Pompa hamulcowa do samochodu
Pompa hamulcowa w naszym sklepie online
Kiedy kierowca uruchamia hamulec poprzez pedał hamulca, energia mechaniczna jest przenoszona przez układ wspomagania hamulców do głównego cylindra hamulcowego lub pompy hamulcowej. Energia mechaniczna w cylindrach przekształca się w ciśnienie hydrauliczne za pomocą tłoków. Jest one następnie przekazywane za pomocą przewodów hamulcowych do odpowiednich cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych lub do zacisków hamulcowych w hamulcach tarczowych. Ciśnienie hydrauliczne na poszczególnych kołach jest ponownie przemieniane za pomocą tłoków na energię mechaniczną, a proces hamowania jest przeprowadzany za pomocą okładzin hamulcowych i powierzchni ciernych.
Wykorzystywane są tylko podwójnej pompy hamulcowe, gdyż ustawodawca nakazuje posiadanie dwóch niezależnych układów hamulcowych.
Podwójna pompa hamulcowa składa się z dwóch kolejno ułożonych tłoków. W jednej obudowie tłok ciśnieniowy i pływający kształtuje dwie oddzielne komory ciśnieniowe. Oba tłoki są w formie podwójnego tłoka.
Podczas procesu hamowania główna osłona przesuwa się po otworze bilansującym tłoka ciśnieniowego i uszczelnia komorę ciśnieniową. Płyn hamulcowy przemieszcza w sposób minimalny tłok pływający, a kołek ustalający zwalnia trzpień zaworu, zamakając zawór centralny. W trakcie tego procesu wzrasta ciśnienie w obu obwodów hamulcowych. Po zwolnieniu pedała hamulca oba tłoki powracają do stanu początkowego poprzez ciśnienie płynu hamulcowego i dwóch sprężyn. Zmniejsza to ciśnienie, a hamulce zostają zwolnione.
Zadanie głównego cylindra hamulcowegoWśród najważniejszych zadań tego cylindra to szybki wzrost ciśnienia w obu układach hamulcowych podczas operowania pedałem hamulca oraz szybka redukcja ciśnienia przy jego zwalnianiu. Ponadto główny cylinder kompensuje objętość płynu hamulcowego; z jednej strony poprzez wzrost temperatury podczas pracy, a z drugiej strony poprzez regulację szczęk lub okładzin hamulcowych.
WytrzymałośćGłówny cylinder hamulcowy nie jest częścią zużywalną i generalnie powinien wytrzymać cały okres użytkowania pojazdu.
Jeśli potrzebujesz cylinder hamulcowy lub inne części zamienne takie jak tłoki, obejmy itp. do uszkodzonego pojazdu, możesz je znaleźć w naszym sklepie internetowym.
Więcej części zamiennych z tej kategorii Hamulce
- Średnica [mm]: 19
- Materiał: Żeliwo
- Liczba połączeń: 4
- Rozmiar gwintu 1: 4x M10x1.0
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Długość [mm]: 40, 114,9
- Materiał: Żeliwo
- Rozmiar gwintu 1: 3x M10x1.0
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
- Średnica tłoka cylindra [mm]: 22,2
- Średnica otworu 2 [mm]: 17,46
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Strona zabudowy: z przodu
- Długość [mm]: 18,5, 168
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
- Rozmiar gwintu 2: M12x1
- Średnica tłoka [mm]: 23,8
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 12 X 1,5 (1)
- dla numeru artykułu: 6602
- Średnica tłoka [mm]: 19,05
- Układ hamulcowy 1- / 2-obwodowy: 1-obiegowy układ hamulcowy
- Materiał: Żeliwo
- Średnica otworu [mm]: 22,2
- System hamulcowy: ATE
- Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
- dla numeru artykułu: 1834
- średnica 1 [mm]: 20,6
- Materiał: Żeliwo
- Liczba połączeń: 4
- Rozmiar gwintu 1: 4x M10x1.0
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Materiał: Żeliwo
- Średnica otworu [mm]: 22,2
- System hamulcowy: ATE
- Wymiar gwintu: 10 x 1 (3)
- Kształt: Wersja A
- Materiał: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Średnica wewnętrzna [mm]: 41,5
- Średnica [mm]: 46,5
- Wysokość [mm]: 2,5
- Średnica [mm]: 19
- System hamulcowy: ATE
- Wymiar gwintu: M10x1
- Liczba połączeń: 4
- średnica 1 [mm]: 23,8
- Materiał: Aluminium
- Liczba połączeń: 2
- Rozmiar gwintu 1: M12x1
- Ograniczenia producenta: TRW
- Średnica [mm]: 19,1
- Materiał: Żeliwo
- Ciężar [kg]: 0,72
- Rodzaj połączenia: Pudełko
- Długość opakowania [cm]: 20,7
- Szerokość opakowania [cm]: 8
- Wysokość opakowania [cm]: 5,4
- Materiał: Żeliwo
- Średnica otworu [mm]: 19,05
- Rozmiar gwintu 1: 5x M10x1.0
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
- Długość [mm]: 14,5, 182
- Wymiar gwintu: M12x1
- Długość [mm]: 13,0
- Długość całkowita [mm]: 20,0
- Typ wywijki: E, F
- Rozmiar klucza 1 [mm]: 12
- Materiał: Żeliwo
- Średnica otworu [mm]: 22,2
- Rozmiar gwintu 1: 3x M10X1.0
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Długość [mm]: 18,8, 167
- Wymiar gwintu: M10x1
- Długość [mm]: 11,5
- Długość całkowita [mm]: 18,0
- Typ wywijki: E, F
- Rozmiar klucza 1 [mm]: 10
- System hamulcowy: Bendix
- Rozmiar gwintu 1: M10x1
- Średnica tłoka [mm]: 20,6