liczba zębów: 119
- Ciężar [kg]: 15,080
- uwzględnić informację serwisową