Czujnik temperatury płynu chłodzącego do samochodu
Czujnik temperatury wody w naszym sklepie online
Czujniki temperatury płynu chłodzącego są częścią układu chłodzenia silnika. Informacje uzyskane od nich są wykorzystywane przez elektroniczny sterownik do regulacji proporcji paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej, kąta wyprzedzania zapłonu, prędkości wału korbowego oraz do kontroli innych parametrów. Szybkość nagrzewania się silnika po uruchomieniu oraz temperatura jego pracy zależą od prawidłowego działania tych elementów.
Cechy charakterystyczne różnych rodzajów czujników temperatury płynu chłodzącego
Urządzenia z ujemnym współczynnikiem temperaturowym działają na zasadzie zmniejszania ich rezystancji elektrycznej wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodniczego. Oporność osiąga swoją maksymalną wartość po całkowitym schłodzeniu się silnika.
Urządzenia z dodatnim współczynnikiem temperaturowym działają na odwrotnej zasadzie: ich rezystancja zwiększa się wraz ze wzrostem temperatury płynu. Obecnie tego typu produkty są rzadko stosowane.
Dość często cześć podłączana jest do elektronicznego sterownika za pomocą dwóch złączy. Istnieją jednak również czujniki temperatury płynu chłodzącego wyposażone w jedno złącze. W tym przypadku korpus urządzenia pełni rolę drugiego zacisku.
Samochód może być wyposażony we więcej niż jedno urządzenie, np. jedno zamontowane jest na rurze wylotowej płynu chłodzącego silnik, a drugie na chłodnicy. Analizując informacje uzyskane ze wszystkich czujników, elektroniczna jednostka sterująca uruchamia wentylator.
Zasada działania i wymiana: co trzeba wiedzieć?
- Nie należy stosować niskiej jakości płynów chłodniczych. Prowadzi to do korozji, a w konsekwencji do uszkodzenia czujników temperatury płynu chłodzącego. Ta usterka sygnalizowana jest trudnościami w odpaleniu silnika, co jest szczególnie zauważalne podczas chłodniejszych miesięcy.
- Jeśli nie posiadasz wymaganych umiejętności, powierz prace naprawcze, które mają być wykonane w obszarze danego elementu, specjalistom z warsztatu. Nieprawidłowe działania mogą prowadzić na przykład do uszkodzenia przewodów czujnika. Wśród objawów awarii można wymienić błędy występujące na komputerze pokładowym, zapalenie się na desce rozdzielczej kontrolki „Check Engine” lub trudności w odpaleniu silnika.
- Podczas samodzielnej naprawy unikaj przykładania zbyt dużej siły do urządzenia. Może to doprowadzić do pęknięcia jego obudowy. W przypadku poważnych uszkodzeń może dojść do wycieku płynu chłodzącego w okolicy komponentu.
topczescizamienne.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe
Szukasz wysokiej jakości części, które sprzedawane są tanio i doskonale spełniają swoje funkcje? Skontaktuj się z naszym sklepem internetowym topczescizamienne.pl. Wszystkie oferowane przez nas produkty motoryzacyjne mają wysoką jakość. Ponadto często organizujemy promocje, dzięki którym z pewnością zaoszczędzisz swoje pieniądze. Dzięki naszemu przyjaznemu dla użytkownika katalogowi znalezienie i zakup czujników temperatury płynu chłodzącego i innych produktów zajmie Ci zaledwie kilka minut.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Silnik
- Liczba połączeń: 4
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze sprężyną trzymającą, z uszczelnieniem
- Ciężar [kg]: 0,038
- dla numeru OE: 059 919 501 A S1
- Gwint zewn. [mm]: M 12x1,5
- Liczba zestyków: 2
- Rozmiar klucza: 22 mm
- Rodzaj czujnika: czujnik NTC
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Kolor wtyczki: czarny
- Wymiar gwintu: 1/8 GAS
- Gwint zewn. [mm]: 10
- Rozmiar klucza: 13
- Rodzaj wtyczki: Wtyk płaski
- Długość całkowita [mm]: 40
- Liczba zestyków: 2
- Rodzaj czujnika: czujnik NTC
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Głębokość zabudowy [mm]: 20
- Średnica obudowy [mm]: 20
- Średnica [mm]: 20, 26
- Wysokość [mm]: 57
- Średnica mocowania [mm]: 25
- Liczba połączeń: 4
- Oznaczenie koloru: czarny
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Liczba połączeń: 2
- Kolor: czarny
- Rozmiar klucza: 22
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
- Ciężar [kg]: 0,030
- Długość [mm]: 49
- Strona zabudowy: Głowica silnika
- dla numeru OE: 13 62 1 433 076
- Wymiar gwintu zewnętrznego: M12 x 1,5
- Gwint zewn. [mm]: M 12x1,5
- Liczba zestyków: 2
- Rozmiar klucza: 19 mm
- Rodzaj czujnika: czujnik NTC
- Kolor wtyczki: zielony
- Kolor: zielony
- Gwint zewn. [mm]: M 12x1,5
- Liczba zestyków: 2
- Rozmiar klucza: 19
- Liczba zestyków: 2
- Oznaczenie koloru: Niebieski
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Ciężar [kg]: 0,02
- Długość [mm]: 37
- Wymiar gwintu: 20 mm
- Kształt obudowy wtyczki: Wersja D
- Głębokość zabudowy [mm]: 20
- Napięcie robocze [V]: 12
- Liczba styków diagnostycznych (pinów): 4
- Kolor wtyczki: zielony
- Kolor: czarny
- Rozmiar klucza: 20
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Głębokość zabudowy [mm]: 10
- Napięcie robocze [V]: 12
- Liczba połączeń: 2
- Kolor: zielony
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Ciężar [kg]: 0,02
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Kształt obudowy wtyczki: prostokątny
- Liczba podłączonych styków: 2
- Liczba połączeń: 2
- Oznaczenie koloru: szary
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem, ze sprężyną trzymającą
- Ciężar [kg]: 0,015
- Długość żruby pod główką [mm]: 20
- Liczba połączeń: 2
- Zakres temperatury [°C]: 25, 80
- Kolor: Niebieski
- Gwint zewn. [mm]: 12
- Rozmiar klucza: 19
- Rodzaj czujnika: czujnik NTC
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
- Sposób montażu: przykręcany
- Napięcie znamionowe [V]: 12
- Opór [Ohm]: 2080, 302
- Skok gwintu [mm]: 1,5
- Liczba zestyków: 2
- Rodzaj czujnika: czujnik NTC
- Kształt obudowy wtyczki: owalny
- Głębokość zabudowy [mm]: 23
- Średnica obudowy [mm]: 9
- Kształt: kształt L
- Kolor wtyczki: czarny