Wyszukiwanie według samochodu

Pompa hamulcowa w naszym sklepie online

Funkcjonalność i elementy

Kiedy kierowca uruchamia hamulec poprzez pedał hamulca, energia mechaniczna jest przenoszona przez układ wspomagania hamulców do głównego cylindra hamulcowego lub pompy hamulcowej. Energia mechaniczna w cylindrach przekształca się w ciśnienie hydrauliczne za pomocą tłoków. Jest one następnie przekazywane za pomocą przewodów hamulcowych do odpowiednich cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych lub do zacisków hamulcowych w hamulcach tarczowych. Ciśnienie hydrauliczne na poszczególnych kołach jest ponownie przemieniane za pomocą tłoków na energię mechaniczną, a proces hamowania jest przeprowadzany za pomocą okładzin hamulcowych i powierzchni ciernych.

Wykorzystywane są tylko podwójnej pompy hamulcowe, gdyż ustawodawca nakazuje posiadanie dwóch niezależnych układów hamulcowych.

Podwójna pompa hamulcowa składa się z dwóch kolejno ułożonych tłoków. W jednej obudowie tłok ciśnieniowy i pływający kształtuje dwie oddzielne komory ciśnieniowe. Oba tłoki są w formie podwójnego tłoka.

Podczas procesu hamowania główna osłona przesuwa się po otworze bilansującym tłoka ciśnieniowego i uszczelnia komorę ciśnieniową. Płyn hamulcowy przemieszcza w sposób minimalny tłok pływający, a kołek ustalający zwalnia trzpień zaworu, zamakając zawór centralny. W trakcie tego procesu wzrasta ciśnienie w obu obwodów hamulcowych. Po zwolnieniu pedała hamulca oba tłoki powracają do stanu początkowego poprzez ciśnienie płynu hamulcowego i dwóch sprężyn. Zmniejsza to ciśnienie, a hamulce zostają zwolnione.

Zadanie głównego cylindra hamulcowego

Wśród najważniejszych zadań tego cylindra to szybki wzrost ciśnienia w obu układach hamulcowych podczas operowania pedałem hamulca oraz szybka redukcja ciśnienia przy jego zwalnianiu. Ponadto główny cylinder kompensuje objętość płynu hamulcowego; z jednej strony poprzez wzrost temperatury podczas pracy, a z drugiej strony poprzez regulację szczęk lub okładzin hamulcowych.

Wytrzymałość

Główny cylinder hamulcowy nie jest częścią zużywalną i generalnie powinien wytrzymać cały okres użytkowania pojazdu.

Jeśli potrzebujesz cylinder hamulcowy lub inne części zamienne takie jak tłoki, obejmy itp. do uszkodzonego pojazdu, możesz je znaleźć w naszym sklepie internetowym.

Najlepsi producenci Pompa hamulcowa

ATE Pompa hamulcowa autoBOSCH Pompa hamulcowa autoFTE Pompa hamulcowa autoHERTH+BUSS JAKOPARTS Pompa hamulcowa autoFERODO Pompa hamulcowa autoBREMBO Pompa hamulcowa autoDELPHI Pompa hamulcowa autoMETELLI Pompa hamulcowa auto
Top Pompa hamulcowa części zapasowe
DELPHI LM23665 Pompa hamulcowa auto koszt
DELPHI Pompa hamulcowa
Artykuł № LM23665
167,96 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • System hamulcowy: Bendix
  • Rozmiar gwintu 1: M10x1
  • Średnica tłoka [mm]: 20,6
Na stanie
RIDEX 258M0009 Pompa hamulcowa auto koszt
RIDEX Pompa hamulcowa
Artykuł № 258M0009
134,64 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • Średnica otworu [mm]: 22,2
  • Rozmiar gwintu 1: 3x M10X1.0
  • Liczba otworów do mocowania: 2
  • Długość [mm]: 18,8, 167
Na stanie
LPR 1229 Pompa hamulcowa auto koszt
LPR Pompa hamulcowa
Artykuł № 1229
108,54 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • System hamulcowy: Bendix
  • Wymiar gwintu: 10 X 1 (4)
  • Średnica tłoka [mm]: 19,05
Na stanie
TRW PMK272 Pompa hamulcowa auto koszt
TRW Pompa hamulcowa
Artykuł № PMK272
270,65 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • średnica 1 [mm]: 23,8
  • Materiał: Aluminium
  • Liczba połączeń: 2
  • Rozmiar gwintu 1: M12x1
  • Ograniczenia producenta: TRW
Na stanie
LPR 6600 Pompa hamulcowa auto koszt
LPR Pompa hamulcowa
Artykuł № 6600
74,68 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • Wymiar gwintu: 10 X 1,25 (3), 1 8 27 npsf (1)
  • Średnica tłoka [mm]: 19,05
Na stanie
ATE 03.6197-0253.1 Uszczelnienie, króciec przyłączeniowy przewodu podciżn. BKV auto koszt
ATE Uszczelnienie, króciec przyłączeniowy przewodu podciżn. BKV
Artykuł № 03.6197-0253.1
14,13 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Kształt: Wersja A
  • Materiał: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 41,5
  • Średnica [mm]: 46,5
  • Wysokość [mm]: 2,5
Na stanie
RIDEX 258M0013 Pompa hamulcowa auto koszt
RIDEX Pompa hamulcowa
Artykuł № 258M0013
108,66 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • Średnica otworu [mm]: 19,05
  • Rozmiar gwintu 1: 5x M10x1.0
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
  • Długość [mm]: 14,5, 182
Na stanie
LPR 1145 Pompa hamulcowa auto koszt
LPR Pompa hamulcowa
Artykuł № 1145
109,77 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • System hamulcowy: ATE
  • Wymiar gwintu: 10 x 1 (5)
  • Średnica tłoka [mm]: 19,05
Na stanie
RIDEX 258M0011 Pompa hamulcowa auto koszt
RIDEX Pompa hamulcowa
Artykuł № 258M0011
107,47 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Średnica [mm]: 19
  • Materiał: Żeliwo
  • Liczba połączeń: 4
  • Rozmiar gwintu 1: 4x M10x1.0
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
  • Liczba otworów do mocowania: 2
  • Długość [mm]: 40, 114,9
Na stanie
A.B.S. 61287 Pompa hamulcowa auto koszt
A.B.S. Pompa hamulcowa
Artykuł № 61287
114,66 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • Liczba połączeń: 3
  • Ciężar [kg]: 1,13
  • Rozmiar gwintu 1: 3x M10x1.0
  • Liczba otworów do mocowania: 2
  • Średnica tłoka 1 [mm]: 19
Na stanie
RIDEX 258M0002 Pompa hamulcowa auto koszt
RIDEX Pompa hamulcowa
Artykuł № 258M0002
104,42 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • średnica 1 [mm]: 20,6
  • Materiał: Żeliwo
  • Liczba połączeń: 4
  • Rozmiar gwintu 1: 4x M10x1.0
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
  • Liczba otworów do mocowania: 2
Na stanie
RIDEX 258M0010 Pompa hamulcowa auto koszt
RIDEX Pompa hamulcowa
Artykuł № 258M0010
173,81 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • Średnica otworu [mm]: 23,81
  • Rozmiar gwintu 1: 2x M12x1.0
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zbiornika płynu hamulcowego
  • Liczba otworów do mocowania: 2
  • Długość [mm]: 32, 122
  • Rozstaw otworów [mm]: 60
Na stanie
BREMBO M 85 035 Pompa hamulcowa auto koszt
BREMBO Pompa hamulcowa
Artykuł № M 85 035
190,05 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • Średnica otworu [mm]: 22,2
  • System hamulcowy: ATE
  • Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
  • dla numeru artykułu: 1834
Na stanie
MAPCO 1159 Pompa hamulcowa auto koszt
MAPCO Pompa hamulcowa
Artykuł № 1159
139,17 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Średnica [mm]: 19
  • System hamulcowy: ATE
  • Wymiar gwintu: M10x1
  • Liczba połączeń: 4
Na stanie
RIDEX 258M0005 Pompa hamulcowa auto koszt
RIDEX Pompa hamulcowa
Artykuł № 258M0005
157,87 PLN
(Cena za sztukę)
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Aluminium
  • Liczba połączeń: 2
  • Rozmiar gwintu 1: 2x M12x1.0
  • Długość [mm]: 69,5, 92
  • Średnica tłoka [mm]: 25,4
Na stanie
BREMBO M 23 014 Pompa hamulcowa auto koszt
BREMBO Pompa hamulcowa
Artykuł № M 23 014
258,09 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Materiał: Żeliwo
  • Średnica otworu [mm]: 22,2
  • System hamulcowy: ATE
  • Wymiar gwintu: 10 x 1 (3)
Na stanie
METELLI 05-0150 Pompa hamulcowa auto koszt
METELLI Pompa hamulcowa
Artykuł № 05-0150
113,85 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • średnica 1 [mm]: 19,05
  • Materiał: Żeliwo
Na stanie
ATE 03.3517-0300.1 Śruba pokrywy, pompa hamulcowa auto koszt
ATE Śruba pokrywy, pompa hamulcowa
Artykuł № 03.3517-0300.1
15,21 PLN
w tym 23% VAT, nie zawiera kosztów dostawy
Towarów
  • Wymiar gwintu: M12x1
  • Długość [mm]: 13,0
  • Długość całkowita [mm]: 20,0
  • Typ wywijki: E, F
  • Rozmiar klucza 1 [mm]: 12
Na stanie